Skip to content

Wraz z Bayer uświadamiamy społeczność social media o konieczności dbania o nerki

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Start projektu

Beeffective współpracuje z marką Bayer od maja 2021 roku. Naszym zadaniem od samego początku jest edukowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych o konieczności dbania o zdrowie nerek. W projekcie odpowiadamy za obsługę fanpage’a marki na Facebooku, w najbliższym czasie planujemy rozszerzyć działania o Instagram. Działania przy projekcie rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów z przedstawicielami firmy Bayer, w ramach których pokazaliśmy możliwości social media w edukowaniu i promowaniu zdrowego trybu życia.

KLIENT

Bayer

CEL
  • Edukowanie społeczeństwa o konieczności dbania o zdrowie nerek.
  • Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki Bayer jako edukującej o zdrowiu.
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki Bayer, z naciskiem na promowanie zdrowego stylu życia, dbania o własne zdrowie oraz samopoczucie.
NARZĘDZIA

Facebook

Facebook Ads

ZAKRES
  • Warsztaty ze specjalistami Bayer.
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie strategii obecności marki w social media.
  • Wdrożenie design systemu (oprawa postów social media).
  • Kampania zasięgowa.
  • Komunikacja na Facebooku.
Strategia komunikacji

Bazując na wiedzy zdobytej podczas warsztatów, przygotowaliśmy dla marki Bayer strategię obecności w mediach społecznościowych. W dokumencie zawarliśmy ustalone szczegółowe cele komunikacji, grupę docelową i formaty, jakimi będziemy się posługiwać. 

Przeanalizowaliśmy także, jak wyglądają działania konkurencji dotyczące edukowania o zdrowiu nerek. Niewielka liczba benchmarków uświadomiła, że wciąż brakuje jakościowych kanałów o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym. 


Następnie zaprojektowaliśmy koncepcję kreacji graficznych oraz opracowaliśmy wyróżniający, spójny design system. Przygotowaliśmy pakiet materiałów na start i założyliśmy profil Zdrowie w twoich nerkach, który następnie uzupełniliśmy o awatar, który jest logiem firmy Bayer, zdjęcie w tle, zawierające główne przesłanie profilu, a także przygotowaliśmy informacje na temat profilu.

Koncepcja kreatywna i linie komunikacyjne

Na profilu Zdrowie w twoich nerkach przedstawiamy kwestie związane z dbaniem o nerki w przystępny i przyjazny dla odbiorców sposób, zarówno w warstwie słownej, jak i wizualnej. Chcemy jak najlepiej przekazać główne przesłanie profilu, że zdrowie nerek jest w naszych rękach i to w dużej mierze od stylu życia i profilaktyki w badaniach zależy ich kondycja. Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, ponieważ świadomość Polaków, jeśli chodzi o zdrowie nerek jest naprawdę niewielka – ponad 90% chorych nawet nie wie o swoich dolegliwościach.

W przedstawianiu tego istotnego tematu opieramy się na kilku głównych liniach komunikacyjnych:

01.

edukujemy o specyfice budowy i funkcjonowania nerek

02.

inspirujemy do dbania o siebie, swoją dietę i aktywność fizyczną

 

03.

przedstawiamy ciekawostki historyczne związane z nerkami

Tematyczne cykle postów

Z czasem wiele postów zaowocowało całymi cyklami, tak jak: Nefrosłownik, Zielnik, Nerka w warzywniaku czy Prawdziwe historie pacjentów. 

 

Oprócz treści mocno inspiracyjnych, zawierających ciekawostki, na profilu informujemy i edukujemy na temat badania moczu metodą paskową, czyli o selftestingu, który każdy może wykonać w domu. Ten temat także osadziliśmy w wypracowanej graficznie koncepcji kreatywnej.

Wykorzystanie różnorodnych formatów

Tworząc treści edukacyjne, żonglujemy szeregiem formatów, które pomagają budować zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych: od postów statycznych, przez karuzele, po formaty wideo. Animacje i grafiki przygotowane są w ramach zaprojektowanego design systemu, tak aby przykuwały wzrok i angażowały grupę docelową.

Posłuchaj podcastów o zdrowiu nerek!

O tym, dlaczego nerki to jedne z najinteligentniejszych narządów czy z jakiego powodu mają “słaby PR”, można posłuchać w szeregu podcastów na takich platformach, jak Spotify czy Soundcloud. Treści audio tworzone są przez ekspertów Bayer wraz z gośćmi – lekarzami oraz profesorami medycyny. O publikacjach informujemy cyklicznie na Facebooku, a grafiki postów w kreatywny sposób nawiązują do głównej koncepcji profilu.

Spójne wydarzenie

Na profilu wykorzystaliśmy także wydarzenie “W 2022 roku zadbam o nerki”, którego  celem było uczulenie społeczności na fakt, że o nerki należy dbać cały rok. Publikowane treści zaowocowały szeregiem aktywności ze strony zaangażowanych fanów.

 

Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.

Kampanie płatne

Wszystkie działania komunikacyjne na profilu Zdrowie w twoich nerkach wspieramy działaniami płatnymi. Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii, przyniosło nam:

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Wyświetlenia reklam

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.