beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Bądź na bieżąco z trendami

Social media wypracowały sobie pozycję silnego kanału komunikacji, nic więc dziwnego, że mówi się o nich jako alternatywie telewizji. Coraz większy nacisk kładziony jest na wideo marketing, który uważa się za wiodący trend, którego nie sposób pominąć.

Zuckerberg już wiele miesięcy temu zapowiadał, że posty z materiałami video będą lepiej traktowane przez algorytm, co da się łatwo zauważyć, gdyż organicznie odnotowują większe zasięgi. Według raportu Cisco, do 2019 roku 80% ruchu internetowego będzie stanowiło właśnie wideo. Przykucie uwagi odbiorcy w sieci za pomocą tekstu czy grafiki jest coraz trudniejsze, dlatego inwestycja w angażujące wideo to kierunek, który powinieneś obrać, aby Twoje działania były efektywne.
Dokładnie dwa miesiące temu Instagram ogłosił, że wprowadza platformę telewizyjną IGTV.

Jakie są jej najważniejsze cechy?
?Pozwala na dodawanie materiałów w pionie.
?Materiały mogą być udostępniane.
?Podstawową różnicą między IGTV a InstaStories jest długość dodawanych materiałów. Wideo może trwać nawet do godziny!
?Reguła ta dotyczy materiałów ładowanych z komputera, na telefonie limit to 10 minut.

?IGTV daje możliwość przewijania filmów, czego wcześniej w InstaStories nie można było robić. Facebook nie pozostaje w tyle. Właśnie wdrożył swoją nową usługę, czyli Watch. Watch zadebiutował autorskim, ośmioodcinkowym dokumentem o Realu Madryt.
Na razie platforma dostępna jest wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, jednak udostępnienie jej szerszej publiczności jest tylko kwestią czasu.

Ponadto Facebook w lipcu udostępnił nowe narzędzie – Watch Party, które umożliwia w rozmowie grupowej wspólne oglądanie materiału przez wiele osób. Uczestnicy mogą dołączać w trakcie oglądania i wchodzić ze sobą w interakcję. Mogą na żywo komentować, co dzieje się na ekranie. Watch Party ma być namiastką wspólnego seansu. Obecnie Watch Parties są testowane także w grupach.

Powstawanie kolejnych platform ze streamingiem video to nie tylko zachwianie pozycją tradycyjnej telewizji. To także mocne uderzenie w sektor do tej pory zajmowany przez You Tube. Wszystkie zmiany zachodzą na naszych oczach. Biorąc pod uwagę szybkość implementacji nowych narzędzi przez społeczności danych platform, należy trzymać rękę na pulsie i być na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

Czytaj więcej: https://instagram-press.com/blog/2018/06/20/welcome-to-igtv/ #samnektar by Marta Malik Ryl/Beeffective Team