Messenger marketing – temat rzeka, któremu w ostatnim czasie zostało poświęconych wiele publikacji. Z pewnością zmienia oblicze i rewolucjonizuje rynek digital marketingu. W dzisiejszym wydaniu naszego eksperckiego cyklu zajmiemy się jego ciekawym wycinkiem. Pokażę Wam, jak kreatywnie wykorzystać boty, które w ostatnim czasie zawładnęły promocją marek w social media. Spijajcie #samnektar?
- Publikacja posta zachęcającego do komentarza (np. złóż życzenia urodzinowe marce, napisz, co chciałabyś dostać na święta) w zamian za niespodziankę.
?Warto wymyślić kreatywną formę wypowiedzi, w przeciwnym razie Facebook może potraktować nasz post jako tzw. clickbait i ścinać jego zasięg. W momencie, gdy klienci będą tworzyli kreatywne, zróżnicowane wypowiedzi, Facebook będzie dodatkowo premiował post szerszym zasięgiem. - Wysłanie kodu zniżkowego każdemu użytkownikowi, który postąpił zgodnie z instrukcją, czyli wpisał komentarz pod danym postem.
Jak to wygląda od strony technicznej?
?Na stronie głównej kliknij w opcję Create a new bot
?W lewym menu wybierz opcję Grow
?W okienku Acquire users from comments kliknij w Add rule
?Następnie wybierz opcję Connect your bot, Connect to Facebook i wybierz fanpage, pod który chcesz podłączyć bot
?Ponownie kliknij w Grow lewym menu i wybierz Add rule
?Zaznacz opcję Specific post
?W linijce Facebook post to track comments wklej link do stworzonego wcześniej posta, który może być wcześniej zaplanowany na Twoim fanpage’u
?Rekomendujemy zaznaczyć opcję All comments
?W linijce Reply with ustalasz treść wiadomości ,którą otrzymują klienci
?Klikasz w DONE
??Gotowe !?Musisz mieć świadomość, że podłączenie bota pod jeden specyficzny post, sprawi, że userzy niezainteresowani udziałem w promocji, a piszący do Ciebie przez Messenger, będą otrzymywali informację techniczną od Chatfuela. Dlatego konieczne jest ustawienie na ten czas Welcome message lub fizyczne jej usunięcie. Ponadto, gdy skończy się dana promocja, rekomenduję usunięcie reguły.
Przykłady naszych realizacji:
?Marka home&you: http://bit.ly/homeyou-bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/homeyou_artykul
?Marka Esotiq: http://bit.ly/esotiq_bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/esotiq_artykul (wykorzystanie bota w punkcie 7.) Więcej o możliwościach Chatfuela: https://blog.chatfuel.com/
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.