Beeffective

Czy LinkedIn Stories zdominują komunikację biznesową?

W ostatnich miesiącach LinkedIn dosłownie zasypał nas nowinkami, które wyskakiwały niczym grzyby po deszczu. Do nowych formatów dorzucił między innymi Wydarzenia oraz Transmisje Live. Dodatki te oczywiście podkręcają atrakcyjność platformy, ale jej nie rewolucjonizują. Co w takim razie powiecie o wdrożeniu nowego kanału komunikacji w ramach LinkedIna, czyli Stories?

Pierwszą platformą z efemerycznymi treściami był Snapchat, następne formaty tego rodzaju bardzo szybko pojawiły się także na Instagramie oraz Facebooku. Powodów ich popularności nie trzeba długo szukać – są lekkie, łatwe do przygotowania i przystępne w odbiorze.

Dlaczego LinkedIn chce wejść w treści efemeryczne?

  • Wszystkie statystyki krzyczą, że dyskusje w ramach platformy przybierają na sile, a LinkedIn z roku na rok notuje nawet 25% wzrost zaangażowania. Użytkownicy rozmawiają o wielu aspektach biznesu, jednak wydaje się, że nie wszystkie wymagają komunikowania w obrębie głównego feedu. Może warto więc udostępnić  im kolejny obszar, w którym będą mieli szansę podzielenia się lżejszymi treściami?
  • Pokolenie, które zaczyna przygodę z biznesem lub stawia pierwsze kroki na rynku pracy, to osoby, dla których Stories są naturalnym środowiskiem komunikacji. Preferują szybkie i lżejsze w odbiorze publikacje vs. długie i przyciężkawe posty na tablicy.
Stories na LinkedIn, nowe efemeryczne treści.

źródło: unsplash.com

Czy istnieje biznesowy kontekst dla LinkedIn Stories?

Oczywiście, że tak! Chociażby teraz,  przeglądając w głowie moje prywatne Stories, np. na Instagramie, to okazuje się, że za ich pośrednictwem pokazuję swoje podróże, jedzenie, dzieci, no i oczywiście PRACĘ! Czyli, jestem na konferencji, zaraz występuję na konferencji, robię prezentację, spotykam się z Klientem, pokazuję biurowe życie pasieki i tak bez końca. Tematy wręcz wymarzone do tego, by zaprezentować je w kontekście biznesowym.

Czy na LinkedIn Stories zaczniemy pokazywać jeszcze więcej naszego życia zawodowego? Czy zdominują one komunikację biznesową? Przekonamy się o tym wkrótce, ponieważ format jest już testowany w kilku krajach i niedługo z pewnością trafi i do nas. Jego powodzenie będzie też pewnie zależeć od dodatkowych narzędzi, chociażby dostępności naklejek, zwiększających atrakcyjność przekazu.

Jestem bardzo ciekawa, jak ten lżejszy w swej naturze format wpłynie na nasz sposób korzystania z LinkedIna. Czy rzeczywiście zachęci szersze grono użytkowników do publikowania większej ilości treści? Wszak Stories to bardzo popularny sposób komunikowania się ze światem, który odmienił social media, dlatego też ma sporą szansę na pozyskanie wielu zwolenników na LinkedInie.

PS. W trakcie pisania tego nektaru natknęłam się na kolejnego newsa! Twitter wprowadza Fleets, czyli kolejne Stories! Nowy format ma działać tak samo jak Instagram Stories, czyli pokazywać treści efemeryczne u góry ekranu. Jestem ciekawa, która platforma wcześniej wprowadzi swoje Storiesy – LinkedIn czy Twitter? A Wy, jak sądzicie?

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team

Czy warto wykorzystywać sieci afiliacyjne w e-commerce?

Related Articles