Digitalowe trendy w 2023! Jak je wdrożyć, współpracując z agencją?

Rok 2022 nie był dla naszej branży łaskawy. Nieprzewidziane sytuacje, zmiany na arenie światowej, wojna, inflacja. Apogeum różnych sytuacji, z którymi musieliśmy się zmierzyć. Jednak przetrwaliśmy, dostosowaliśmy się i teraz planujemy działania, analizujemy możliwe scenariusze i zastanawiamy się, co przyniesie nowy rok i jakie digitalowe trendy w 2023 nas czekają.

Ostatnie tygodnie stoją pod hasłem AI. W mediach społecznościowych zalała nas fala zdjęć generowanych przez sztuczną inteligencję. Chociaż daje ona niezwykle szerokie możliwości zastosowania, tworzenia obrazu, wideo, muzyki czy treści, to wciąż pozostaje bardziej ciekawostką, którą będziemy dalej śledzić.

Przechodząc jednak do meritum tematu, to nie AI będzie wiodła prym w roku 2023. I stoi przede mną zadanie wybrania tych trendów, które będą w nadchodzącym roku najważniejsze. 

TikTok rośnie!

To TikTok aktualnie wiedzie prym wśród mediów społecznościowych! Szacuje się, że w nadchodzącym roku wskoczy na 2 miejsce na podium pod względem użytkowników i przesunie Instagram na trzecią pozycję. Wystarczy przytoczyć tylko te dwa poniższe fakty:

  • 95 minut dziennie spędzone w aplikacji (dla porównania na Instagramie spędzamy 51 min.)
  • 32% użytkowników TikToka dokonało zakupu pod wpływem reklamy na TikToku

To pokazuje gigantyczny potencjał tej aplikacji i zaufanie jakim obdarzają ją użytkownicy. Natomiast wśród marek pojawia się pytanie: jak tam zaistnieć?

I to jest niezwykle ważny aspekt! Jak wykorzystywać medium, które nie do końca rozumiemy i które ma swoją specyfikę? Otóż należy zaufać profesjonalistom, którzy to medium znają, rozumieją i trzymają rękę na pulsie.

Tutaj z pomocą przychodzimy my! Jako Beeffective zadbamy o Twoją markę holistycznie. Stworzymy strategię, poprowadzimy komunikację, zbudujemy społeczności, przygotujemy content, przeprowadzimy efektywne kampanie.

I płynnie przejdę do kolejnego trendu, który cały czas się umacnia czyli..

Video… po raz kolejny!

Już od 4 lat mówi się, że kolejny będzie rokiem video. I tak jest z roku na rok. Zmieniające się media społecznościowe, a w szczególności wzrosty użytkowników na TikTok’u oraz oczekiwania konsumentów i odbiorców wymuszają na nas modyfikację contentu i regularnego używania video. I chociaż byśmy się starali, to nie uciekniemy od tego formatu. Dlatego też już na etapie planowania działań na przyszły rok lub tworzenia strategii warto to mieć na uwadze.  

Pamiętajmy jednak, że format ten wymaga nie tylko kreatywnego podejścia, ale również balansu pomiędzy kosztami a oczekiwaniami produkcyjnymi. Bo jak wiecie sky is the limit, ale sztuką jest dobrać idealnie dopasowane formaty pod odpowiednie media.

A jeśli padnie pytanie: TikTok czy Reelsy na Instagramie? Która platforma będzie odpowiednia dla mnie? – to na pomoc przychodzi świetny artykuł Konrada Dydzińskiego.

Autentyczność!

Wiarygodność, transparentność, autentyczność, #nofilter to elementy, które będą budować „ludzką twarz” firm, marek i osób stojących za nią.

Nie ma co ukrywać, że czasy dopieszczania contentu mamy już za sobą. Nie oznacza to jednak, że mamy dostarczać słabą jakość. Sztuką będzie stworzenie dobrego contentu, który będzie realny, prawdziwy, a nie sztucznie podkręcony.

Mówię tutaj o materiałach, które zwrócą się w stronę klienta, udowodnią zrozumienie jego potrzeb. Reagowanie tu i teraz oraz bycie towarzyszem będzie zwiększało wiarygodność, a finalnie zbliży nas do odbiorców, którzy nie chcą już być tylko konsumentem treści, ale uczestnikiem społeczności, wyznawcą wartości, z którą również się identyfikują.

Zaczynamy ten trend dostrzegać poprzez pojawienie się aplikacji BeReal  czy też TikTok Now – o czym pisze Klaudia Chmielewska. Chociaż skierowane są do indywidualnych użytkowników, zobaczymy, co przyniesie 2023 rok.

Wiarygodność i transparentność to także element rekomendacji UOKiK, który zwraca uwagę na przejrzystość reklamowania produktów i współpracy z influencerami. To też efekt zmian i potrzeb, które wynikają z podejmowania świadomych decyzji konsumenckich.

Wszystkie te elementy mają jeden wspólny mianownik. Powinny być częścią szerszej strategii, która uwzględnia zarówno zmieniające się otoczenie, ale przede wszystkim stanowi fundament w podejmowanych działaniach.

#samnektar napisał Paweł Klikowicz z Beeffective

Jeśli nie masz strategicznego planu działań – nie szkodzi. Beeffective przyjdzie z pomocą! Pomożemy Tobie, w oparciu o najnowsze trendy oraz Twoje możliwości i cele biznesowe, przygotować cały plan.

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentem Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, na kierunku zdrowie publiczne, od lat związanym z marketingiem i ochroną zdrowia w organizacjach pozarządowych.

Swoje doświadczenie zdobywałem, budując szeroką kampanię społeczną w Polsce, promującą transplantologię. Zarządzałem ogólnopolskimi kampaniami, z wykorzystaniem różnych formatów, które otrzymały prestiżowe nagrody takie jak: Złoty Spinacz i Złoty Otis.

W Beeffective odpowiedzialny jestem za budowanie relacji z Klientami. Rozpoznaję ich potrzeby i przedstawiam możliwości wsparcia, które możemy im zapewnić w rozwoju biznesu z wykorzystaniem efektywnych działań w digitalu.

Lubię dzielić się wiedzą, dlatego wykładam na swojej macierzystej uczelni oraz na specjalistycznych konferencjach.

Jako że noszę aparaty słuchowe, nie lubię ciszy, dlatego też często towarzyszy mi muzyka. Moim mottem jest: Myśl pozytywnie - działaj kreatywnie!

Polecane Wpisy