Beeffective

Jak wykorzystać opcje językowe na LinkedIn?

W USA, czy Holandii, już co drugi mieszkaniec ma konto w serwisie LinkedIn. Takie wyniki nie pozostawiają złudzeń. Platforma się rozwija i zdobywa coraz więcej użytkowników na całym świecie, w tym również w Polsce. Jeżeli chcemy otworzyć się na świat, warto wykorzystać opcje językowe na LinkedIn.

LinkedIn nazywany jest serwisem dla profesjonalistów. Za jego pomocą użytkownicy budują swoją markę osobistą. Mogą zaprezentować ścieżkę kariery, wykształcenie i kompetencje, w tym znajomości języków obcych. Biegłość posługiwania się danym językiem, którą deklarujemy, to jedno. Przygotowanie całego profilu w języku obcym, to już kolejny stopień wtajemniczenia.

Ilość narzędzi dostępnych na LinkedIn i możliwości ich wykorzystania, naprawdę robią wrażenie. Niektóre z nich są płatne i nastawione na konkretny efekt. Inne, takie jak opcje językowe, są dostępne za darmo i możliwe do zastosowania tak w przypadku profili osobistych, jak również stron firmowych. Jak je wykorzystać? O tym w dzisiejszym wydaniu cyklu #samnektar.

Stwórz profil osobisty w innym języku

Kiedy otwierasz nowe konto na LinkedIn, jego domyślny język wybierany jest na podstawie lokalizacji. Jeżeli jest to język polski, zgodnie z ustawieniami, Twój profil zostanie wyświetlony innym użytkownikom w tym języku, który zastosowano podczas zakładania konta.

Jeżeli środowisko biznesowe, w którym się poruszasz, opiera się na współpracy z osobami mówiącymi po polsku, nie masz się czym martwić. Natomiast jeżeli chcesz ułatwić poznanie siebie również tym, którzy go nie rozumieją – wykorzystaj opcje językowe na LinkedIn. Jak je przygotować?

  • Po prawej stronie na swoim profilu znajdziesz opcję: „Stwórz profil w innym języku”:

Tworzenie profilu w innym języku

  • Po kliknięciu, przejdziesz do sekcji: „Utwórz profil w innym języku”. Postępuj zgodnie z wytycznymi:

Tworzenie profilu osobistego w innym języku

Jak podpowiada sam LinkedIn – dodawanie profilu w innym języku, pomoże innym osobom Ciebie znaleźć. Jeżeli stworzysz i udostępnisz dodatkowy profil w innym języku, na przykład angielskim, to osobie używającej tego języka wyświetli się on w jego wersji językowej. Wyobraź sobie, o ile wygodniej będzie takiej osobie poruszać się na Twoim profilu i poznać Twoje kompetencje zawodowe?

Przedstaw swoją firmę w innym języku

Nie tylko profile osobiste, ale również informacje o Twojej firmie, można przygotować w różnych opcjach językowych. Cel takich działań jest podobny, jak w przypadku marki osobistej. Jeżeli działasz w środowisku międzynarodowym lub chcesz na nim zaistnieć – przygotuj opis swojej działalności w różnych wariantach językowych.

Opcję tę wykorzystaliśmy dla jednego z naszych  Klientów – firmy Nethansa. Opis przedsiębiorstwa w zakładce „O nas” przygotowaliśmy dodatkowo w językach angielskim i niemieckim. Dzięki temu, osobom sprofilowanym przez LinkedIn jako te, które używają któregoś z wyżej wymienionych języków, informacja dotycząca firmy wyświetli się w preferowanej przez nich opcji.

Wygląd strony firmowej w języku niemieckim

Jak ustawić dodatkowe wersje językowe na stronie firmowej? Zaprezentuję ścieżkę na przykładzie strony firmowej Beeffective.

  • Na początku kliknij ołówek edycji:

Edytowanie wersji językowych

  • Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której znajdziesz przycisk: „Zarządzaj informacjami w innym języku”:

Zarządzaj informacjami w innym języku

  • Po kliknięciu pojawi się opcja „Dodaj język”. Wybierz odpowiednią opcję, uzupełnij opis i zapisz aktualizację:

Dodawanie języka

Język LinkedIna versus Język treści

Jeżeli już poruszamy się w temacie opcji językowych na LinkedInie, warto pamiętać też o tym, że oprócz „Języka LinkedIna”, na podstawie wyboru którego wyświetlają nam się wszystkie elementy witryny, możemy również ustawić „Język treści”. Dzięki temu, pod tekstami w języku obcym wyświetlać się będą tłumaczenia w takim języku, jaki wybraliśmy.

Ustawienie tłumaczenia treści

Korzystaj z opcji językowych na LinkedIn

Opcje językowe na LinkedIn to nie tylko wybór języka, którego używamy poruszając się po serwisie. Jeżeli Twoje plany zawodowe zakładają współpracę ze środowiskiem międzynarodowym, przygotuj profil po angielsku. Języka polskiego możesz i tak używać jako dodatkową opcję, która będzie się wyświetlała osobom korzystającym z LinkedIna w Twoim rodzimym języku.

Na przygotowanie nowych wersji językowych dla profili osobistych, czy stron firmowych trzeba poświęcić trochę czasu. Zastanów się jednak, czy nie warto go zainwestować. Ilość kont na LinkedInie rośnie na całym świecie. Pozwól użytkownikom z innych krajów poznać Ciebie i Twoją firmę.

#samnektar by Agnieszka Lubieniecka/Beeffective Team

Graficzne dylematy na LinkedIn
PUBLIKUJ POSTY W WIZYTÓWCE GOOGLE

Related Articles