beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Jak zwiększyć Social Selling Index na platformie LinkedIn?

Odkąd Microsoft zakupił  LinkedIna za 27 mld USD, widać jak serwis dynamicznie się rozwija. Wraz z eksplozją nowych funkcji i możliwości platformy, zwiększa się również ilość osób zainteresowanych działaniami w jej obszarze. Któż z nas nie chciałby zostać królem LinikedIna? Można tego dokonać, zwiększając swój Social Selling Index.

Ciekawym posunięciem LinkedIna było wprowadzenie narzędzia, które faktycznie mierzy nasze działania i weryfikuje, czy mamy szansę odnieść sukces na tej platformie. Kilka tygodni temu na warsztatach, które prowadziłam z zakresu Social Sellingu, zostałam zapytana, co to faktycznie oznacza odnieść sukces na LinkedInie. W mojej ocenie, wszystko oczywiście zależy od celu. Miarą sukcesu mogą być na przykład wartościowe leady lub wzrost rozpoznawalności (personal branding). Aczkolwiek, żeby dojść do realizacji konkretnych celów, musimy wiedzieć jak się poruszać w ekosystemie LinkedIna.

Co to jest Social Selling Index?

Social Selling Index (SSI) jest narzędziem, które służy do mierzenia naszych aktywności na platformie LinkedIn, oceniając nasz potencjał do sprzedaży w jego obszarze.  Wskaźnik SSI wzrasta przy efektywnych działaniach a spada, gdy przestajemy się zaangażować.

Prezentacja wyników w Social Selling Index

Na wysokość Social Selling Index wpływają cztery elementy. Za każdy możemy otrzymać od 0 do 25 punktów, czyli w sumie nasz wskaźnik maksymalnie może liczyć 100 punktów. Poniżej lista elementów, o które trzeba zadbać, aby dążyć do wysokiego SSI.

Zbuduj profesjonalną markę osobistą (0-25 pkt).

  • Uzupełnij swój profil na LinkedIn, mając z tyłu głowy, dla kogo to robisz. Nie powinniśmy myśleć o własnym ego, tylko stawiać na elementy, którymi może być zainteresowana Twoja grupa docelowa.
  • Publikuj posty, które zainteresują Twoich odbiorców. Stawiaj na profesjonalne treści, a nie memy czy śmieszne gify. Pokaż, że znasz się na branży.
  • Podkreślaj swoją wiedzę i doświadczenie za pomocą case study z Twojej pracy. Dodatkowo warto się wyróżnić  publikując nie tylko zwykłe grafiki, ale całe prezentacje czy formaty video.
  • Stawiaj na materiał wysokiej jakości, nie bój się pisać długich postów.
  • Potwierdzaj umiejętności swoich klientów czy partnerów biznesowych, ale z drugiej strony dbaj również o pozyskiwania  swoich „plusów”.

Buduj wartościową bazę kontaktów (0-25 pkt).

  • Cyklicznie korzystaj z wyszukiwarki LinkedIna, która daje szerokie możliwości poszukiwania wartościowych kontaktów.
  • Przeglądaj profile znajomych swoich znajomych i sprawdzaj, które z tych kontaktów mogą być wartościowe dla Ciebie w przyszłości.
  • Jeżeli darmowe narzędzie przestaje być wystarczające, zacznij przygodę z Sales Navigatorem, które daje ogromne możliwości przeszukiwania użytkowników LinkedIna – nawet w ramach znajomych 3 stopnia.
  • Dołącz do grup z Twojej branży w poszukiwaniu wartościowych kontaktów.
  • Sprawdzaj na bieżąco, kto ogląda Twój profil. Warto skontaktować się potencjalnymi klientami, którzy Ciebie wyszukali szybciej niż Ty ich.

Angażuj się w wartościowe tematy (0-25 pkt).

  • Warto pokazać potencjalnym klientom, że znamy się na ich branży, więc niezwykle ważne jest komentowanie newsów, czy trendów z konkretnej dziedziny.
  • Publikuj posty, które faktycznie zainteresują Twoich potencjalnych klientów. Aby mieć pewność, że konkretne osoby zobaczą Twój wpis, oznaczaj ich w postach.
  • Angażuj się w dyskusje,  w których udzielają się Twoi klienci.
  • Wypowiadaj się w grupach, które śledzi Twoja grupa docelowa.

Buduj relacje (0-25 pkt).

  • Postaraj się utrzymywać kontakt z osobami, które masz w znajomych.
  • Koncentruj się na osobach decyzyjnych. Buduj relacje na kilku szczeblach, ale zawsze skupiaj się na VITO (very-important-top-officer).
  • Doceniaj materiał publikowany przez potencjalnych klientów. Komentując lub udostępniając ich posty pokazujesz, że faktycznie interesujesz się branżą lub ich biznesem.

Pamiętajcie, że dobry rezultat w Social Selling Index nie jest wynikiem danym raz na zawsze. Jeżeli chociaż na chwilę przestaniecie działać na LinkedIn, to wskaźnik od razu spadnie! Na szczęście konsekwentne stosowanie dobrych praktyk, które wymieniłam powyżej, pozwoli Wam znowu wskoczyć na właściwą drogę.

Trzymam kciuki za wysokie wskaźniki w Social Selling Index!

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team