beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Jakie trendy w social media czekają nas w 2020 roku?

Social media są integralną częścią życia każdego użytkownika Internetu. Codziennie dużą część wolnego czasu spędzamy na byciu online. Marki doskonale wiedzą o tym, że pozostanie w kontakcie z aktualnymi, jak i nowymi Klientami, zmusza do stałego bycia na bieżąco. A to wymaga śledzenia, jakie aktualnie trendy panują w social media.

Dzięki nowym możliwościom, w 2020 roku marki będą mogły jeszcze efektywniej docierać do potencjalnych odbiorców, którzy chcą dostać wszystko „tu i teraz”, zwiększając tym samym zaangażowanie, jak i sprzedaż. Na dobre zakończenie tego roku, przybliżę Wam parę onlinowych nowości, których możemy spodziewać się w przyszłym. Gotowi na trendy w social media w 2020?

Coraz mocniejsza pozycja video w mediach społecznościowych

Użytkownicy social media z roku na rok spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu video online, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Mam tutaj na myśli nie tylko pełnometrażowe produkcje, wymagające sporych nakładów finansowych. W ich skład wchodzą również angażujące, proste animacje, video relacje, transmisje live oraz krótkie filmy, w kreatywny sposób przedstawiające zalety produktów i usług. Facebook Watch, transmisje na żywo na LinkedIn, jak i IGTV będą w 2020 roku dalej rozwijane, stanowiąc istotny element nie tylko w samej komunikacji, ale i w sprzedaży produktów i usług.

Mówiąc o video, nie zapomnijmy również o tekstach. Użytkownicy oglądający video na urządzeniach mobilnych przeważnie mają wyciszony lub całkowicie wyłączony głos. Zadbajcie więc o uzupełnienie filmu odpowiednimi napisami.

Formaty video

Pisząc o video, nie można też nie wspomnieć o drugiej co do wielkości wyszukiwarce na świecie – YouTubie. Jeśli zarządzacie kanałem na tej platformie to koniecznie zapoznajcie się z artykułem, z którego dowiecie się, jak efektywnie wypozycjonować swój kanał na tej platformie. Najwyższy czas, by w Nowym Roku zabrać się za porządki i dobre opisy swoich filmów pod SEO.

Zakupy w mediach społecznościowych

Chcecie załatwiać wszystko w jednym miejscu? Oczywiście! One-stop shopping to przyszłość sprzedaży online, dlatego w artykule, w którym poruszane są trendy w social media, nie można o nim nie wspomnieć! W 2020 roku Twoi klienci będą mogli bezpośrednio dokonać zakupu za pośrednictwem postów sprzedażowych. Dzięki Facebook Pay będą mieli możliwość robienie zakupów w Marketplace, pozostając w obrębie jednej witryny. Kupując Twój produkt lub usługę, nie będą musieli więc przenosić się na kolejne strony. To z pewnością znacząco skróci ścieżkę zakupową i zwiększy konwersję, będąc ogromnym wydarzeniem dla każdego e-commercu! Więcej o Facebook Pay dowiesz się tutaj: https://pay.facebook.com/

Przy okazji zaznaczam, że Facebook Pay nie ma nic wspólnego z kryptowalutą Libra, o której jakiś czas temu pisaliśmy w jednym z nektarów.

Przyszłość reklam w social media

W 2020 roku reklamy będą jeszcze bardziej spersonalizowane, dzięki użyciu profili behawioralnych odbiorców komunikatu, ich preferencji, zainteresowań, danych demograficznych itd.  Ale to nie koniec. Większe pole do popisu otrzyma sztuczna inteligencja, która nie tylko zapewni digitalową rozrywkę użytkownikom, ale pozwoli na nowe rozwiązania sprzedażowe. Jej zastosowanie jeszcze bardziej zaangażuje odbiorców w treść komunikatu i zachęci do zakupu. Dzięki wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz rzeczywistości rozszerzonej (AR), na szerszą skalę będzie można onlinowo przymierzyć wybrany produkt, sprawdzić jego zalety i wygląd. Produkty staną się dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki. Rozwiązania te mogą również z łatwością posłużyć do zwiększenia zaangażowania Twojej społeczności. Sprawdź, jak wykorzystują już tę możliwości największe marki:

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości

Niestety, wciąż zauważalny pozostanie trend ze spadkami zasięgów organicznych na różnych platformach. Jeśli chcesz, by Twoje komunikaty w dalszym ciągu cieszyły się dużymi zasięgami i sporym zaangażowaniem, bądź przygotowany na dodatkowe wydatki na kampanie.

Socialowe Biuro Obsługi Klienta

Kolejnymi ważnymi elementami, wpisującymi się w trendy w social media w 2020 roku, będą te usprawniające kontakt z klientami. Użytkownicy social media chcą mieć wszystko „tu i teraz”. Wymaga to szybkiego i profesjonalnego odpowiadania na przesyłane przez nich wiadomości. Z pomocą przyjdą tutaj coraz bardziej rozwinięte technologicznie chatboty, które prawdopodobnie w przyszłości całkowicie zastąpią człowieka w onlinowej komunikacji z odbiorcami. Facebook, Instagram oraz inne platformy nieustannie rozwijają swoje komunikatory. Dzięki temu, codzienna praca BOK-u w wielu firmach staje się sprawniejsza, bo bardziej zautomatyzowana. W 2020 roku  Messenger ma być najszybszym i najbezpieczniejszym komunikatorem.

Grupy w natarciu!

Może ciężko w to uwierzyć, ale użytkownicy social media coraz bardziej dbają o swoją prywatność oraz o treści, które udostępniają na swoich prywatnych profilach. W 2020 trendy w social media to jeszcze większy wzrost aktywności i zaangażowania w grupach. Zastanówcie się więc, czy rok 2020 to nie najwyższy czas na to, by założyć grupę? Tutaj znowu z pomocą przychodzi  Facebook. Nie dość, że zwiększy zasięgi grup w newsfeedzie, to dzięki nowemu layoutowi sprawi, że odkrywanie i kontaktowanie się ze swoimi ulubionymi grupami stanie się jeszcze łatwiejsze.

Treści efemeryczne – absolutny must have w 2020

Twoja komunikacja w social media w 2020 roku nie może obyć się bez relacji! Użytkownicy doceniają ten format, ponieważ pozostaje wiarygodny i przedstawia marki w bardziej autentycznym świetle. Format ten nieustannie rozwija się na różnych platformach, a wciąż wprowadzane, nowe fitchery, pozwalają jeszcze bardziej angażować odbiorców oraz przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Zajrzyj do naszych poprzednich, ale wciąż aktualnych artykułów, w których pokazujemy, jak skutecznie działać w Relacjach na Facebooku oraz na InstaStories.

Efemeryczne treści

Wartościowy content!

Social media starają się zadbać o dobrostan psychiczny swoich użytkowników. Brak licznika like’ów pod zamieszczanymi komunikatami w social media zachęca do bardziej świadomego zaangażowania się w content oferowany przez marki. Dzięki temu, użytkownicy reagują na komunikaty nie dlatego, że inni już to zrobili, ale dlatego, że są dla nich wartościowe. Dzięki takim zabiegom, platformy łatwiej uwolnią się od problemów związanymi z fake kontami oraz kupowaniem polubień.

Trendy w grafice

Pisząc o komunikacji w social media w 2020 roku, nie można zapomnieć o najnowszych trendach w kreacjach graficznych. Konsumenci internetowych treści są już przesyceni ostrymi i mocno rzucającymi się w oczy komunikatami. W 2020 roku graficzne trendy w social media zwrócą się w stronę minimalizmu. Pójdziemy w stronę stonowanych barw, prostych lecz pogrubionych czcionek, płynnych linii i kształtów. Widzieliście już nowe logo Facebooka? Nawet ten największy z największy stał się nieco łagodniejszy.

W swojej bieżącej komunikacji nie zapomnijcie również o tym, by jak najczęściej używać oryginalnych i naturalnych fotografii. W 2020 roku coraz więcej marek będzie stawiało na autentyczne i prawdziwe zdjęcia i video, bez „wymuskanych” i perfekcyjnie przygotowanych kreacji.

To co dobre, zawsze na czasie!

A co nie zmieni się w Nowym Roku i pewnie pozostanie aktualne również w kolejnych latach? W cenie niewątpliwie pozostaną wartościowe, kreatywne i przemyślane treści, które będą dostosowane do grupy odbiorców. Natomiast osobiście już nie mogę doczekać się tych wszystkich nowych funkcjonalności, które będą zaskakiwać wszystkich marketerów każdego miesiąca. O tych najciekawszych i najbardziej efektywnych, dowiesz się z naszego cyklu #samnektar!

#samnektar by Magdalena Firfa/ Beeffective