O zmianach w Edge Ranku Facebooka słyszał zapewne już każdy. W dzisiejszym świecie trzeba wkładać coraz więcej starań, aby dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów. Jeszcze ważniejsza stała się analityka przeprowadzanych działań, zarówno płatnych, jak i organicznych.
Z pomocą przychodzi Facebook Analytics, który został wprowadzony ponad rok temu, a pomimo to niewiele osób go odpowiednio wykorzystuje. Przedstawiam trzy powody, dlaczego warto korzystać z narzędzia, które jest odpowiednikiem wszystkim znanego Google Analyticsa.
?Możliwość tworzenia lejków.
W Facebook Analytics w łatwy sposób możesz obserwować zachowania użytkowników, którzy angażują się pod postami, wchodzą na stronę www (po zainstalowaniu piksela remarketingowego – więcej o pikselu przeczytasz tutaj: http://bit.ly/2GAEoDQ) czy korzystają z aplikacji. Bardzo ciekawe jest analizowanie np. drogi, jaką pokonują na profilu obserwujący, by dotrzeć do strony www i dokonać zakupu.
?Wielokanałowe mierzenie aktywności.
Czy zdarzało Ci się odpowiadać na zarzuty, że Facebook nie sprzedaje, czy, że użytkownik przegląda reklamy na telefonie, a zakupu dokonuje bezpośrednio z desktopa? Dzięki wielokanałowemu mierzeniu aktywności odbiorców możliwe jest obserwowanie działań użytkownika, który korzysta z różnych urządzeń. Jeżeli np. przeglądał dany produkt na stronie www za pośrednictwem telefonu, a następnie dokonał zakupu za pośrednictwem komputera – Facebook Analytics takie dane Ci udostępni. Analizowanie ścieżki konwersji jest o wiele prostsze.
?Analiza kohortowa.
Każda grupa osób, posiadająca cechy wspólne, która dokonuje działania na profilu lub stronie to kohorta. Dodając kilka segmentów i tworząc kohorty, można sprawdzić na przykład, w które
dni źródło ruchu na stronie www lub profilu stanowiły serwisy społecznościowe albo mieszkańcy konkretnego miasta.
Facebook Analytics służy przede wszystkim do analizy zachowania użytkowników, którzy angażują się na Twoim profilu oraz do badania modelu poruszania się na stronie czy aplikacji. Dokładna analiza ich zachowań pozwala na dokonywanie skutecznych działań reklamowych, ponieważ wiesz, co lubią i na co reagują Twoi odbiorcy!
Więcej na stronie Facebook Analytics znajdziesz na oficjalnej stronie: https://analytics.facebook.com/
#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team
Ukończyłam filologię polską ze specjalizacją dziennikarsko-publicystyczną na Uniwersytecie Gdańskim, marząc o zostaniu sławną reporterką. Chcąc zebrać pierwsze doświadczenia dziennikarskie, zaczęłam pisać teksty do jednego z portali internetowych dla obcokrajowców. Jednak życie miało w stosunku do mnie inne plany. Otrzymałam propozycję pracy przy kampaniach reklamowych na Facebooku, które wtedy jeszcze były mało popularne. I tak już mija kolejny rok mojej pracy w obszarze mediów społecznościowych. W międzyczasie praktyczną wiedzę uzupełniłam tytułem magistra i studiami podyplomowymi z zarządzania i komunikacji społecznej.
W Beeffective jestem odpowiedzialna za strategię obecności marek w Internecie i jej realizację na drodze efektywnych kampanii reklamowych. Najbardziej lubię projekty z branży modowej i jestem dumna z tego, że z roku na rok moje działania przynoszą imponujące wzrosty konwersji. Lubię wyzwania, dlatego cieszę się, kiedy powierza mi się projekty z ambitnymi celami sprzedażowymi, które wymagają ode mnie nieustannego podnoszenia kwalifikacji i obserwowania korelacji pomiędzy poszczególnymi narzędziami, m.in. Facebook Ads, Google Ads czy sieciami afiliacyjnymi. Swoje kompetencje wykorzystuję również w innych branżach, takich jak technologie, czy FMCG.
Pasjonują mnie podróże, dlatego kiedyś odbędę podróż dookoła świata!