Korzystaj z możliwości, jakie daje Ci LinkedIn

LinkedIn, mimo swej niezaprzeczalnej popularności, całkiem do niedawna był platformą, która trzymała się trochę z boku w świecie social mediów. Dopiero kiedy Microsoft zainwestował w platformę 26 miliardów, ta zaczęła doganiać pozostałych dużych graczy, ostatecznie tworząc social mediową wielką czwórkę.

LinkedIn jest bardzo specyficznym kanałem i obecność w nim wymaga strategii. Jeśli zarządzasz marką, warto, żebyś zbudował szereg zasad, które pomogą Ci promować Twoją Company Page.

Komunikacja na LinkedInie ma podpierać założone przez Ciebie cele biznesowe. Działaj z głową i wykorzystuj narzędzia, jakie podsuwa Ci LinkedIn. Dzięki nim możesz trafić do bardzo wąskiego, specjalistycznego grona odbiorców. Publikowane tu treści nie mogą być przypadkowe i muszą sprawić, że wyróżnisz się z tłumu. Obecnie na LinkedInie działa aż 19 milionów Company Page’y.

Jak zbudować plan działania, dzięki któremu zwiększysz rozpoznawalność marki oraz ugruntujesz jej pozycję? Zacznijmy od początku.

?Zakładam, że założyłeś już swoją Company Page i potrzebujesz wskazówek, jak działać dalej.

?Zdecyduj, kto będzie publikował na Twoim kanale. By działania odbywały się sprawnie, warto, żeby profil miał kilku administratorów. Pamiętaj, że osoba, której nadajesz uprawnienia do administrowania profilem firmowym musi posiadać profil osobisty i być połączona z Tobą w sieci kontaktów.

?Zadbaj, aby opis Twojej firmy był charakterystyczny i nie zawierał sloganów, które sprawdziłyby się także u konkurencji. Jeśli napiszesz, że oferujesz szeroki wachlarz usług, możesz równie dobrze podstawić nazwę każdej innej marki, nie wzbudzając niczyjego zainteresowania. Pamiętaj, że na LinkedInie to treści decydują o tym, jak bardzo wartościową grupę zaangażujesz wokół siebie.

?Jeżeli nie masz pomysłu na unikalną i ciekawą komunikację na LinkedInie, przejrzyj listę najbardziej popularnych tematów i wokół nich obuduj content. Listę znajdziesz w kolumnie po lewej stronie.

?Jeśli Twoja firma ma kilka odrębnych linii biznesowych, zastanów się nad stworzeniem tzw. show case page’a. Jest to nic innego jak osobna zakładka (ze swoim własnym licznikiem), która pozwala na dywersyfikację treści.
?Możesz wyodrębnić aż 10 różnych showcase page’y. Pamiętaj, że członkowie Twojego zespołu mogą połączyć się sekcją Doświadczenie jedynie z profilem firmowym!
?Swoje konto możesz poszerzyć także o Strony kariery, które składają się z kart Kultura firmowa oraz Oferty pracy.

?Optymalna liczba postów na Company Page na LinkedInie wynosi między 2 a 3. Badania wskazują, że publikacja 20 postów miesięcznie przekłada się na dotarcie do ok. 60% obserwujących. Dlatego zawsze staraj się zadbać o regularność publikacji.
?Najlepsze treści możesz przypinaj na górze strony, aby były widoczne dla osób przeglądających Twój profil. Do niedawna edycja posta była niemożliwa. LinkedIn szczęśliwie zrezygnował z tej zasady.

?W swoich publikacjach możesz dodawać klikalne hashtagi. Dodatkowo, system sam sugeruje Ci hashtagi, które warto wykorzystać. Możesz też obserwować wybrane hashtagi – lista znajduje się na stronie głównej w kolumnie po lewej stronie.
?Pamiętaj, że LinkedIn to nie Instagram i więcej nie znaczy lepiej. Wybierz dwa wartościowe dla Ciebie hashtagi i podepnij je do publikowanej treści.

?LinkedIn pozwolił także na dodawanie formatu video. Do tej pory mogli z niego korzystać jedynie właściciele kont osobistych. Dodatkowo możliwa jest promocja tego formatu.

?Traktuj LinkedIn nie tylko jako platformę do promocji, ale także jako miejsce pozyskiwania specjalistów do pracy. Strona z ogłoszeniami o pracę posiada zakładkę „How you match”, która sprawdza predyspozycje danego kandydata do pracy dla danej marki. Jak widać, platforma tworzy coraz więcej wyspecjalizowanych algorytmów, które mają sprawić, że Ty i potencjalny pracownik zostaniecie ze sobą połączeni.

?LinkedIn, podobnie jak pozostale platformy społecznościowe, ma swój panel analityczny, na którym możesz sprawdzić statystyki pojedynczych postów oraz podejrzeć grupę, do której trafiasz ze swoją komunikacją.

?Co niebywale ważne, Linkedin daje Ci możliwość wąskiego targetowania treści. Jest to z pewnością temat na osobny nektar. Pamiętaj jednak, że zawsze warto się zastanowić, do jakiej grupy docelowej kierować publikacje.

Na koniec banał, ale niebywale ważny. Odróżnij swój profil na LinkedInie od pozostałych kanałów. Zakładam, że prowadzisz komunikację także na Facebooku, Instagramie, może You Tubie. Zadbaj, by LinkedIn był tą specjalistyczną platformą, która realizuje inne cele niż pozostałe kanały. Obserwuj także konkurencję: to pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie i nie pozostać w tyle.

+ ostatnie wpisy

Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Od 10 lat związana z internetem. Karierę zawodową zaczynała jako redaktor filmowy w portalu Wirtualna Polska. Była odpowiedzialna za redagowanie treści oraz relacje z planów filmowych. Prowadziła studio festiwalowe podczas Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, w ramach którego odbyła wiele inspirujących rozmów z ludźmi ze świata filmu, kultury i sztuki. W 2009 roku zaprojektowała i stworzyła dla Wirtualnej Polski serwis telewizyjny Teleshow.pl, którym następnie koordynowała. W 2012 roku współtworzyła firmę odzieżową BPM, której integralną częścią był blog Boginie Przy Maszynie. W Beeffective jest odpowiedzialna za PR marki: artykuły branżowe oraz nawiązywanie relacji z mediami. Ponadto sprawuje opiekę merytoryczną nad tekstami oraz wspiera koncepcyjnie sesje zdjęciowe. Prowadzi media społecznościowe marek Esotiq, Nasze Kosakowo oraz Osiedle Słonecznikowe.

Polecane Wpisy