Beeffective

Kreatywne InstaStories, które zaangażują followersów

InstaStories to krótkie relacje w postaci zdjęć lub video, które umieszczane są na Instagramie. Świetnie sprawdzają się do tworzenia niebanalnych materiałów, które zaangażują odbiorców.

Na początku InstaStories było dodatkiem do stałej komunikacji na tablicy. Aktualnie marki wykorzystują tę przestrzeń do promowania swoich produktów, budowania społeczności i nawiązywania relacji z obserwującymi. Statystyki mówią, że aktualnie 46% contentu, który publikowany jest na Instagramie, pochodzi właśnie ze storiesów. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym przygotujesz kreatywne InstaStories, które wyróżnią się pośród konkurencji.

Wykorzystuj najciekawsze formaty

Główny cel obecności marek w social media to budowanie społeczności i zwiększanie zaangażowania. Dlatego też, projektując kreatywne InstaStories myśl o nich jak o formatach, które nie tylko będą atrakcyjne dla odbiorców, ale również pozwolą bliżej poznać markę i stać się jej częścią. Doskonałym przykładem interakcji marki z followersami jest komunikacja w InstaStories poprzez Sesje Q&A, Quizy i Ankiety. Odbiorca bierze czynny udział w kreatywnych zabawach, jednocześnie budując swoje przywiązanie do marki. Na czym dokładnie polegają? O tym dowiesz się poniżej.

Sesje Q&A, czyli pytania i odpowiedzi

Naklejka PYTANIA służy do zadawania pytań, które można udostępnić z komentarzem, czy zdjęciem na profilu. Podczas prowadzenia komunikacji dla pierwszego Food Hallu w Gdyni, regularnie zadajemy pytania dotyczące oferowanego asortymentu. Followersi bardzo chętnie odpowiadają na zadane pytania, a my mamy informacje zwrotne i pomysły na ulepszenie działań na miejscu.

Przykładowe sesje Q&A dla marki BATORY Food Hall

Sesje z pytaniami i odpowiedziami można połączyć też ze sprzedażą i oznaczać wybrane produkty lub odsyłać do sklepu. Poniżej przykład realizacji działań dla marki home&you z inspiracjami na świąteczne prezenty.

Przykładowe Sesje Q&A dla marki home&you – inspiracje świąteczne

Quizy, czyli konieczność wyboru 1 poprawnej odpowiedzi

Format ten może służyć do przeprowadzenia konkursu, czy testu z danej dziedziny. Poniżej przykład realizacji dla centrum handlowego Nowa Stacja w Pruszkowie, która organizowała event STAR WARS w swoim obiekcie. Quiz miał być formą zabawy, która zaangażuje followersów, a jednocześnie zaproszeniem do odwiedzenia sklepu.

Przykładowy Quiz dla marki Nowa Stacja – promocja eventu w centrum handlowym

Ankiety, czyli wybór spośród 2 alternatywnych propozycji

Za pomocą tego formatu możemy porównywać produkty, zadawać pytania o preferencje, czy pytać o opinię na dany temat związany z naszą działalnością. Jeżeli masz sklep internetowy, to wyniki ankiety możesz wykorzystać np. do obniżenia ceny produktu, który otrzyma więcej głosów. Dzięki temu followersi mają realny udział w życiu sklepu i decydują o ważnych kwestiach.

Przykładowe Ankiety dla marki illy Polska, home&you oraz BATORY Food Hall

Twórz szablony w InstaStories

Estetyczne i ładne relacje są chętniej oglądane przez użytkowników Instagrama. Warto więc zadbać o jakość contentu, który tam publikujemy. Jedną z propozycji jest cykliczne przygotowanie zdjęć i filmów w szablonach, które są spójne z identyfikacja wizualna Twojej marki. W Beeffective wykorzystujemy ten pomysł do udostępniania zdjęć w InstaStories od użytkowników, którzy oznaczyli konto home&you na swoich zdjęciach. W tym celu powstały dedykowane szablony dla konkretnej kolekcji, które są spójne z kolorystyką na stronie internetowej sklepu.  Dodatkowo oznaczamy wybrane osoby i tworzymy kategorie Wyróżnione w InstaStories, gdzie gromadzimy wszystkie relacje w ramach User-Generated Content.

Przykładowe szablony dla marki home&you

Co nam to daje? Oznaczone na zdjęciach osoby udostępniają na swoich profilach wyróżnione InstaStories, posty naszej marki docierają do nowych odbiorców, a my pozyskujemy nowych followersów!

Na profilu marki Lactima publikujemy w InstaStories inspiracje na pyszne przepisy z wykorzystaniem serków topionych i twarogowych. Spójne szablony są przyjazne dla odbiorców, dzięki czemu można zachować ład i spójność wizualną.

Przykładowe szablony dla marki Lactima

Sprzedawaj poprzez InstaStories

Posiadając profil firmowy i konfigurując zakładkę ZAKUPY (Ustawienia –> Firmy –> Zakupy), mamy możliwość wyboru katalogu produktów, który chcemy wykorzystywać na Instagramie.

Produkty można oznaczać też ze sklepu na Facebooku, który połączony jest z profilem na Instagramie. Oznaczać produkty można bezpośrednio w InstaStories i ułatwiać followersom znalezienie interesującej rzeczy. Produkt wraz z ceną wyświetla się bezpośrednio w relacji (po kliknięciu przenosi na stronę sklepu).

Inna możliwość, która ułatwia sprzedaż produktów w InstaStories to link do produktu, czy kolekcji. W tym przypadku CTA „Wyświetl więcej” dodawane jest automatycznie.

Warto do wszystkich linków dodawać parametry UTM, mierzyć ruch z InstaStories i analizować, które relacje wywołały największe zainteresowanie.

Oznaczanie produktu z Katalogu i odsyłanie do strony internetowej

Testuj wiele możliwości

Ciekawą opcją, którą można wykorzystać w kreatywny sposób, są też brandowe gify umieszczane w InstaStories. Pamiętaj, że jest to również doskonałe miejsce, w którym możesz pokazać ludzką twarz swojej marki i umieszczać więcej materiałów „od kuchni”, które tym chętniej wszyscy podglądamy.

Instagram stale się rozwija, proponując nowe rozwiązania, dzięki którym do swoich followersów możesz docierać na wiele sposobów. Przygotuj kilka wybranych i opisanych powyżej formatów i sprawdź, jak reagują na nie Twoi odbiorcy. Spraw, by Twoje kreatywne InstaStories, zaangażowały społeczność, a efekty swoich działań zobaczysz wcześniej, niż się spodziewasz!

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team

Pozycjonowanie w YouTube? Krótkie SEO w 9 krokach
Zero Waste, czyli recykling contentu

Related Articles