Beeffective

Menedżer Firmy i jego Partnerzy

Historia najczęściej zaczyna się podobnie: Podajcie nam adresy e-mail, damy Wam dostępy do Facebook’a. Natomiast za chwilę, jako agencja, która ma za zadanie przygotować kampanię i obsługiwać stronę w tym kanale, odkrywamy, że uprawnienia, które otrzymaliśmy, to tylko administrator fanpage’a. Razem z nami dostęp na tym poziomie ma 15 innych osób, w tym pracownicy poprzednich agencji, którzy nie pracują już przy projekcie. Pomocne okazałoby się założenie przez osoby odpowiedzialne w organizacji za projekt narzędzia “Menedżer Firmy”. Jednak oczekiwania vs. rzeczywistość nie zawsze się pokrywają. Z dzisiejszego artykułu dowiecie się, dlaczego warto uruchomić Menedżera Firmy i jak dodać do niego partnerów.

Gdzie się podział Menedżer Firmy?

Po pierwsze należy sobie uświadomić, że brak Menedżera Firmy staje się kłopotliwy nie tylko dla agencji, ale i dla klientów. Dlaczego tak się dzieje? Jeżeli strona nie ma Menedżera, Facebook potrafi przypisać fanpage (z reguły na podstawie adminów) do innego Menedżera Firmy, pod którym aktualnie działają osoby pracujące przy projekcie. Z reguły są to pracownicy agencji. Jakie są tego skutki? Najwyższe uprawnienia posiadają osoby spoza organizacji klienta. Co więcej, przy zmianie agencji, klient nie może nadać pełnych uprawnień i najczęściej nie wie, kto je w ogóle posiada. Sam Facebook, nawet po kontakcie z jego „supportem”, takich danych nam nie udzieli.

Z naszego doświadczenie wynika, że jeżeli zorientujecie się, że Wasz fanpage został wciągnięty do innego Menedżera Firmy, to należy też szukać osób, które logowały się do firmowego Instagrama. Przy przejściu konta na profil biznesowy, Instagram tworzy automatycznie Menedżera. Jeżeli administrator ma dostęp do fanpage’a, to może wręcz nieświadomie, z poziomu aplikacji mobilnej, stworzyć Menedżera Firmy dla organizacji. Mam nadzieję, że powyższe argumenty przekonały Was, że warto korzystać z narzędzia, jakim jest Menadżer Firmy.

Jak dodać partnera w Menedżerze Firmy?

Jeżeli rozpoczynacie współpracę z agencją, to warto przydzielać dostępy do kont reklamowych i fanpage’a z poziomu Menedżera poprzez nadanie statusu partnera.

Pamiętajcie, że:

  • Tylko administratorzy mogą dodawać partnerów.
  • Partner musi również mieć założonego Menedżera Firmy.
  • Potrzebny jest Wam identyfikator firmowy partnera.

Jak znaleźć identyfikatora firmy?

  1. Należy przejść do karty „Ustawienia firmy”.
  2. Kliknąć sekcję „Informacje o firmie”.
  3. Identyfikator znajduje się na samej górze karty „Informacje o firmie”.

Widok Ustawień firmowych

Aby dodać partnerów lub agencje do firmy należy:

  • Przejść do karty „Ustawienia firmowe”.
  • W obszarze “Użytkownicy” kliknąć „Partnerzy”.
  • Kliknąć przycisk „Dodaj”.
  • Wybrać opcję „Nadaj partnerowi dostęp do zasobów”.
  • Wpisać identyfikator partnera firmy, którego chcemy dodać i kliknąć „Dalej”.

Dodawanie partnerów

Na tym widoku możecie dodawać partnerów do różnych zasobów. Jak to zrobić? Na początku, w pierwszej kolumnie, należy wybrać typ zasobu. W drugiej – zasoby, do których chcecie dodać partnera. W trzeciej kolumnie przypisujemy rolę partnerowi. Pamiętajcie, żeby na koniec kliknąć opcję „Zapisz zmiany”.

Partner zobaczy teraz zasoby przypisane mu w Menedżerze firmy.

Jeżeli pracujecie w agencji i posiadacie numer Menadżera Firmy, możesz również wysłać prośbę o dostęp. Wystarczy, że podczas składania wniosku określicie, jaka będzie Wasza rola w organizacji i podacie dane kontaktowe osoby, która potencjalnie jest administratorem Menedżera po drugiej stronie.

Prośba o współpracę z partnerem

Sprawne zarządzanie Menedżerem Firmy

Dodawanie firm współpracujących przy kampanii czy komunikacji w social media do Menedżera Firmy pozwala zachować transparentność dostępów. Dzięki temu ograniczycie również zagrożenie przejęcia przez tzw. „super admina” spoza osób z zespołu.

Dostęp do wiadomości i do bazy danych, jaką są na przykład fani, to cenne zasoby, o które każda organizacja powinna dbać. Co więcej, wyniki kampanii, budżety i dane z Pixela Facebookowego to wrażliwe informacje, które powinny być regulowane umowami o poufności. Zadbajcie więc, by ekosystem kont w mediach społecznościowych był bezpieczny. Dopuszczone do niego powinny być tylko te osoby, które aktualnie pracują przy projekcie.

Więcej na temat zalet, które daje Menedżer Firmy, znajdziecie w moim poprzednim artykule pt. „Używaj Menedżera Firmy”.

#samnektar by Anna Skóra/Beeffective Team

Zaplanuj wydarzenie i transmituj je w LinkedIn Live
Instagram Checkout – szybkie zakupy w obrębie aplikacji

Related Articles