Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz, czy to moment, żeby coś poprawić?
Z pomocą przychodzi Ci wskaźnik trafności reklamy (Relevance Score): narzędzie Facebooka, które ma za zadanie podpowiedzieć Ci, czy Twoja reklama jest właściwie dobrana do odbiorców docelowych.
Wartość wskaźnika jest obliczana na podstawie pozytywnych reakcji (kliknięć, instalacji aplikacji, wyświetleń filmu) oraz negatywnych reakcji.
?Wskaźnik trafności to liczba między 1 a 10, gdzie 10 oznacza najbardziej trafnie dobraną reklamę.
?Wskaźnik trafności nie pokaże się od razu. Reklama musi osiągnąć co najmniej 500 wyświetleń.
?Znajdziesz go w menadżerze reklam na poziomie reklamy. Jeśli nie widzisz kolumny w swoim panelu, możesz ją po prostu dodać z listy.
?Feature nie jest widoczny na poziomie kampanii lub zestawu reklam.
Facebook zastrzega, że wskaźnik trafności jest jedynie wskazówką, podpowiedzią do ogólnego określenia trafności reklamy. Na jego podstawie możesz wywnioskować, czy należy coś zmienić w kampanii, którą przygotowałeś. Może to być grafika, oferta, czy grupa, na jaką targetujesz. Z pewnością jest to narzędzie, które warto wykorzystać w codziennej pracy. Jeśli nawet nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi, co należy zmienić w reklamie oraz nie określi też wprost jej skuteczności, to wskaże Ci, czy reklama podoba się Twoim odbiorcom. Pozwala też na eksperymenty. Możesz np. pokazać tej samej grupie odbiorców różne reklamy lub tę samą reklamę – różnym grupom odbiorców.
Proponuję także stworzyć sobie listę reklam z wysokim wskaźnikiem trafności i określić ich cechy wspólne, aby w przyszłości działać jeszcze efektywniej!
Czytaj więcej: http://bit.ly/2x7HP5o
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beefective Team
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.