Flexus

Flexus

Międzynarodowa, szwajcarska firma farmaceutyczna korzystająca z najnowocześniejszych technologii produkcji. Valentis efektywnie łączy siły natury, nauki i wyniki badań, które potwierdzają działanie stosowanych składników. Jednym z najpopularniejszych produktów brandu jest seria suplementów diety na stawy i cały narząd ruchu – FLEXUS, dla którego prowadziliśmy kompleksowe działania z poziomu profili producenta.

KLIENT

Flexus / Valentis

CEL
  • Budowanie świadomości brandu na rynku polskim.
  • Zwiększenie sprzedaży w sklepie online.
NARZĘDZIA
  • Facebook
  • Instagram
  • Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)
  • Reels
  • Facebook Ads
ZAKRES
  • Prowadzenie całościowej komunikacji na Instagramie, Facebooku oraz Pinterest na podstawie wypracowanej strategii działań.

  • Realizacja efektywnej kampanii online w wielu kanałach.

Edukacyjny content

FLEXUS to gama produktów zarówno dla osób zmagających się z problemami w obrębie stawów, ale również idealne rozwiązanie dla osób aktywnych fizycznie oraz zawodowych sportowców, którzy częściej narażeni są na kontuzje stawów.
Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzyliśmy i implementowaliśmy edukacyjny content – posty na Facebooku i Instagramie oraz relacje efemeryczne. Na potrzeby komunikacyjne przygotowywaliśmy również sesje zdjęciowe z użyciem produktów oraz krótkie materiały wideo, które regularnie wykorzystywaliśmy przy tworzeniu feedu i reelsów.

Pinterest

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki na rynku polskim rozpoczęliśmy regularną komunikację i kampanie na platformie Pinterest. Połączenie ciekawych zdjęć z mocno angażującym copy oraz treściami edukacyjnymi pozwoliło nam na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców.

Kampania reklamowa

Celem naszych działań reklamowych było zwiększenie rozpoznawalności brandu Flexus oraz sprzedaży produktów w sklepie zdrowievalentis.pl. Przygotowaliśmy spójny design system, który konsekwentnie wykorzystywaliśmy z komunikacji reklamowej.

 

Prowadzone przez nas kampanie kierowane były zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Stworzyliśmy grupy podobnych odbiorców do tych, którzy dokonali już zakupu w sklepie online, a także grupy remarketingowe, które wykorzystywaliśmy w reklamach dynamicznych.

 

Wyzwaniem było konkurowanie na aukcji z dystrybutorami produktu – stanowili oni zarówno naszą konkurencję, jak i źródło przychodu globalnie. Sięgnęliśmy zatem po formaty, które pozwolą nam trafić do zupełnie nowej grupy odbiorców. Przygotowaliśmy atrakcyjne materiały wizerunkowe, które wykorzystaliśmy w kampanii Pinterest Ads. Kampania na Pinterest już w pierwszym miesiącu od startu działań wygenerowała transakcje.  

 

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Bayer

Wraz z Bayer uświadamiamy społeczność social media o konieczności dbania o nerki

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Start projektu

Beeffective współpracuje z marką Bayer od maja 2021 roku. Naszym zadaniem od samego początku jest edukowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych o konieczności dbania o zdrowie nerek. W projekcie odpowiadamy za obsługę fanpage’a marki na Facebooku, w najbliższym czasie planujemy rozszerzyć działania o Instagram. Działania przy projekcie rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów z przedstawicielami firmy Bayer, w ramach których pokazaliśmy możliwości social media w edukowaniu i promowaniu zdrowego trybu życia.

KLIENT

Bayer

CEL
  • Edukowanie społeczeństwa o konieczności dbania o zdrowie nerek.
  • Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki Bayer jako edukującej o zdrowiu.
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki Bayer, z naciskiem na promowanie zdrowego stylu życia, dbania o własne zdrowie oraz samopoczucie.
NARZĘDZIA

Facebook

Facebook Ads

ZAKRES
  • Warsztaty ze specjalistami Bayer.
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie strategii obecności marki w social media.
  • Wdrożenie design systemu (oprawa postów social media).
  • Kampania zasięgowa.
  • Komunikacja na Facebooku.
Strategia komunikacji

Bazując na wiedzy zdobytej podczas warsztatów, przygotowaliśmy dla marki Bayer strategię obecności w mediach społecznościowych. W dokumencie zawarliśmy ustalone szczegółowe cele komunikacji, grupę docelową i formaty, jakimi będziemy się posługiwać. 

Przeanalizowaliśmy także, jak wyglądają działania konkurencji dotyczące edukowania o zdrowiu nerek. Niewielka liczba benchmarków uświadomiła, że wciąż brakuje jakościowych kanałów o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym. 


Następnie zaprojektowaliśmy koncepcję kreacji graficznych oraz opracowaliśmy wyróżniający, spójny design system. Przygotowaliśmy pakiet materiałów na start i założyliśmy profil Zdrowie w twoich nerkach, który następnie uzupełniliśmy o awatar, który jest logiem firmy Bayer, zdjęcie w tle, zawierające główne przesłanie profilu, a także przygotowaliśmy informacje na temat profilu.

Koncepcja kreatywna i linie komunikacyjne

Na profilu Zdrowie w twoich nerkach przedstawiamy kwestie związane z dbaniem o nerki w przystępny i przyjazny dla odbiorców sposób, zarówno w warstwie słownej, jak i wizualnej. Chcemy jak najlepiej przekazać główne przesłanie profilu, że zdrowie nerek jest w naszych rękach i to w dużej mierze od stylu życia i profilaktyki w badaniach zależy ich kondycja. Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, ponieważ świadomość Polaków, jeśli chodzi o zdrowie nerek jest naprawdę niewielka – ponad 90% chorych nawet nie wie o swoich dolegliwościach.

W przedstawianiu tego istotnego tematu opieramy się na kilku głównych liniach komunikacyjnych:

01.

edukujemy o specyfice budowy i funkcjonowania nerek

02.

inspirujemy do dbania o siebie, swoją dietę i aktywność fizyczną

 

03.

przedstawiamy ciekawostki historyczne związane z nerkami

Tematyczne cykle postów

Z czasem wiele postów zaowocowało całymi cyklami, tak jak: Nefrosłownik, Zielnik, Nerka w warzywniaku czy Prawdziwe historie pacjentów. 

 

Oprócz treści mocno inspiracyjnych, zawierających ciekawostki, na profilu informujemy i edukujemy na temat badania moczu metodą paskową, czyli o selftestingu, który każdy może wykonać w domu. Ten temat także osadziliśmy w wypracowanej graficznie koncepcji kreatywnej.

Wykorzystanie różnorodnych formatów

Tworząc treści edukacyjne, żonglujemy szeregiem formatów, które pomagają budować zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych: od postów statycznych, przez karuzele, po formaty wideo. Animacje i grafiki przygotowane są w ramach zaprojektowanego design systemu, tak aby przykuwały wzrok i angażowały grupę docelową.

Posłuchaj podcastów o zdrowiu nerek!

O tym, dlaczego nerki to jedne z najinteligentniejszych narządów czy z jakiego powodu mają “słaby PR”, można posłuchać w szeregu podcastów na takich platformach, jak Spotify czy Soundcloud. Treści audio tworzone są przez ekspertów Bayer wraz z gośćmi – lekarzami oraz profesorami medycyny. O publikacjach informujemy cyklicznie na Facebooku, a grafiki postów w kreatywny sposób nawiązują do głównej koncepcji profilu.

Spójne wydarzenie

Na profilu wykorzystaliśmy także wydarzenie “W 2022 roku zadbam o nerki”, którego  celem było uczulenie społeczności na fakt, że o nerki należy dbać cały rok. Publikowane treści zaowocowały szeregiem aktywności ze strony zaangażowanych fanów.

 

Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.

Kampanie płatne

Wszystkie działania komunikacyjne na profilu Zdrowie w twoich nerkach wspieramy działaniami płatnymi. Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii, przyniosło nam:

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Wyświetlenia reklam

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Kerabione

Kerabione

Start projektu

Valentis to szwajcarska firma farmaceutyczna z długoletnią tradycją na rynku europejskim, która z sukcesami łączy siły nauki oraz natury. W Polsce produkty tego producenta są znane i rekomendowane przez środowiska lekarskie od ponad 12 lat. Jednym z najpopularniejszych produktów brandu jest seria suplementów diety KERABIONE – popularne produkty dla mocnych rzęs, włosów i paznokci. Kompleksowe działania dla tej oraz innych popularnych marek prowadziliśmy z poziomu profili producenta Valentis. 

KLIENT

Kerabione od Valentis

CEL
  • Budowanie świadomości i rozpoznawalności brandu na rynku polskim.

  • Zwiększenie sprzedaży w sklepie online.

NARZĘDZIA

Facebook

Instagram

TikTok

ZAKRES
  • Prowadzenie komunikacji na Instagramie, Facebooku oraz TikToku na podstawie wypracowanej strategii działań.

  • Realizacja efektywnej kampanii online w wielu kanałach.

     

Warsztaty i strategia

Przed rozpoczęciem regularnych działań, wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży w sklepie online. Strategię poprzedziły warsztaty z Klientem, w ramach których przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania brandu oraz architekturę wybranych marek w digitalu. Po wypracowaniu spójnego i efektywnego planu rozpoczęliśmy działania na profilach, które przedstawiały wszystkie produkty producenta Valentis z mocnym naciskiem na dwie, najpopularniejsze serie suplementów diety – produkty Kerabione oraz Flexus.

Content poradnikowy

Seria suplementów diety od Kerabione to kompleksowe wsparcie dla każdej osoby, która zmaga się z wypadaniem lub łamliwością włosów czy paznokci. Problemy w tej sferze często są bardzo złożone, dlatego bardzo ważna jest edukacja oraz dzielenie się sprawdzonymi poradami, które przyniosą wartość użytkownikom, a nam, jako agencji większe zasięgi oraz zaangażowanie w prowadzoną komunikację. Dobrym przykładem takich działań są edukacyjne karuzele, które cyklicznie publikowaliśmy na Instagramie oraz posty na Facebooku, które generowały większy ruch na stronie – szczególnie do zakładki BLOG.

Przedstawienie produktów na TikToku

Szukając kolejnego efektywnego kanału, dzięki któremu możemy zwiększyć rozpoznawalność produktów oraz docelowo ich sprzedaż, rozpoczęliśmy publikację filmów oraz działania reklamowe na TikToku.

Kampania reklamowa

Jakie cele i wyzwania przed nami stały?

 

Klient zgłosił się do nas ze względu na malejącą sprzedaż w kanale internetowym. Kampania odnotowywała niski ROAS, a reklamy były nieustannie blokowane ze względu na obowiązujące obostrzenia w sprzedaży suplementów diety.

 

Działania reklamowe rozpoczęliśmy od rozpoznania potrzeb grupy docelowej. Opracowaliśmy plan kampanii oparty o formaty mix, aby dotrzeć do potencjalnego klienta na całej ścieżce ścieżce decyzyjnej klienta. Pierwszy kontakt z marką mógł nastąpić dzięki kampanii TikTok Ads, a transakcję domykaliśmy kampanią dynamiczną na Facebooku i Google’u.

Stworzyliśmy strukturę grup remarketingowych w taki sposób, by móc generować jak najwyższy przychód przy jak najniższym koszcie. Finalnie w trakcie naszych działań sklep online osiągnął najwyższe przychody w historii.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Domówka

Domówka

 

Trivial Pursuit to doskonale znana wszystkim fanom gier towarzyskich produkcja, która już od 1979 roku na stałe gości na różnych spotkaniach towarzyskich. Rozgrywka bazuje na prostych zasadach i liczy się w niej przede wszystkim wiedza ogólna oraz znajomość popkultury. Gra dostępna jest również w wersji Trumps Quiz Domówka, w której znajdziemy aż 500 szalonych pytań nawiązujących do m.in. polskich gwiazd estrady i innych ciekawostek z naszego rodzimego podwórka.

KLIENT

Winning Moves – dystrybutor gry Domówka

CEL

Zbudowanie świadomości marki oraz działania zwiększające zaangażowanie wokół fanów gry

NARZĘDZIA
  • Facebook
  • Instagram
  • Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)
  • Reels
  • Facebook Ads
ZAKRES
  • Warsztaty brandowe
  • Przygotowanie strategii obecności marki w social media
  • Wdrożenie design systemu (w tym oprawa postów w social media)
  • Kampania zasięgowa
  • Komunikacja na Facebooku
Warsztaty brandowe i strategia obecności w social media

Naszym zadaniem było przygotowanie strategii obecności Domówki w social media i wykreowanie pomysłów na budowanie pozytywnego wizerunku gry w Internecie. Na etapie warsztatów przeanalizowaliśmy grupę docelową oraz skupiliśmy się na wyróżnikach marki. Strategia zawierała m.in. esencję marki, szczegółowo opisane linie komunikacyjne, pomysły na posty oraz metody dotarcia do grup docelowych. Dodatkowo byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie design systemu i stworzenie spójnego key visual, który będziemy mogli wykorzystywać w bieżących działaniach w social media. Kolejnym krokiem było utworzenie fanpage’a oraz konta biznesowego na Instagramie. Przygotowaliśmy awatara do social media, zdjęcie w tle oraz opracowaliśmy pomysły na spójny i atrakcyjny wizualnie feed na Instagramie i wykorzystanie materiałów graficznych w InstaStories.

Angażowanie użytkowników

Jednym z pomysłów na promocję Domówki w social media były posty, które mają za zadanie zwiększyć zaangażowanie na profilu, wywołać reakcje wśród grupy docelowej i finalnie doprowadzić do przejścia na stronę sklepu. Postawiliśmy na wykorzystanie pytań z quizu i połączenie ich z natywnymi funkcjami Facebooka i Instagrama. W działaniach cyklicznie wykorzystujemy opcję ankiet, quizów i dodawanie tematycznych gifów w InstaStories, które mają dać wrażenie wirtualnej gry.

Przygotowanie animacji

W działaniach organicznych oraz kampanijnych wykorzystujemy materiały video. Animacje przygotowane są w ramach zaprojektowanego design systemu. Posty w formie mikro-filmów przykuwają wzrok i angażują grupę docelową. Poza działaniami organicznymi na Facebooku i na Instagramie jesteśmy odpowiedzialni za kampanię zasięgową, która buduje rozpoznawalność marki. Do tego typu działań idealnie sprawdzają się przygotowane przez nas animacje. Koszty pozyskania nowych fanów przy wykorzystaniu materiału video są znacznie niższe w porównaniu ze statycznymi banerami.

Wdrażamy nowości – Reels (Rolki) już na Instagramie

Tworząc strategię obecności marki Domówka w social media zjawiliśmy możliwości jakie dają Reelsy, ale wówczas były one jeszcze niedostępne w Polsce. Po kilku tygodniach od startu projektu, nowa funkcja Instagrama została dodana do profilu Domówki. Stworzyliśmy pierwsze krótkie filmiki z prezentacją gry, wykorzystując przy tym natywne możliwości edycji video. Do animacji dodaliśmy efekty oraz dobraliśmy odpowiednią muzykę. Pierwsze testy pokazują, że liczba odtworzeni Reels jest znacznie wyższa niż tradycyjnych InstaStories.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Sportpoland

Sportpoland

Sportpoland to multibrandowy sklep z wysokiej jakości akcesoriami i sprzętem sportowym. Firma posiada wieloletnie doświadczenie w modelu sprzedaży B2B. Jest dystrybutorem na polskim rynku wielu renomowanych marek m.in. Kettler oraz Hudora. Dostarcza również wyposażenie do obiektów sportowych, szkół i siłowni.

KLIENT

Sportpoland

ZAKRES

Opracowanie design systemu dopasowanego do istniejącej identyfikacji wizualnej oraz charakteru marki Sportpoland.

Wyzwanie

Jednym z elementów strategii komunikacji, którą przygotowaliśmy dla klienta, było opracowanie design systemu, który będzie korespondował z dotychczasową identyfikacją wizualną oraz pomoże w osiągnięciu nowego celu biznesowego firmy, czyli rozwinięciu sprzedaży B2C. Na podstawie nowej reprezentacji graficznej marki przygotowywane miały być wszelkie kreacje do komunikacji oraz kampanii w wybranych kanałach internetowych. 

 

Punktem wyjściowym z jednej strony było logo, kolorystyka oraz wygląd sklepu internetowego w celu zachowania rozpoznawalności marki. Z drugiej zamierzaliśmy oddać charakter marki, który zdefiniowaliśmy podczas warsztatów przeprowadzonych z klientem. Całość opakowana w sportowym stylu.

Podejście

Proces opracowania design systemu prowadzony był dwutorowo. Punktem wyjścia w aspekcie wizualnym było logo, które wyróżnia się wyraźnymi zaokrągleniami. Występowały one również w sposobie prezentacji ofert w sklepie internetowym. Interpretacja emocjonalna marki również wskazywała na użycie łagodnych form w celu zbudowania inkluzywności, czyli jednego z elementów esencji marki. W ten sposób powstało charakterystyczne obramowanie, które nadaje odpowiedni charakter komunikatu przedstawionego na grafice.

Sportowy charakter osiągnięto przez wykorzystanie kontrastu kolorystycznego oraz czcionki nawiązującej do napisów ze strojów sportowych amerykańskich college’y. Mocny kolor marki tworzy wyraźny kontrast z bielą oraz czernią, które zdecydowaliśmy się ze sobą zestawić. Dodatkowo “Biało-czerwone, to barwy niezwyciężone”!

 

Efekty

Design system dla Sportpoland został wdrożony w stałą komunikację marki na kanałach społecznościowych oraz w kampaniach reklamowych, które dla klienta prowadzimy. Dzięki ścisłej współpracy naszych działów, jesteśmy w stanie zapewnić spójność wizualną na każdym z touchpointów, na którym klient styka się z marką, za które jesteśmy odpowiedzialni. Pozwala to na efektywne budowanie rozpoznawalności marki oraz bardziej skuteczny remarketing. Więcej o spójności wizualnej w komunikacji przeczytasz w artykule naszego Art Director’a Macieja Gosia. 

 

Komunikację dla Sportpoland oparliśmy o cztery główne linie komunikacyjne, pod które dopasowaliśmy sposób przedstawienia głównego komunikatu, zachowując przy tym opisane wcześniej elementy design systemu.

 

 

0 %
wzrost zaangażowania

Od początku prowadzenia komunikacji dla klienta na Facebooku wskaźnik zaangażowania pod postami wzrósł o 2260% w stosunku do porównywalnego okresu sprzed współpracy. Jest to efekt połączenia wspominanej wyżej spójności wizualnej, angażującego copywritingu’u, skutecznych działań reklamowych oraz dobrze opracowanej strategii digital marketingowej, kompetencji, które posiada nasza agencja.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Big Star Shoes

Big Star Shoes

0 %

wzrost przychodów w kampanii Google Ads względem analogicznego okresu

Big Star Shoes to polska marka, obecna na rynku od ponad 20 lat. Posiada własny sklep internetowy, w którym oferuje klientom detalicznym obuwie i akcesoria w miejskim stylu. Klientkami sklepu są przede wszystkim kobiety, ale w ofercie nie brakuje też produktów dla mężczyzn i dzieci. Marka posiada duże grono lojalnych konsumentów, którzy od lat doceniają jej wyróżniające się ponadczasowością produkty, jednak wielu z nich rezygnowało z zakupów obuwia na rzecz innych, multibrandowych sklepów e-commerce. Naszym celem, jako agencji digital, było zbudowanie jeszcze bardziej zaangażowanej społeczności wokół brandu oraz zwiększenie sprzedaży obuwia w sklepie online bigstarshoes.pl. 

KLIENT

Big Star Shoes

CEL

Budowanie zaangażowania wśród odbiorców oraz zwiększenie sprzedaży

NARZĘDZIA

InstaStories

Natywne narzędzia Instagrama

User-Generated Content

ZAKRES

Tworzenie i implementacja kreatywnych, angażujących relacji na podstawie wypracowanej strategii działań.

Na początek - strategia

Marka Big Star Shoes była już obecna na Instagramie, gdy rozpoczęliśmy wspólne działania w kanale digital. Na początek wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki oraz zgromadzenie wokół niej zaangażowanej społeczności, która interesuje się nowościami i regularnie decyduje się na zakup produktów przez nią oferowanych.

Unikalne InstaStories

Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzyliśmy i implementowaliśmy angażujące InstaStories na kanale brandu Big Star Shoes. Wykorzystywaliśmy bieżące trendy, ale w taki sposób, aby relacje były niewymuszone, naturalne, ciekawe, unikalne a przede wszystkim dopasowane do strategii marki oraz grupy docelowej. 

User-Generated Content

W swoich działaniach wykorzystaliśmy również model współpracy oparty o User-Generated Content, który pozwolił nam pozyskiwać ciekawe treści od użytkowników, którymi dzieliliśmy się w InstaStories. Tworzone w ten sposób relacje przyniosły wzrost liczby zaangażowanych followersów. 

Zwiększanie sprzedaży

Aby trafić do potencjalnych klientów i zwiększyć ich zainteresowanie zakupami w sklepie online wykorzystaliśmy InstaStories jako placement dla reklam. Materiały sponsorowane ukazywały się w trybie pełnoekranowym, pomiędzy InstaStories innych użytkowników. 

Skierowanie użytkowania do sklepu marki

Aby zaprezentować ofertę sklepu grupie skupionej wokół Instagrama, wykorzystaliśmy znaczniki produktów bezpośrednio w relacjach. Kierując odbiorców do miejsca, w którym mogą kupić produkty marki i sfinalizować transakcję, stworzyliśmy potencjalną ścieżkę konwersji.

0 %
wzrost przychodów w kampanii Google Ads względem analogicznego okresu
Sesji na stronie
1 000 000
Nowych użytkowników
500 000
0 %
ruchu na stronie pochodzącego z działań płatnych (od kwietnia do grudnia 2020)
Efekt działań

Konsekwentnie realizowane pod kątem zakupów działania efemeryczne, okazały się jednym z kluczowych aspektów w strategii e-marketingowej e-commerce Big Star Shoes. Zgodnie z zasadami lejka sprzedażowego w pierwszym etapie budowaliśmy zaangażowanie na profilu i pobudzaliśmy do aktywności naszych followersów. Synergia działań organicznych oraz płatnych na dalszych etapach lejka stymulowała sprzedaż w kanale online i pozwoliła generować zyski.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

JD Kulej

JD Kulej

0

% wzrostu aktywności pod postami

JD Kulej specjalizuje się w sprzedaży samochodów nowych, używanych oraz profesjonalnym serwisie aut takich marek jak: Peugeot, Citroen, Ford oraz Kia. Od ponad 20 lat firma związana jest głównie z trójmiejskim rynkiem motoryzacyjnym. Od niedawna swoją działalność rozszerzyła również na terenie Olsztyna.

Naszym zadaniem było wzmocnienie wizerunku dealera, jako lokalnego eksperta motoryzacyjnego, z dostosowaniem komunikacji do charakteru każdej z marek dostępnych w sprzedaży.
KLIENT

Grupa JD Kulej

CEL

Pozyskanie osób zainteresowanych ofertą dealera samochodowego.

NARZĘDZIA
  • Facebook
  • Instagram
  • Google
ZAKRES
  • Warsztaty i strategia komunikacji 
  • Wdrożenie design systemu
  • Kampania leadowa

Wyzwanie

W przypadku dealerów samochodowych, głównym celem działań marketingowych jest pozyskiwanie jakościowych leadów, jednak dla JD Kulej ważne było również reaktywowanie komunikacji po okresie lockdown-u w taki sposób, by zbudować wizerunek zaufanego, lokalnego dealera, zwiększyć rozpoznawalność na tle konkurencji oraz dostosować komunikację do specyfiki każdej z marek znajdujących się w ofercie grupy.

 

Pod opiekę dostaliśmy profile na Facebooku każdego z 5 salonów należących do JD Kulej, wraz z profilem prezentującym ofertę samochodów używanych. Naszym zadaniem było również zbudowanie zaangażowanej społeczności marki na Instagramie.

Podejście

W pierwszej kolejności dokładnie przyjrzeliśmy się  każdej z marek samochodowych, aby zrozumieć ich przewagi konkurencyjne oraz charakter. Efektem analizy stron internetowych, profili w social media, publikowanych treści oraz opinii na portalach motoryzacyjnych było wypisanie głównych wyróżników dla każdej z marek, a one z kolei stały się  podstawą do stworzenia materiałów dla salonów.

Peugeot
Citroën
KIA
Ford
Używane
Design
Design
Design
Aktywnie
Fun
Jakość
Innowacje
Innowacje
Renoma
Usługi
Przyszłość
Lifestyle
Fun
Historia
Oferta
Pojazdy użytkowe
Komfort
Pojazdy użytkowe
Fani
Pojazdy użytkowe

Kolejnym krokiem było zdefiniowanie filarów marki JD Kulej, które będą spójnie przedstawiane we wszystkich kanałach komunikacji. Chcieliśmy przede wszystkim zbliżyć markę do odbiorcy, nadać jej ludzką twarz, która jednak wciąż będzie kojarzyła się z profesjonalizmem i lokalnością.

 

Połączenie charakteru każdej marki samochodowej ze spójnym wizerunkiem grupy JD Kulej było wyzwaniem nie tylko contentowym, ale również ilościowym. Liczba publikowanych postów w różnych formatach, na 7 profilach społecznościowych, oscylowała na poziomie około 80 pozycji miesięcznie. Kluczowym narzędziem w komunikacji z klientem oraz koordynacji bieżących wpisów był kalendarz publikacji.

0 000
zasięg komunikacji Facebook
0
nowych obserwujących
0 %
więcej polubień r/r
0 %
więcej aktywności w postach r/r
Wymierne efekty

Projekt zakładał bliską współpracę działów komunikacji i graficznego. Zależało nam na tym, aby prezentacja założeń była spójna w każdym obszarze. W efekcie powstała skrojona na miarę komunikacja w social media dla każdego z salonów należącego do grupy JD Kulej oraz zbudowany spójny wizerunek marki na każdym z obsługiwanych profili.

 

Jednak efekt wizerunkowy to nie wszystko. Angażujące treści, bycie na bieżąco z nowościami rynkowymi i konsekwencja w realizowaniu strategii obecności w Internecie przyniosła realne wyniki!

Efektywnie i efektownie
W ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy ilość postów opublikowanych na profilach zwiększyła się o 259%, natomiast aktywność pod nimi wzrosła o 1000%. Działania komunikacyjne dotarły do 189 tys. osób, a ilość nowych polubień na Facebooku wzrosła łącznie o ponad pół tysiąca.

Posiadamy w Beeffective bogate doświadczenie w prowadzeniu działań komunikacyjnych i reklamowych dla branży motoryzacyjnej. Zachęcamy do przeczytania case study Skody Plichta, gdzie opisujemy, jak generujemy 500 leadów miesięcznie. Nasze działy Performance, Social Media i Graphic Design wspólnie oferują komplementarny zbiór kompetencji najlepszych specjalistów w swoich branżach, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować pakiet działań w przestrzeni digital dla większości branż, nie tylko motoryzacyjnej.
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Lactima

Lactima

Lactima to jeden z wiodących producentów serów topionych i twarogowych, obecny na rynku od lat. Marka sprzedaje swoje wyroby w Polsce, a także w innych europejskich krajach, w Afryce, w obu Amerykach, a także na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Z firmą Lactima współpracujemy nieprzerwanie od 2016 roku, realizując kampanie online nastawione na efekt oraz angażującą komunikację w kanałach społecznościowych.

Ponad

0

obserwatorów na fanpage’u Lactima Polska

Ponad

0

obserwatorów na fanpage’u Lactima Ukraina!

CEL
  • Budowanie świadomości brandu na rynku polskim i ukraińskim.
  • Zgromadzenie zaangażowanej społeczności wokół marki.
ZAKRES
  • Prowadzenie całościowej komunikacji na Instagramie i Facebooku na podstawie wypracowanej strategii działań.
  • Realizacja efektywnej kampanii online.
Warsztaty i strategia

Przed rozpoczęciem regularnych działań, wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki oraz zgromadzenie wokół niej zaangażowanej społeczności. Strategię poprzedziły warsztaty z Klientem, w ramach których przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania brandu i zbudowaliśmy zintegrowany lejek sprzedażowy w digital marketingu.

Kreatywny content

Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzymy i implementujemy angażujący content – posty na Facebooku i Instagramie oraz relacje efemeryczne. Aby zaangażować użytkowników i zachęcić ich do spróbowania produktów marki Lactima, stworzyliśmy cykl „Serowe Inspiracje”, w ramach którego prezentujemy ciekawe (a zarazem szybkie i proste) przepisy na dania z wykorzystaniem serów topionych i twarogowych Lactima. W komunikacji wykorzystujemy również kreatywne, rysunkowe grafiki, dedykowane produktom Lactima.

Efektywna kampania

Komunikację w social media wspieramy szeroko zasięgowymi kampaniami online nastawionymi na efekt. Działania reklamowe opieramy na odpowiednio zaprojektowanym lejku sprzedażowym i wykorzystujemy do ich realizacji narzędzia Facebook Ads i Google Ads. Wykorzystując materiały video, wprowadziliśmy Lactimę w reklamową przestrzeń YouTube’a. W kampaniach skupiamy się przede wszystkim na promocji nowych produktów oraz przepisów z cyklu Serowych Inspiracji. Dzięki temu zwiększyliśmy ruch w witrynie internetowej i kanałach społecznościowych marki, a tym samym dotarliśmy do nowych, potencjalnych klientów, finalnie pomagając marce Lactima realizować cele sprzedażowe.

Angażowanie społeczności

Biorąc pod uwagę grupę docelową w social media, regularnie pojawiają się posty, które mają na celu wywołanie reakcji i zwiększenie zaangażowania na profilu. Po przeanalizowaniu aktywności, które wzbudzają najwięcej zainteresowania, stawiamy na cykliczne konkursy zdjęciowe, promocję Lactimy w popularnych programach telewizyjnych i content efemeryczny o charakterze rozrywkowym i inspiracyjnym. W InstaStories pojawiają się quizy z wyborem serków, ankiety dotyczące dań czy śniadaniowe sesje Q&A. Wchodząc na profil, można odkrywać Serowe Inspiracje, które podane są w kreatywny sposób z wykorzystaniem najnowszych formatów, które angażują!

0 %

tyle wzrósł ruch na stronie Lactima.pl po dwóch tygodniach kampanii!

Analiza, optymalizacja i raportowanie

Wszystkie podejmowane przez nas działania wspieramy analityką, a o ich wynikach regularnie informujemy naszego Klienta zgodnie z zasadą transparentności. Ponadto nieustannie optymalizujemy podejmowane działania i wybieramy najskuteczniejsze narzędzia.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Esotiq

Esotiq

0

to liczba pozyskanych obserwujących

Naszym głównym celem było opracowanie długofalowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Działania rozpoczęliśmy od audytu profilu.

Dla tak znanej marki modowej priorytetowym obszarem była sekcja Sklep, w której możliwe jest prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom bezpośrednio z poziomu Facebooka. Rozwinęliśmy tę przestrzeń i za pomocą zewnętrznego narzędzia WooBox dodaliśmy w menu dodatkową kategorię Katalog, do której załączyliśmy plik z aktualną kolekcją, dzięki czemu klientki marki mogły obejrzeć całościową ofertę.

KLIENT

Esotiq

CEL

Angażująca komunikacja wspierająca sprzedaż online

NARZĘDZIA
  • Ankiety
  • Facebook Sklep
  • Karuzele
  • Bot
ZAKRES

Komunikacja Facebook

Prawdziwa twarz marki

Zważywszy na to, że odbiorcy bardziej angażują się pod treściami pokazującym prawdziwą twarz marki, organizowaliśmy sesje zdjęciowe bezpośrednio w salonach  Esotiq. Prezentowaliśmy prawdziwe twarze ekspedientek i produkty ukazane na wieszakach.

0 000
obserwujących profil
0 %
średnie dotarcie do posta
Zasięg organiczny
W swoich działaniach podkreślaliśmy akcje specjalne, w których wykorzystaliśmy boty. Dzięki odpowiednim ustawieniom jeden z nich pozyskał organicznie zasięg wynoszący 132 233, 204 reakcje i 780 komentarzy. Jest to przykład interakcji z fanami, który pokazuje, że marka podąża za trendami.
Spójność wizualna

Zadbaliśmy również o jednolitą identyfikację graficzną marki na Facebooku. Zadbaliśmy o to, by na każdą okoliczność czy akcję rabatową profil miał odpowiednią oprawę. Znakomita większość użytkowników marki to klienci mobile, dlatego tak ważny był dla nas idealny wygląd profilu w aplikacji FB.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Nowa Stacja

Nowa Stacja

0

zaangażowanych fanów profilu centrum handlowego

Strategią obecności marki w mediach społecznościowych zajęliśmy się już w 2017 roku. Głównym celem było zwiększenie świadomości nowej inwestycji oraz budowanie pozytywnych skojarzeń z Nową Stacją wśród mieszkańców Pruszkowa oraz partnerów biznesowych, którzy byliby zainteresowani podjęciem współpracy w nowo powstającym miejscu.

KLIENT

Nowa Stacja

CEL

Zwiększenie świadomości na temat nowej inwestycji, zbudowanie społeczności

NARZĘDZIA
  • Facebook LIVE
  • Animacje
  • Ankiety
  • Wydarzenia
  • Albumy zdjęć
ZAKRES

Facebook

Instagram

Facebook Ads

Bezkosztowa promocja marki
Kanałem, na którym rozpoczęliśmy budowanie społeczności marki był Facebook. W ciągu roku udało nam się zgromadzić ponad 13-tysięczną, zaangażowaną społeczność o to jeszcze przed wielkim otwarciem centrum handlowego.

Od początku komunikacji informowaliśmy mieszkańców Pruszkowa o postępach w budowie i aktualnościach związanych z nowo powstającym miejscem na mapie miasta. Na bieżąco przekazywaliśmy informacje o nowych najemcach centrum handlowego oraz planowanych wydarzeniach związanych z wielkim otwarciem. Od początku działań naszym celem była względnie bezkosztowa promocja marki, oparta na stosowaniu angażujących i ciekawych komunikatów. W ciągu niespełna roku, dzięki regularnej i efektywnej komunikacji, udało nam się stworzyć jedną z najbardziej zaangażowanej społeczności wśród profili centrów handlowych.
0 000
zaangażowanych fanów
Rekordowe zasięgi
W strategii komunikacji postawiliśmy na: otwartość, autentyczność, regularność i rzetelne informacje. Informacja o otwarciu Nowej Stacji uzyskała rekordowe zasięgi, dodatkowo wzmocnione równolegle prowadzonymi kampaniami zachęcającymi do udziału w wydarzeniu.

Dzięki sukcesywnej realizacji wcześniej przemyślanej strategii komunikacji, Nowa Stacja stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowo-rozrywkowych, które jeszcze przed swoim otwarciem zyskało zaangażowaną i identyfikującą się z marką społeczność.
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas: