Kerabione

Kerabione

Start projektu

Valentis to szwajcarska firma farmaceutyczna z długoletnią tradycją na rynku europejskim, która z sukcesami łączy siły nauki oraz natury. W Polsce produkty tego producenta są znane i rekomendowane przez środowiska lekarskie od ponad 12 lat. Jednym z najpopularniejszych produktów brandu jest seria suplementów diety KERABIONE – popularne produkty dla mocnych rzęs, włosów i paznokci. Kompleksowe działania dla tej oraz innych popularnych marek prowadziliśmy z poziomu profili producenta Valentis. 

KLIENT

Kerabione od Valentis

CEL
  • Budowanie świadomości i rozpoznawalności brandu na rynku polskim.

  • Zwiększenie sprzedaży w sklepie online.

NARZĘDZIA

Facebook

Instagram

TikTok

ZAKRES
  • Prowadzenie komunikacji na Instagramie, Facebooku oraz TikToku na podstawie wypracowanej strategii działań.

  • Realizacja efektywnej kampanii online w wielu kanałach.

     

Warsztaty i strategia

Przed rozpoczęciem regularnych działań, wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży w sklepie online. Strategię poprzedziły warsztaty z Klientem, w ramach których przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania brandu oraz architekturę wybranych marek w digitalu. Po wypracowaniu spójnego i efektywnego planu rozpoczęliśmy działania na profilach, które przedstawiały wszystkie produkty producenta Valentis z mocnym naciskiem na dwie, najpopularniejsze serie suplementów diety – produkty Kerabione oraz Flexus.

Content poradnikowy

Seria suplementów diety od Kerabione to kompleksowe wsparcie dla każdej osoby, która zmaga się z wypadaniem lub łamliwością włosów czy paznokci. Problemy w tej sferze często są bardzo złożone, dlatego bardzo ważna jest edukacja oraz dzielenie się sprawdzonymi poradami, które przyniosą wartość użytkownikom, a nam, jako agencji większe zasięgi oraz zaangażowanie w prowadzoną komunikację. Dobrym przykładem takich działań są edukacyjne karuzele, które cyklicznie publikowaliśmy na Instagramie oraz posty na Facebooku, które generowały większy ruch na stronie – szczególnie do zakładki BLOG.

Przedstawienie produktów na TikToku

Szukając kolejnego efektywnego kanału, dzięki któremu możemy zwiększyć rozpoznawalność produktów oraz docelowo ich sprzedaż, rozpoczęliśmy publikację filmów oraz działania reklamowe na TikToku.

Kampania reklamowa

Jakie cele i wyzwania przed nami stały?

 

Klient zgłosił się do nas ze względu na malejącą sprzedaż w kanale internetowym. Kampania odnotowywała niski ROAS, a reklamy były nieustannie blokowane ze względu na obowiązujące obostrzenia w sprzedaży suplementów diety.

 

Działania reklamowe rozpoczęliśmy od rozpoznania potrzeb grupy docelowej. Opracowaliśmy plan kampanii oparty o formaty mix, aby dotrzeć do potencjalnego klienta na całej ścieżce ścieżce decyzyjnej klienta. Pierwszy kontakt z marką mógł nastąpić dzięki kampanii TikTok Ads, a transakcję domykaliśmy kampanią dynamiczną na Facebooku i Google’u.

Stworzyliśmy strukturę grup remarketingowych w taki sposób, by móc generować jak najwyższy przychód przy jak najniższym koszcie. Finalnie w trakcie naszych działań sklep online osiągnął najwyższe przychody w historii.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

JD Kulej

JD Kulej

0

% wzrostu aktywności pod postami

JD Kulej specjalizuje się w sprzedaży samochodów nowych, używanych oraz profesjonalnym serwisie aut takich marek jak: Peugeot, Citroen, Ford oraz Kia. Od ponad 20 lat firma związana jest głównie z trójmiejskim rynkiem motoryzacyjnym. Od niedawna swoją działalność rozszerzyła również na terenie Olsztyna.

Naszym zadaniem było wzmocnienie wizerunku dealera, jako lokalnego eksperta motoryzacyjnego, z dostosowaniem komunikacji do charakteru każdej z marek dostępnych w sprzedaży.
KLIENT

Grupa JD Kulej

CEL

Pozyskanie osób zainteresowanych ofertą dealera samochodowego.

NARZĘDZIA
  • Facebook
  • Instagram
  • Google
ZAKRES
  • Warsztaty i strategia komunikacji 
  • Wdrożenie design systemu
  • Kampania leadowa

Wyzwanie

W przypadku dealerów samochodowych, głównym celem działań marketingowych jest pozyskiwanie jakościowych leadów, jednak dla JD Kulej ważne było również reaktywowanie komunikacji po okresie lockdown-u w taki sposób, by zbudować wizerunek zaufanego, lokalnego dealera, zwiększyć rozpoznawalność na tle konkurencji oraz dostosować komunikację do specyfiki każdej z marek znajdujących się w ofercie grupy.

 

Pod opiekę dostaliśmy profile na Facebooku każdego z 5 salonów należących do JD Kulej, wraz z profilem prezentującym ofertę samochodów używanych. Naszym zadaniem było również zbudowanie zaangażowanej społeczności marki na Instagramie.

Podejście

W pierwszej kolejności dokładnie przyjrzeliśmy się  każdej z marek samochodowych, aby zrozumieć ich przewagi konkurencyjne oraz charakter. Efektem analizy stron internetowych, profili w social media, publikowanych treści oraz opinii na portalach motoryzacyjnych było wypisanie głównych wyróżników dla każdej z marek, a one z kolei stały się  podstawą do stworzenia materiałów dla salonów.

Peugeot
Citroën
KIA
Ford
Używane
Design
Design
Design
Aktywnie
Fun
Jakość
Innowacje
Innowacje
Renoma
Usługi
Przyszłość
Lifestyle
Fun
Historia
Oferta
Pojazdy użytkowe
Komfort
Pojazdy użytkowe
Fani
Pojazdy użytkowe

Kolejnym krokiem było zdefiniowanie filarów marki JD Kulej, które będą spójnie przedstawiane we wszystkich kanałach komunikacji. Chcieliśmy przede wszystkim zbliżyć markę do odbiorcy, nadać jej ludzką twarz, która jednak wciąż będzie kojarzyła się z profesjonalizmem i lokalnością.

 

Połączenie charakteru każdej marki samochodowej ze spójnym wizerunkiem grupy JD Kulej było wyzwaniem nie tylko contentowym, ale również ilościowym. Liczba publikowanych postów w różnych formatach, na 7 profilach społecznościowych, oscylowała na poziomie około 80 pozycji miesięcznie. Kluczowym narzędziem w komunikacji z klientem oraz koordynacji bieżących wpisów był kalendarz publikacji.

0 000
zasięg komunikacji Facebook
0
nowych obserwujących
0 %
więcej polubień r/r
0 %
więcej aktywności w postach r/r
Wymierne efekty

Projekt zakładał bliską współpracę działów komunikacji i graficznego. Zależało nam na tym, aby prezentacja założeń była spójna w każdym obszarze. W efekcie powstała skrojona na miarę komunikacja w social media dla każdego z salonów należącego do grupy JD Kulej oraz zbudowany spójny wizerunek marki na każdym z obsługiwanych profili.

 

Jednak efekt wizerunkowy to nie wszystko. Angażujące treści, bycie na bieżąco z nowościami rynkowymi i konsekwencja w realizowaniu strategii obecności w Internecie przyniosła realne wyniki!

Efektywnie i efektownie
W ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy ilość postów opublikowanych na profilach zwiększyła się o 259%, natomiast aktywność pod nimi wzrosła o 1000%. Działania komunikacyjne dotarły do 189 tys. osób, a ilość nowych polubień na Facebooku wzrosła łącznie o ponad pół tysiąca.

Posiadamy w Beeffective bogate doświadczenie w prowadzeniu działań komunikacyjnych i reklamowych dla branży motoryzacyjnej. Zachęcamy do przeczytania case study Skody Plichta, gdzie opisujemy, jak generujemy 500 leadów miesięcznie. Nasze działy Performance, Social Media i Graphic Design wspólnie oferują komplementarny zbiór kompetencji najlepszych specjalistów w swoich branżach, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować pakiet działań w przestrzeni digital dla większości branż, nie tylko motoryzacyjnej.
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Lactima

Lactima

Lactima to jeden z wiodących producentów serów topionych i twarogowych, obecny na rynku od lat. Marka sprzedaje swoje wyroby w Polsce, a także w innych europejskich krajach, w Afryce, w obu Amerykach, a także na Bliskim i Dalekim Wschodzie. Z firmą Lactima współpracujemy nieprzerwanie od 2016 roku, realizując kampanie online nastawione na efekt oraz angażującą komunikację w kanałach społecznościowych.

Ponad

0

obserwatorów na fanpage’u Lactima Polska

Ponad

0

obserwatorów na fanpage’u Lactima Ukraina!

CEL
  • Budowanie świadomości brandu na rynku polskim i ukraińskim.
  • Zgromadzenie zaangażowanej społeczności wokół marki.
ZAKRES
  • Prowadzenie całościowej komunikacji na Instagramie i Facebooku na podstawie wypracowanej strategii działań.
  • Realizacja efektywnej kampanii online.
Warsztaty i strategia

Przed rozpoczęciem regularnych działań, wypracowaliśmy strategię obecności brandu w kanale digital, której głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki oraz zgromadzenie wokół niej zaangażowanej społeczności. Strategię poprzedziły warsztaty z Klientem, w ramach których przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania brandu i zbudowaliśmy zintegrowany lejek sprzedażowy w digital marketingu.

Kreatywny content

Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzymy i implementujemy angażujący content – posty na Facebooku i Instagramie oraz relacje efemeryczne. Aby zaangażować użytkowników i zachęcić ich do spróbowania produktów marki Lactima, stworzyliśmy cykl „Serowe Inspiracje”, w ramach którego prezentujemy ciekawe (a zarazem szybkie i proste) przepisy na dania z wykorzystaniem serów topionych i twarogowych Lactima. W komunikacji wykorzystujemy również kreatywne, rysunkowe grafiki, dedykowane produktom Lactima.

Efektywna kampania

Komunikację w social media wspieramy szeroko zasięgowymi kampaniami online nastawionymi na efekt. Działania reklamowe opieramy na odpowiednio zaprojektowanym lejku sprzedażowym i wykorzystujemy do ich realizacji narzędzia Facebook Ads i Google Ads. Wykorzystując materiały video, wprowadziliśmy Lactimę w reklamową przestrzeń YouTube’a. W kampaniach skupiamy się przede wszystkim na promocji nowych produktów oraz przepisów z cyklu Serowych Inspiracji. Dzięki temu zwiększyliśmy ruch w witrynie internetowej i kanałach społecznościowych marki, a tym samym dotarliśmy do nowych, potencjalnych klientów, finalnie pomagając marce Lactima realizować cele sprzedażowe.

Angażowanie społeczności

Biorąc pod uwagę grupę docelową w social media, regularnie pojawiają się posty, które mają na celu wywołanie reakcji i zwiększenie zaangażowania na profilu. Po przeanalizowaniu aktywności, które wzbudzają najwięcej zainteresowania, stawiamy na cykliczne konkursy zdjęciowe, promocję Lactimy w popularnych programach telewizyjnych i content efemeryczny o charakterze rozrywkowym i inspiracyjnym. W InstaStories pojawiają się quizy z wyborem serków, ankiety dotyczące dań czy śniadaniowe sesje Q&A. Wchodząc na profil, można odkrywać Serowe Inspiracje, które podane są w kreatywny sposób z wykorzystaniem najnowszych formatów, które angażują!

0 %

tyle wzrósł ruch na stronie Lactima.pl po dwóch tygodniach kampanii!

Analiza, optymalizacja i raportowanie

Wszystkie podejmowane przez nas działania wspieramy analityką, a o ich wynikach regularnie informujemy naszego Klienta zgodnie z zasadą transparentności. Ponadto nieustannie optymalizujemy podejmowane działania i wybieramy najskuteczniejsze narzędzia.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Esotiq

Esotiq

0

to liczba pozyskanych obserwujących

Naszym głównym celem było opracowanie długofalowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Działania rozpoczęliśmy od audytu profilu.

Dla tak znanej marki modowej priorytetowym obszarem była sekcja Sklep, w której możliwe jest prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom bezpośrednio z poziomu Facebooka. Rozwinęliśmy tę przestrzeń i za pomocą zewnętrznego narzędzia WooBox dodaliśmy w menu dodatkową kategorię Katalog, do której załączyliśmy plik z aktualną kolekcją, dzięki czemu klientki marki mogły obejrzeć całościową ofertę.

KLIENT

Esotiq

CEL

Angażująca komunikacja wspierająca sprzedaż online

NARZĘDZIA
  • Ankiety
  • Facebook Sklep
  • Karuzele
  • Bot
ZAKRES

Komunikacja Facebook

Prawdziwa twarz marki

Zważywszy na to, że odbiorcy bardziej angażują się pod treściami pokazującym prawdziwą twarz marki, organizowaliśmy sesje zdjęciowe bezpośrednio w salonach  Esotiq. Prezentowaliśmy prawdziwe twarze ekspedientek i produkty ukazane na wieszakach.

0 000
obserwujących profil
0 %
średnie dotarcie do posta
Zasięg organiczny
W swoich działaniach podkreślaliśmy akcje specjalne, w których wykorzystaliśmy boty. Dzięki odpowiednim ustawieniom jeden z nich pozyskał organicznie zasięg wynoszący 132 233, 204 reakcje i 780 komentarzy. Jest to przykład interakcji z fanami, który pokazuje, że marka podąża za trendami.
Spójność wizualna

Zadbaliśmy również o jednolitą identyfikację graficzną marki na Facebooku. Zadbaliśmy o to, by na każdą okoliczność czy akcję rabatową profil miał odpowiednią oprawę. Znakomita większość użytkowników marki to klienci mobile, dlatego tak ważny był dla nas idealny wygląd profilu w aplikacji FB.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas:

Nowa Stacja

Nowa Stacja

0

zaangażowanych fanów profilu centrum handlowego

Strategią obecności marki w mediach społecznościowych zajęliśmy się już w 2017 roku. Głównym celem było zwiększenie świadomości nowej inwestycji oraz budowanie pozytywnych skojarzeń z Nową Stacją wśród mieszkańców Pruszkowa oraz partnerów biznesowych, którzy byliby zainteresowani podjęciem współpracy w nowo powstającym miejscu.

KLIENT

Nowa Stacja

CEL

Zwiększenie świadomości na temat nowej inwestycji, zbudowanie społeczności

NARZĘDZIA
  • Facebook LIVE
  • Animacje
  • Ankiety
  • Wydarzenia
  • Albumy zdjęć
ZAKRES

Facebook

Instagram

Facebook Ads

Bezkosztowa promocja marki
Kanałem, na którym rozpoczęliśmy budowanie społeczności marki był Facebook. W ciągu roku udało nam się zgromadzić ponad 13-tysięczną, zaangażowaną społeczność o to jeszcze przed wielkim otwarciem centrum handlowego.

Od początku komunikacji informowaliśmy mieszkańców Pruszkowa o postępach w budowie i aktualnościach związanych z nowo powstającym miejscem na mapie miasta. Na bieżąco przekazywaliśmy informacje o nowych najemcach centrum handlowego oraz planowanych wydarzeniach związanych z wielkim otwarciem. Od początku działań naszym celem była względnie bezkosztowa promocja marki, oparta na stosowaniu angażujących i ciekawych komunikatów. W ciągu niespełna roku, dzięki regularnej i efektywnej komunikacji, udało nam się stworzyć jedną z najbardziej zaangażowanej społeczności wśród profili centrów handlowych.
0 000
zaangażowanych fanów
Rekordowe zasięgi
W strategii komunikacji postawiliśmy na: otwartość, autentyczność, regularność i rzetelne informacje. Informacja o otwarciu Nowej Stacji uzyskała rekordowe zasięgi, dodatkowo wzmocnione równolegle prowadzonymi kampaniami zachęcającymi do udziału w wydarzeniu.

Dzięki sukcesywnej realizacji wcześniej przemyślanej strategii komunikacji, Nowa Stacja stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowo-rozrywkowych, które jeszcze przed swoim otwarciem zyskało zaangażowaną i identyfikującą się z marką społeczność.
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?
Napisz do nas: