Sam Nektar

#SamNektar

Już 5 lat wyciągamy sam nektar z digitalu, dzieląc się wiedzą!

#SamNektar to ekspercki cykl artykułów tworzony przez zespół specjalistów Beeffective. Poruszane w nim zagadnienia tłumaczą świat digital marketingu i pokazują dobre praktyki obecności w mediach społecznościowych. Można w nim znaleźć artykuły z obszaru strategii komunikacji, najlepszych narzędzi do tworzenia efektywnych kampanii marketingowych oraz wskazówek dotyczących kreacji. Poruszamy w nim aktualne trendy marketingowe i doradzamy, jak wykorzystać je w swoim biznesie, by osiągnąć sukces.

Nasz cykl ma już 5 lat i liczy 250 nektarów!

[stan na 24.01.2023]

Nawet nie będziemy próbowali zliczyć wszystkich znaków, które zostały połączone w niosące cenną wiedzę wyrazy i zdania, ale spokojnie możemy tutaj wskazać liczbę ponad:

2 000 000!

2 000 000!

Sami przecieramy oczy ze zdumienia i tak jakoś wzięło nas na wspomnienia…

Jak to się zaczęło?

Projekt #samnektar został uruchomiony 24.01.2018 roku. Zaczynaliśmy skromniej, bo od publikacji postów na Facebooku. Chociaż były to zdecydowanie krótsze formy niż dzisiaj – to zawsze przyświecał nam jeden cel – nasze wpisy mają opisywać konkretny temat z obszaru digital marketingu, wyciągając z niego #samnektar. Grafiki promujące artykuły, podobnie jak długość samego tekstu – ewaluowały z czasem.

Tak nasze okładki zmieniały się na przestrzeni lat!
Zapraszamy na WWW!

Szybko uznaliśmy, że najlepszym miejscem do publikacji artykułów będzie blog na naszej stronie internetowej.

 

Zgodnie z dobrymi praktykami SEO regularnie zasilamy naszą witrynę w nowe oryginalne treści. Podobno z tego faktu zadowolony jest nie tylko algorytm Google.

 

Kolejne artykułu cieszą naszych stałych, jak i  nowych Czytelników, którzy regularnie odwiedzają naszego bloga!

447 110

447 110

Tyle razy łącznie wyświetlono nektary!

Tematy podejmowane w cyklu dotyczą efektywnych działań w digitalu, jednak pewien obszar interesuje naszych Czytelników szczególnie, a jest to Instagram! Zresztą, spójrzcie na listę najbardziej popularnych artykułów z naszego bloga:

Odwiedź nasze sociale!

Zgodnie z dobrymi praktykami obiegu contentu każdym nowym wpisem chwalimy się nie tylko na Facebooku, ale również na wszystkich pozostałych kanałach, w których jesteśmy obecni jako Beeffective. Na LinkedIn nowe artykuły publikujemy w ramach BIULETYNU. Na Instagramie przygotowujemy streszczenie artykułu w formie KARUZELI. Z kolei TikToku publikujemy krótkie zajawki artykułów i zapraszamy do przeczytania całości na WWW.

7 min.

7 min.

Tyle wynosi średni czas czytania nektaru.

Gościnni Eksperci w naszym cyklu

Popularność naszego cyklu dotarła również do największych specjalistów z różnych obszarów marketingu w Polsce, których zaprosiliśmy do napisania artykułów na naszego bloga.

Pisali dla nas: Tomasz Palak, Wojciech Grądzki, Marcin Więckowski, Dagmara Pakulska, Mateusz Jemioł, Sylwester Ciszek, Sebastian Drausal, Paulina Walkowiak, Kamila Kotowska, Filip Kulikowski, Agnieszka Mróz, Aleksandra Stankowska, Justyna Spytek i Klaudia Żyłka.

Dziękujemy Wam za wszystkie ciepłe słowa, które do nas spływają na temat naszego bloga!

Lecimy pisać dla Was kolejne artykuły z cyklu #samnektar!

„YouTube Rewind”polskiego rynku marketingowego

W pracy marketingowca „bycie na bieżąco” to jeden z kluczowych wyznaczników sukcesu kampanii reklamowej. Śledzenie trendów, zmian i odpowiadanie na nie to stałe elementy naszej pracy. „YouTube Rewind” było serią publikowaną przez kilka lat

Pantone – co warto wiedzieć?

O kolorze roku Pantone słyszeli wszyscy. Od lat autokratyczne obwieszczenie jakiegoś instytutu dyktuje trendy kolorystyczne dla całego świata designu. Z dużym prawdopodobieństwem w tym momencie zadałeś sobie w głowie pytanie,

Marketing B2B skierowany do człowieka

Czy Wam też kiedyś tłumaczono, że marketing skierowany do biznesu musi być poważny? Skoro chcemy coś sprzedać innej organizacji musimy przecież utrzymać odpowiedni poziom powściągliwości. Tutaj nie ma miejsca na luz

Ubongo

Ubongo

Dzika rywalizacja!

KLIENT

Egmont Polska to wydawnictwo istniejące na rynku polskim od 1990 roku. W początkach swojej działalności zasłynęło z wydawania komiksów z Kaczorem Donaldem. Obecnie jest jednym z wiodących liderów na rynku wydawniczym. Specjalizuje się w komiksach, czasopismach i grach planszowych dla dzieci i młodzieży.

CEL
  • Promocja jednej z gier planszowych marki Egmont – Ubongo.
NARZĘDZIA

Meta Ads Manager + TikTok Ads Manager

ZAKRES
  • Stworzenie koncepcji kreatywnej i design systemu do promocji.
  • Promocja gry w środowiskach Meta i TikTok.
  • Przygotowanie materiałów graficznych oraz animacji.
  • Produkcja spotu telewizyjnego.
O grze Ubongo

Oryginalna szata graficzna gry oraz afrykańskie i zwierzęce motywy wywołały u nas skojarzenia związane z dziką naturą i pierwotnymi instynktami afrykańskiej fauny. Opowiadając o naszej koncepcji kreatywnej, postanowiliśmy opisać ją następująco:

Obudź w sobie zwierzę

“Gry planszowe budzą w nas zawsze wiele emocji. Czasami zwykła rozgrywka w gronie najbliższych potrafi zmienić się w dziką rywalizację, podczas której w każdym z nas budzą się prawdziwe zwierzęce instynkty.

 

Przykład?

Niektórzy dostają małpiego rozumu, inni ostrzą pazury na wygraną i zrobią wszystko, żeby postawić na swoim. Szczególnie jeśli podczas gry trzeba być sprytnym i szybkim niczym gepard.

Jeśli polujesz na najlepszą grę planszową, która rozkręci Twój mózg i dostarczy wielu godzin rozrywki – postaw na Ubongo. Prawdziwą dziką rywalizację!”

Kampania i komunikacja

Nasze działania opierały się na dwóch głównych filarach – prowadzeniu kampanii promocyjnej dla gry planszowej Ubongo i stworzenie do niej koncepcji kreatywnej. Kampania prowadzona jest w większości na Facebooku i Instagramie, a także w mniejszym, ale również znaczącym stopniu na TikToku.

 

W kampanii Meta postanowiliśmy docierać do odbiorców będących na pierwszym etapie lejka zakupowego. Naszym głównym celem stało się więc budowanie świadomości marki. Dlatego również aż 60% kampanii jest prowadzonych w celu pozyskania jak największej liczby wyświetleń pod video, a także zwiększenia zasięgów i dotarcia do nowych odbiorców. Wszystko to jest również wspierane kampanią kierującą ruch na stronę internetową, gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z grą i dokonać zakupu.

 

Jednak zapamiętanie marki i samej gry nie mogłoby odbyć się bez przemyślanej i wielowymiarowej koncepcji kreatywnej, która pobudza, przykuwa wzrok i zapada w pamięć.

 

Efekty kampanii reklamowej, które osiągnęliśmy przerosły nasze estymacje i oczekiwania. Dotarliśmy do szerokiego grona odbiorów przy niskim koszcie CPC i CPM. Utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że kampanie na TikToku świetnie uzupełniają działania, pozwalając dotrzeć do nowych odbiorców.

Oto niektóre ze sloganów stworzonych w celu pobudzenia odbiorców do działania:

Kreacje graficzne i animacje prosto z serca safari

Naszą design system oparliśmy na symbolach, zdjęciach, a nawet fontach, które nawiązują do tematyki safari. Głównym elementem, na którym opieramy komunikację wizualną, jest rozbudowana paleta kolorów, inspirowana flagami krajów afrykańskich.

Chcieliśmy skupić się na przedstawieniu konkretnych emocji, które występują najczęściej podczas grania w gry planszowe.  Następnym krokiem było powiązanie tych emocji z już konkretnymi zwierzętami afrykańskimi oraz hasłami, popularnymi cytatami czy polskimi przysłowiami. 

 

Dzięki takiemu połączeniu przygotowane przez nas kreacje sprzedażowe przykuwają wzrok użytkowników, zachęcają ich do interakcji z marką i docelowo – skłaniają do kupna gry.

Jak widać wyżej, kompozycje kreacji oparte są o geometryczne kształty, których odzwierciedlenie możemy znaleźć na flagach afrykańskich państw.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Toyota Walder

Toyota Walder

Przyspieszenie w działaniach marketingowych!

KLIENT

Autoryzowany dealer Toyota Walder.

CEL
  • Budowanie świadomości i wizerunku marki w mediach społecznościowych.
  • Uwiarygodnienie marki poprzez pozyskanie nowych followersów na fanpage’u Facebook oraz profilu Instagram. 
  • Pozyskanie ruchu na stronie internetowej oraz docieranie do potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem auta.
NARZĘDZIA

Facebook + Relacje / Instagram + Stories + Reels / Meta Ads / Google

ZAKRES
  • Działania reklamowe w oparciu o wszystkie etapy lejka sprzedażowego.  
  • Prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych. 
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Wdrożenie design systemu (oprawa postów social media).
O kliencie

Klient jest dealerem samochodów marki Toyota, z salonem działającym w Bydgoszczy mniej więcej od pół roku. Wywodząca się z Trójmiasta Grupa Walder, jest jedną z największych grup dealerskich na Pomorzu i Kujawach, z salonami w Chwaszczynie, Rumi, Grudziądzu i Bydgoszczy. Na trójmiejskim rynku istnieje od ponad 30 lat, świadcząc usługi przedstawicielskie dla marek Toyota oraz Lexus. Nasza współpraca z Klientem trwa od lipca 2022, od momentu otwarcia nowego salonu Toyota Walder w Bydgoszczy.

Key visual

W celu budowania zaufania i podniesienia wartości wizualnej marki, stworzyliśmy key visual, czyli spójny zestaw komponentów do wykorzystania w bieżącej komunikacji wizualnej.  Nowy design system sprawił, że komunikaty marki Toyota Walder weszły na wyższy poziom estetyki, jednocześnie zapewniając zróżnicowanie komunikatów wizualnych w przypadku mediów o dużej częstotliwości interakcji z odbiorcami.

Użyte formaty

grafiki statyczne

animacja wideo na YouTube

statyczne w Performance Ads i na Facebooku​

formularze błyskawiczne​

reklamy elastyczne w wyszukiwarce Google​

Założenia kampanii reklamowej

W ramach współpracy z Toyotą Walder, realizowaliśmy działania w oparciu o platformy Meta i Google, wykorzystując formaty reklamowe typowe dla każdego z etapów lejka sprzedażowego. Główną grupą docelową, do której kierowaliśmy przekaz byli przede wszystkim kierowcy.

 

W ramach działań na Facebooku, w celu uzyskania jak najlepszych efektów, prowadziliśmy różne rodzaje kampanii reklamowych, między innymi: kampanie z formularzem, kampanie na ruch, zasięg, oraz aktywność.  

 

W ramach działań reklamowych na platformie Google wykorzystaliśmy możliwości kampanii searchowych z użyciem fraz brandowych dedykowanych konkretnym modelom samochodów Toyota. Dodatkowo przekaz wzmocniono kampanią Performance Max. 

0
[CPC]
0 %
[CTR]
Efekty działań

Konsekwentnie realizowane działania kampanijne, wykorzystanie potencjału komunikacji organicznej w mediach społecznościowych oraz dywersyfikacja różnorodnych narzędzi, wpłynęły znacząco na budowanie wizerunku i świadomości marki. Efektem było również pozyskanie leadów sprzedażowych. W listopadzie w Google pozyskaliśmy 105 leadów przy średniej cenie leada 133 zł.

 

W ramach działań na Facebooku, w celu uzyskania jak najlepszych efektów, prowadziliśmy różne rodzaje kampanii reklamowych, między innymi: kampanie z formularzem, kampanie na ruch, zasięg, oraz aktywność.  

 

W ramach działań reklamowych na platformie Google wykorzystaliśmy możliwości kampanii searchowych z użyciem fraz brandowych dedykowanych konkretnym modelom samochodów Toyota. Dodatkowo przekaz wzmocniono kampanią Performance Max. 

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

MOWI

MOWI

Czyli przepis na udaną strategię komunikacji i efektywną promocję.

KLIENT

MOWI to firma zajmująca się hodowlą, przetwórstwem i sprzedażą łososia. MOWI to również nazwa odmiany łososia – pochodzącego z dzikich wód rzek zachodniej Norwegii: Vosso i Årøy, produktu klasy premium, o dopieszczonym smaku. Firma przykłada ogromną wagę do sposobu hodowli ryb, dbając o to, by łososie były zdrowe i zadowolone. Karmione są wyłącznie zdrową, pozbawioną antybiotyków karmą, której skład podlega wielu bardzo restrykcyjnym kontrolom jakości.

 

Jako jedyna na świecie posiada własne farmy, w których łososie żyją bezstresowo i w warunkach zbliżonych do naturalnych. MOWI zawiera o 20% więcej kwasu Omega-3 niż zwykły łosoś.

CEL

Naszym zadaniem jest budowanie rozpoznawalności marki i zwiększanie liczby osób obserwujących profile MOWI w mediach społecznościowych. Mówiąc wprost – budujemy zasięgi, liczbę fanów i angażujemy społeczność przez wspomaganie procesu identyfikacji konsumentów z marką.

 

Dzieje się to przy ścisłej współpracy z agencją kreatywną Ten Zacharski, która odpowiada za formowanie obszarów tematycznych i kreowanie materiałów, wykorzystywanych przez nas w mediach społecznościowych.

NARZĘDZIA

Facebook + Relacje / Instagram + Stories + Reels / Facebook Ads / Konkursy

ZAKRES
  • Przeprowadzenie warsztatów i przygotowanie strategii obecności marki w digitalu
  • Stała komunikacja na Facebooku i Instagramie
  • Rekomendacje treści pojawiających się w mediach społecznościowych
  • Płatne działania na Facebooku i Instagramie
Jakie socialowe danie przyrządziliśmy z pysznego łososia MOWI?

Każde danie zaczyna się od przepisu, więc i my rozpoczęliśmy działania od warsztatów, a następnie przygotowania strategii obecności marki w digitalu. Opisaliśmy grupy docelowe oraz linie tematyczne, które będziemy wykorzystywać do komunikowania się ze społecznością. Wyznaczyliśmy narzędzia, które pozwolą realizować postawione nam cele biznesowe.

 

Na końcu przywdzialiśmy fartuch i razem z agencją  kreatywną zabraliśmy się do przygotowania kampanijnych przepisów.

Działania komunikacyjne na profilu MOWI wspieramy kampaniami płatnymi w systemie reklamowym Facebook Ads. 

 

 

Połączenie ciekawych treści, dopracowanych grafik i odpowiedniego targetowania kampanii w ciągu kilku miesięcy przyniosło konkretne wyniki:

Ponad 8,400 nowych polubień na Facebooku w okresie:
kwiecień – listopad 2022
+ 0 %
Przy bardzo niskiej cenie za fana, wynoszącej średnio 0,86 zł.

Zasięg na Facebooku:

0
+ 0 %
[kwiecień ‘22 – listopad ‘22]

Zasięg na Instagramie:

0
+ 0 %
[kwiecień ‘22 – listopad ‘22]

Nowe osoby obserwujące na Instagramie:

0
+ 0 %
[kwiecień ‘22 – listopad ‘22]

Łączna liczba wyświetleń reklam w tym czasie to: 15 166 881.

Jednym z naszych zadań, związanych z opieką nad profilami, jest prowadzenie mikronarracji z użytkownikami. Temat łososia hodowlanego jest różnie odbierany przez internetową społeczność, dlatego spokojnie i rzeczowo tłumaczymy, w jaki sposób MOWI dorasta i jak producent dba o jego dobrostan.

 

W komunikacji dzielimy się oryginalnymi przepisami kulinarnymi z wykorzystaniem łososia MOWI, edukujemy w obszarze zdrowego odżywiania, przybliżamy tematy związane z Norwegią – ojczyzną MOWI, zwracamy uwagę na zrównoważoną hodowlę i troskę o środowisko w myśl #bluerevolution.

Lubimy wspólnie gotować

Jako partner strategiczny MOWI w zakresie obecności marki w przestrzeni mediów społecznościowych realizujemy również kampanie wizerunkowe i sprzedażowe.

 

Jedną z nich jest szeroko zakrojona akcja z przewrotną nazwą: „Nie jedź do Norwegii”, w której, zgodnie z przygotowaną przez niemiecką agencję MOTOR kreacją ATL,  wykorzystaliśmy wizerunek Kristofera Hivju – gwiazdy serialu „Gra o tron”. Naszym zadaniem jest najefektywniejsze wykorzystanie przestrzeni Facebooka i Instagrama do promocji kampanii – budowania zasięgu publikacji, pozyskiwania nowych fanów i jak najlepszego  wykorzystania materiałów dostarczonych przez Klienta.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Flawless

Flawless

Kampanie szyte na miarę.

KLIENT

Flawless to polska marka odzieżowa premium, która proponuje linie produktów w minimalistycznym stylu dla kobiet. Ubrania marki cechuje wysoka jakość. W ofercie znajdziemy zarówno klasyczne modele, jak i takie, które podążają za najświeższymi trendami w modzie.

 

Wszystkie produkty tworzone są w polskich szwalniach, dla których ważna jest dbałość o każdy szczegół, idealne wykończenie i jak najlepszy efekt. Flawless wyróżnia jakościowe krawiectwo oraz niezwykłe fasony ubrań, które łączą ze sobą elegancję z wygodą i funkcjonalnością.

 

Z marką Flawless współpracujemy od 2018 r. Jesteśmy dumni ze wspólnej drogi, jaką przeszliśmy i wciąż udoskonalamy nasze działania, by dowozić coraz lepsze wyniki!

CEL

Celem naszej współpracy jest wsparcie i zwiększanie sprzedaży w sklepie online, poprzez kampanie płatne, a w tym:

  • kampanie sprzedażowe,
  • budowanie świadomości marki,
  • pozyskiwanie ruchu na stronę internetową, a także docieranie do osób, które zapoznały się z produktami, ale nie dokonały jeszcze zakupu.
NARZĘDZIA

Meta Ads Manager + Pinterest Ads Manager

ZAKRES
  • Prowadzenie kampanii Meta Ads & Pinterest Ads
  • Stworzenie Key Visual
  • Tworzenie grafik dopasowanych do systemów reklamowych według KV
Zachowanie wysokiej estetyki

Współpracując z marką Flawless, wiemy, jak ważne jest stworzenie spójnej i estetycznej komunikacji, która będzie jej znakiem rozpoznawczym. Stworzyliśmy zatem Key Visual, dzięki któremu idealnie obrazujemy jakość produktów marki, a także estetykę ubrań premium. 

 

Dzięki temu prowadzone przez nas kampanie osiągają zamierzone rezultaty, często przewyższając oczekiwania.

Dane mówią same za siebie:

Facebook Ads:

0

Zasięg

0

Wyświetlenia reklam

0

Kliknięcia w reklamy

0

Liczba odtworzeń wideo – odtworzenia filmu do 75%

CPC 0,60 zł | CPM 2,01 zł
[styczeń ‘22 – listopad ‘22]

Pinterest Ads:

0

Zasięg

0

Wyświetlenia reklam

0

Kliknięcia w reklamy

0

Zapisań pinów

CPC 0,33 zł | CPM 2,53 zł
[wrzesień ‘22 – listopad ‘22]
Kreacje graficzne i wideo w parze z estetyką

Prowadząc działania płatne, stawiamy na zróżnicowane prezentowanie. Tworzymy kreacje graficzne, a następnie wykorzystujemy narzędzia reklamowe tak, aby materiały, z których korzystamy w reklamach, były specjalnie dostosowywane pod urządzenia mobilne. Wykorzystujemy m.in: pokazy slajdów czy dynamiczne reklamy, czyli takie, które z największym prawdopodobieństwem spodobają się odbiorcom.

 

Pionowe formaty Stories/Reels również nie są nam obce! W kampaniach często korzystamy z wideo, by mocniej zwrócić uwagę potencjalnych klientek.

0

Łączna liczba odtworzeń wideo

CPV 0,04 zł
[styczeń ‘22 – listopad ‘22]
Sezonowość kampanii

Oprócz prowadzenia standardowych działań wspierających sprzedaż, tworzymy również kampanie, które odnoszą się do nowych kolekcji czy okazji specjalnych. Wówczas przygotowujemy kreacje wizualne prezentujące, w zależności od potrzeb – wyprzedaż, kody rabatowe na specjalne okazje czy dedykowane copy na grafikach, które skłonią odbiorców do oczekiwanych działań.

Nasza współpraca idealnie obrazuje indywidualne i relacyjne podejście agencji Beeffective do Klientów. Stale dbamy o rozwój i udoskonalanie naszych usług, tak by Klienci czuli się zaopiekowani przez wiele lat.

 

Jesteśmy przekonani, że razem z marką Flawless mamy przed sobą jeszcze wiele sukcesów i kreatywnych, udanych lat!

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

home&you

home&you

home&you

O KLIENCIE

home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Home Decor. Nasza współpraca z Klientem trwa nieprzerwanie od 7 lat, czyli od momentu uruchomienia sklepu internetowego i pierwszych kroków brandu w sektorze
e-commerce.

CEL DZIAŁAŃ
  • Osiągnięcie jak największej liczby transakcji i przychodów.
  • Trzymanie się określonego COS-u.
O KLIENCIE

home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Home Decor. Nasza współpraca z Klientem trwa nieprzerwanie od 7 lat, czyli od momentu uruchomienia sklepu internetowego i pierwszych kroków brandu w sektorze
e-commerce.

CEL DZIAŁAŃ
  • Osiągnięcie jak największej liczby transakcji i przychodów.
  • Trzymanie się określonego COS-u.
WYKORZYSTYWANE PLATFORMY
  • Facebook Ads
  • Google Ads
  • afiliacje
  • RTB House
  • portale horyzontalne
ZAKRES DZIAŁAŃ

Działania reklamowe i komunikacyjne w oparciu o wszystkie etapy lejka sprzedażowego. 

Założenia kampanii reklamowej

W ramach współpracy z home&you, realizowaliśmy działania w oparciu o sieci afiliacyjne, wykorzystując formaty reklamowe typowe dla każdego z etapów lejka sprzedażowego. 

 

W celu budowania świadomości marki wykorzystywaliśmy między innymi serwisy tematyczne, reklamę natywną, content commerce, influencer marketing oraz kampanie mailingowe. W ramach wspierania tych działań korzystaliśmy również z Ceneo – serwisu skupiającego oferty sklepów internetowych, porównywarek produktowych, czy platformy Homebook, agregującej oferty sklepów wnętrzarskich. W celu zwiększenia sprzedaży postawiliśmy na takie rozwiązania jak Criteo, cashbacki, czy witryny rabatowe. W akcje sprzedażowe wkomponowano również takie elementy jak wysyłka mailingów. W afiliacji wykorzystywaliśmy realną atrybucję, co oznacza, że wydawcy z góry lejka również byli wynagradzani i dostawali prowizję. Zrealizowaliśmy kampanię w Google i FB, mając na celu osiągnięcie jak najwyższych przychodów. Wykorzystywaliśmy również materiały video, aby działać na górze lejka sprzedażowego.

Efektywne kampanie wizerunkowe

W czerwcu przeprowadziliśmy również kampanie wizerunkowe, promujące nowe kolekcje. Pozyskany ruch wykorzystywaliśmy do późniejszych działań remarketingowych i takich, które miały na celu pobudzenie do sprzedaży.

Efekty działań

Konsekwentnie realizowane działania kampanijne, wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych oraz dywersyfikacja różnorodnych narzędzi, wpłynęły znacząco na zwiększenie sprzedaży i generowanie zysków brandu w kanale e-commerce.

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Park Handlowy

Efektywne działania dla Parku Handlowego​

Dodaj charakteru komunikacji w social media!

0 %
aktywność profilu na Facebooku
0 %
aktywność nowych użytkowników na Facebooku
0 %
reakcje pod postami na Facebooku

[wzrost notowany w okresie maj ’22 – październik ’22]

Dzięki naszemu doświadczeniu w prowadzeniu efektywnych działań dla centrów handlowych doskonale wiemy, że w komunikacji potrzeba czegoś więcej niż samej promocji bieżących wydarzeń, ofert najemców i autentycznych zdjęć i filmów z życia centrum.


By wyróżnić się na tle dużej konkurencji i z sukcesami realizować założone KPI, potrzeba kreatywnego pomysłu, który zwróci uwagę szerokiej grupy odbiorców i nada wyjątkowy charakter całej komunikacji w social media.

„Cześć, jestem Matti!”

Naszym celem było zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki oraz zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół jednego z najbardziej rozpoznawalnych centrów handlowych w Trójmieście. Opracowując strategię komunikacji, przygotowaliśmy również koncepcję kreatywną, w której stworzyliśmy postać Mattiego – „dobrego ducha” centrum. Samo imię nawiązuje ściśle do nazwy centrum, dzięki czemu uspójniamy całość komunikacji oraz ułatwiamy zapamiętanie wykreowanej przez nas postaci aktualnym, jak i przyszłym Klientom.

Dodaj charakteru komunikacji w social media
KLIENT

 Jedno z największych centrów handlowych w Trójmieście.

CEL
  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności.
  • Zwiększenie zaangażowania użytkowników na profilach marki oraz dotarcie do nowych użytkowników. 
NARZĘDZIA

Facebook / Instagram / Reels / Facebook Ads / Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)

ZAKRES
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie strategii działań dla marki w social media.
  • Stała komunikacja w social media.
  • Produkcja contentu (video, sesje zdjęciowe).
  • Płatne działania na Facebooku oraz Instagramie.

W bieżących działaniach nawiązujemy do różnych spostrzeżeń i sytuacji, do których może odnieść się większość osób regularnie korzystających z usług i udogodnień centrum, ale również do wspomnień i konkretnych emocji nawiązujących do życia w Trójmieście oraz chwil spędzonych w rodzinnym gronie podczas wspólnych zakupów.

Oddajemy głos!

Nasza postać to przede wszystkim pracownik centrum, który na bieżąco pomaga Klientom – odpowiada na pytania, rozwiązuje problemy, wspiera i doradza w kwestii kolejnych udanych zakupów. Matti jest również przyjacielem, który niejednokrotnie w odważny i zabawny sposób zwraca uwagę użytkowników na tematy, które dotyczą każdego z nas. W koncepcji kreatywnej na bieżąco korzystamy z cytatów Mattiego, do których może odnieść się szeroka grupa odbiorców.

 

W copy wykorzystujemy kreatywność językową, bawimy się słowem oraz formą. Wszystko w nawiązaniu do bieżącej oferty centrum, jak i życia oraz wspólnych zakupów w Trójmieście.

Podkręcamy komunikację

Dobrym wsparciem bieżącej komunikacji organicznej jest wzmocnienie jej odpowiednio dobranymi działaniami płatnymi, do których wykorzystaliśmy system reklamowy Facebook Ads. Celem prowadzonych kampanii performancowych był przede wszystkim wzrost aktywności na profilach (Facebook, Instagram) oraz zwiększenie zasięgu zarówno wśród aktualnych, jak i nowych użytkowników. Dzięki połączeniu kreatywnego copywritingu, często zaczepnych grafik i odpowiedniego targetowania kampanii uzyskaliśmy następujące wyniki:

Wzrost aktywności na Facebooku:

0 %
[maj ‘22 – październik ‘22]

Wzrost aktywności na Instagramie:

0 %
[maj ‘22 – październik ‘22]
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Trefl

Pionki w ruch!

Zobacz, jak przemierzamy planszę działań marketingowych razem z marką Trefl.

Najpierw zebraliśmy drużynę…

Czyli zorganizowaliśmy spotkanie naszych ekspertów i zajęliśmy się stworzeniem koncepcji kreatywnej. Sprawdziliśmy dotychczasowe działania marki w social mediach, zorganizowaliśmy kilka kreatywnych meetingów z burzami mózgów i przedstawiliśmy nasze propozycje przedstawicielom marki.

Zajrzyjmy do instrukcji…
KLIENT

Trefl to jeden z największych producentów puzzli w Europie i wiodący producent gier planszowych w Polsce. Nasza współpraca rozpoczęła się w 2022 r. Firma, podobnie jak Beeffective, ma siedzibę w Gdyni. Marka jest obecna na rynku od 1985 roku. Rocznie produkuje około 20 mln różnych produktów i sprzedaje je w ponad 50 krajach na całym świecie.

CEL
  • Zwiększenie świadomości i znajomości marki Trefl wśród grupy docelowej.
  • Zwiększenie współczynnika zaangażowania na profilach marki.
  • Zbudowanie silnej marki w kanale social media.
  • Zbudowanie świadomości marki, jako nie tylko sprzedającej puzzle.
NARZĘDZIA

Facebook / Instagram / Reels / Facebook Ads / Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)

ZAKRES
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie action plan dla  marki w social media.
  • Stała komunikacja w social media.
  • Produkcja contentu (video, sesje fot). 
  • Płatne działania na Facebooku i Instagramie.
Zaczynamy grę, czyli:
gdzie jest ten jeden puzzel?

Koncepcja, którą stworzyliśmy, jest oparta na założeniu kreatywnym “It’s so me!”. Co to właściwie znaczy? Postanowiliśmy nawiązać nić porozumienia z graczami i puzzlomaniakami, a tym samym znaleźć wspólne aspekty, które ich łączą. Przykładami są: szukanie tego jednego brakującego puzzla potrzebnego do ułożenia kompletnego obrazka, zapominanie o przewróceniu klepsydry podczas gry, czy rozpoznawanie typów graczy wśród swoich znajomych. Wykorzystując takie zachowania, czyli insight’y, pokazujemy przynależność marki do grupy docelowej i jej pełne zrozumienie.

Kolejne questy w grze realizujemy po kolei
Po obraniu kierunku, wyruszyliśmy w drogę i przemieszczamy się po kolejnych etapach  planszy. Zaprojektowaliśmy nowy key visual, spójny design system, który oddaje ducha marki. 

Komunikacja marki prowadzona jest w stylu nieformalnym, żartobliwym i luźnym – jak rozmowy przyjaciół nad łamigłówką w nowej planszówce. W wybrzmieniu określonego tone of voice pomagają nam sami gracze i puzzlomaniacy, którzy regularnie oznaczają Trefl w swoich mediach społecznościowych i chętnie wchodzą w rozmowy o grach w komentarzach. Codziennie korzystamy z tego wartościowego User-Generated Content. By uspójnić udostępniane relacje od zaangażowanej społeczności, przygotowaliśmy naklejki, które pomagają w ujednoliceniu publikowanego przez nas contentu na Instagramie. Zaangażowaniu sprzyjają również quizy, które publikujemy na instagramowych relacjach.  
Zwiedzanie fabryki i zebranie doświadczenia

By dokładnie zrozumieć wszystkie procesy, które są niezbędne do stworzenia puzzli i gier, które później klienci otwierają z uśmiechem w swoich mieszkaniach, pojechaliśmy zobaczyć taśmę produkcyjną i doświadczyć ich osobiście w fabryce w Gdyni.

Gramy kreatywnie!

Odwiedziliśmy również dział kreatywny Trefla i porozmawialiśmy z projektantami gier odpowiedzialnymi za wymyślanie koncepcji nowych planszówek. Zobaczyliśmy premierowe gry w akcji – ujrzą światło dzienne już wkrótce! Podczas wizyty w Treflu skupiliśmy się nie tylko na kręceniu reelsów i realizacji sesji zdjęciowej, ale też… rozmowie. Dzięki poznaniu pracowników i tego, na czym polega tworzenie gier od środka, jeszcze lepiej możemy tworzyć treści i zdradzać graczom ciekawostki! Znamy ich motywacje, wiemy co sprawia im największą radość i jaką przyjemnością jest dla nich tworzenie kolejnych tytułów, które radują graczy.

Wyciągamy narzędzia do zwycięstwa!

Koncepcję kreatywną realizujemy na Facebooku i Instagramie. Przygotowujemy angażujące grafiki, publikujemy zdjęcia z sesji zdjęciowych, ale… naszym głównym narzędziem komunikacji są rolki Instagrama, czyli reels. Obserwujemy pozytywny odbiór materiałów video w komentarzach i musimy przyznać, że tworzenie tych treści sprawia nam niezłą frajdę. Regularnie promujemy kolejne wydawane tytuły i puzzle, które są bardzo różnorodne i dają duże pole do popisu naszej kreatywności.

Uwaga! Konkurs!

Poza reelsami, świetny odbiór miał również konkurs, który pomogliśmy zorganizować. Gracze planszówkowi to zaangażowana społeczność, która lubi współzawodnictwo, co wykorzystujemy w mediach społecznościowych – właśnie w konkursach i w odpowiednio sformułowanych CTA.

Układamy coraz większe puzzle!

Sprawdźmy, jak wyglądają efekty naszych działań w liczbach. Nie zatrzymujemy się i działamy dalej!

Zasięg Facebook:

0

Wzrost o:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

Zasięg Instagram:

0

Wzrost o:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]
Widzisz gdzieś metę?
Nie! A to dlatego, że nasze działania będą trwały dalej. Jedno jest pewne – pomysły nam się nie kończą. Marketing gier planszowych i puzzli to nieustanny proces kreatywny.
Regularnie powstają kolejne planszówki i nowe puzzle, więc działania marketingowe w tej branży są ciągle potrzebne. Tworzenie kampanii, promowanie puzzli i planszówek oraz współpraca z marką Trefl, to przyjemność dla naszego zespołu.

Co teraz? Rzucamy kośćmi, przewracamy klepsydrę i ruszamy – pokonywać kolejne etapy treflowej łamigłówki. Zostało jeszcze sporo puzzli do dopasowania, więc koniecznie śledźcie social media marki Trefl! 

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Flexus

Flexus

Międzynarodowa, szwajcarska firma farmaceutyczna korzystająca z najnowocześniejszych technologii produkcji. Valentis efektywnie łączy siły natury, nauki i wyniki badań, które potwierdzają działanie stosowanych składników. Jednym z najpopularniejszych produktów brandu jest seria suplementów diety na stawy i cały narząd ruchu – FLEXUS, dla którego prowadziliśmy kompleksowe działania z poziomu profili producenta.

KLIENT

Flexus / Valentis

CEL
  • Budowanie świadomości brandu na rynku polskim.
  • Zwiększenie sprzedaży w sklepie online.
NARZĘDZIA
  • Facebook
  • Instagram
  • Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)
  • Reels
  • Facebook Ads
ZAKRES
  • Prowadzenie całościowej komunikacji na Instagramie, Facebooku oraz Pinterest na podstawie wypracowanej strategii działań.

  • Realizacja efektywnej kampanii online w wielu kanałach.

Edukacyjny content

FLEXUS to gama produktów zarówno dla osób zmagających się z problemami w obrębie stawów, ale również idealne rozwiązanie dla osób aktywnych fizycznie oraz zawodowych sportowców, którzy częściej narażeni są na kontuzje stawów.
Dążąc do osiągnięcia określonych założeń, regularnie tworzyliśmy i implementowaliśmy edukacyjny content – posty na Facebooku i Instagramie oraz relacje efemeryczne. Na potrzeby komunikacyjne przygotowywaliśmy również sesje zdjęciowe z użyciem produktów oraz krótkie materiały wideo, które regularnie wykorzystywaliśmy przy tworzeniu feedu i reelsów.

Pinterest

W celu zwiększenia rozpoznawalności marki na rynku polskim rozpoczęliśmy regularną komunikację i kampanie na platformie Pinterest. Połączenie ciekawych zdjęć z mocno angażującym copy oraz treściami edukacyjnymi pozwoliło nam na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców.

Kampania reklamowa

Celem naszych działań reklamowych było zwiększenie rozpoznawalności brandu Flexus oraz sprzedaży produktów w sklepie zdrowievalentis.pl. Przygotowaliśmy spójny design system, który konsekwentnie wykorzystywaliśmy z komunikacji reklamowej.

 

Prowadzone przez nas kampanie kierowane były zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Stworzyliśmy grupy podobnych odbiorców do tych, którzy dokonali już zakupu w sklepie online, a także grupy remarketingowe, które wykorzystywaliśmy w reklamach dynamicznych.

 

Wyzwaniem było konkurowanie na aukcji z dystrybutorami produktu – stanowili oni zarówno naszą konkurencję, jak i źródło przychodu globalnie. Sięgnęliśmy zatem po formaty, które pozwolą nam trafić do zupełnie nowej grupy odbiorców. Przygotowaliśmy atrakcyjne materiały wizerunkowe, które wykorzystaliśmy w kampanii Pinterest Ads. Kampania na Pinterest już w pierwszym miesiącu od startu działań wygenerowała transakcje.  

 

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.

Bayer

Wraz z Bayer uświadamiamy społeczność social media o konieczności dbania o nerki

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Start projektu

Beeffective współpracuje z marką Bayer od maja 2021 roku. Naszym zadaniem od samego początku jest edukowanie za pośrednictwem mediów społecznościowych o konieczności dbania o zdrowie nerek. W projekcie odpowiadamy za obsługę fanpage’a marki na Facebooku, w najbliższym czasie planujemy rozszerzyć działania o Instagram. Działania przy projekcie rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów z przedstawicielami firmy Bayer, w ramach których pokazaliśmy możliwości social media w edukowaniu i promowaniu zdrowego trybu życia.

KLIENT

Bayer

CEL
  • Edukowanie społeczeństwa o konieczności dbania o zdrowie nerek.
  • Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki Bayer jako edukującej o zdrowiu.
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki Bayer, z naciskiem na promowanie zdrowego stylu życia, dbania o własne zdrowie oraz samopoczucie.
NARZĘDZIA

Facebook

Facebook Ads

ZAKRES
  • Warsztaty ze specjalistami Bayer.
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie strategii obecności marki w social media.
  • Wdrożenie design systemu (oprawa postów social media).
  • Kampania zasięgowa.
  • Komunikacja na Facebooku.
Strategia komunikacji

Bazując na wiedzy zdobytej podczas warsztatów, przygotowaliśmy dla marki Bayer strategię obecności w mediach społecznościowych. W dokumencie zawarliśmy ustalone szczegółowe cele komunikacji, grupę docelową i formaty, jakimi będziemy się posługiwać. 

Przeanalizowaliśmy także, jak wyglądają działania konkurencji dotyczące edukowania o zdrowiu nerek. Niewielka liczba benchmarków uświadomiła, że wciąż brakuje jakościowych kanałów o charakterze edukacyjnym i prozdrowotnym. 


Następnie zaprojektowaliśmy koncepcję kreacji graficznych oraz opracowaliśmy wyróżniający, spójny design system. Przygotowaliśmy pakiet materiałów na start i założyliśmy profil Zdrowie w twoich nerkach, który następnie uzupełniliśmy o awatar, który jest logiem firmy Bayer, zdjęcie w tle, zawierające główne przesłanie profilu, a także przygotowaliśmy informacje na temat profilu.

Koncepcja kreatywna i linie komunikacyjne

Na profilu Zdrowie w twoich nerkach przedstawiamy kwestie związane z dbaniem o nerki w przystępny i przyjazny dla odbiorców sposób, zarówno w warstwie słownej, jak i wizualnej. Chcemy jak najlepiej przekazać główne przesłanie profilu, że zdrowie nerek jest w naszych rękach i to w dużej mierze od stylu życia i profilaktyki w badaniach zależy ich kondycja. Stanęliśmy przed dużym wyzwaniem, ponieważ świadomość Polaków, jeśli chodzi o zdrowie nerek jest naprawdę niewielka – ponad 90% chorych nawet nie wie o swoich dolegliwościach.

W przedstawianiu tego istotnego tematu opieramy się na kilku głównych liniach komunikacyjnych:

01.

edukujemy o specyfice budowy i funkcjonowania nerek

02.

inspirujemy do dbania o siebie, swoją dietę i aktywność fizyczną

 

03.

przedstawiamy ciekawostki historyczne związane z nerkami

Tematyczne cykle postów

Z czasem wiele postów zaowocowało całymi cyklami, tak jak: Nefrosłownik, Zielnik, Nerka w warzywniaku czy Prawdziwe historie pacjentów. 

 

Oprócz treści mocno inspiracyjnych, zawierających ciekawostki, na profilu informujemy i edukujemy na temat badania moczu metodą paskową, czyli o selftestingu, który każdy może wykonać w domu. Ten temat także osadziliśmy w wypracowanej graficznie koncepcji kreatywnej.

Wykorzystanie różnorodnych formatów

Tworząc treści edukacyjne, żonglujemy szeregiem formatów, które pomagają budować zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych: od postów statycznych, przez karuzele, po formaty wideo. Animacje i grafiki przygotowane są w ramach zaprojektowanego design systemu, tak aby przykuwały wzrok i angażowały grupę docelową.

Posłuchaj podcastów o zdrowiu nerek!

O tym, dlaczego nerki to jedne z najinteligentniejszych narządów czy z jakiego powodu mają “słaby PR”, można posłuchać w szeregu podcastów na takich platformach, jak Spotify czy Soundcloud. Treści audio tworzone są przez ekspertów Bayer wraz z gośćmi – lekarzami oraz profesorami medycyny. O publikacjach informujemy cyklicznie na Facebooku, a grafiki postów w kreatywny sposób nawiązują do głównej koncepcji profilu.

Spójne wydarzenie

Na profilu wykorzystaliśmy także wydarzenie “W 2022 roku zadbam o nerki”, którego  celem było uczulenie społeczności na fakt, że o nerki należy dbać cały rok. Publikowane treści zaowocowały szeregiem aktywności ze strony zaangażowanych fanów.

 

Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.

Kampanie płatne

Wszystkie działania komunikacyjne na profilu Zdrowie w twoich nerkach wspieramy działaniami płatnymi. Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii, przyniosło nam:

0

Zasięg

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Fani

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
0

Wyświetlenia reklam

[listopad ’21 – kwiecień ’22]
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.