beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Bayer – Zdrowie w Twoich nerkach

Dla niemieckiego przedsiębiorstwa chemicznego i farmaceutycznego utworzyliśmy profil na Instagramie, na którym rozwijamy kampanię edukacyjną o zdrowych nerkach.

case study cover image

Wyzwanie

Naszym celem nadrzędnym jest edukowanie społeczności o tym, jak ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia są zdrowe nerki. Dzięki temu wpływamy również na pozytywne postrzeganie marki Bayer w internecie. W perspektywie długoterminowej chcemy wyróżnić się na tle innych, edukacyjnych profili dostępnych w sieci.

Platformy

  • Instagram
  • Meta Ads

Zakres

  • Budowanie określonej świadomości marki i szerzenie edukacyjnych treści
  • Koncepcja kreatywna profilu
  • Regularne publikacje postów i Reelsów na profilu na Instagramie
  • Kampanie reklamowe
  • Zwiększanie zasięgu promowanych postów

Grupa uderzeniowa

Poznaj nasz kolejny projekt!

Projekty edukacyjne z jednej strony pozwalają nam wypłynąć na szerokie wody kreatywności, a z drugiej spełniają misję społeczną.

Od września 2022 roku nasza misja szerzenia wiedzy o:

➤ profilaktyce i dbaniu o nerki

➤ chodzeniu na badania

➤ trosce o narządy wewnętrzne

➤ zdrowiu i nefrologii

…została rozszerzona o kolejne medium. Założyliśmy profil na Instagramie.

Jak kreatywnie łączyć edukację z medycyną na Instagramie?

Treści, które przygotowujemy na Instagramie, nie powielają się z kreacjami z profilu na Facebooku.

Dzięki temu użytkownicy mają motywację, by śledzić obydwa profile – z każdego otrzymują świeżą dawkę różnorodnej wiedzy. Zadbaliśmy o to, by kreacje graficzne na Instagramie różniły się od tych na Facebooku. Zaprojektowaliśmy zupełnie nowy Key Visual, oczywiście w roli głównej występują nerki, ale sposób ich przedstawienia różni się od pierwotnego, facebook’owego profilu.

Wygląd profilu na Instagramie

Zakładając nowy profil na Instagramie, zadbaliśmy o jego wszystkie istotne aspekty i spójny design system.

➤ Napisaliśmy jasne i przejrzyste BIO, dzięki któremu użytkownik wie, jakich wartościowych materiałów może się spodziewać.

➤ Dzięki opisowi i wyborowi zdjęcia profilowego, odbiorcy od początku do końca mają styczność z brandem Bayer.

➤ Wykorzystując narzędzie linktr.ee dbamy o dostarczanie świeżych informacji np. o publikowanych filmach w serwisie YouTube czy podcastów na Spotify naszym odbiorcom.

➤ Wszystko tkwi w szczegółach, więc okładki wyróżnionych relacji zaprojektowaliśmy zgodnie z brandbookiem marki.

Jak działamy?

Reelsy i animacje

Nie zatrzymujemy i nieustannie śledzimy trendy. Wiemy, jak ważne są treści video, dlatego publikujemy Reelsy i animacje, które zatrzymują uwagę użytkownika na dłużej. Jesteśmy dumni z serii o dzielnych “Nerkach bohaterkach” oraz zdradliwej i niebezpiecznej bakterii, “Escherichii coli”.

Karuzele

Charakter naszego profilu jest edukacyjny. Zdarza się, że mamy do przekazania tak dużo, że nie mieścimy się na jednej grafice… dlatego tworzymy karuzele. Użytkownicy doceniają przekazywaną wiedzę i w przypadku tych treści często korzystają z funkcji “Zapisz”.

Storiesy

Dbamy o to, by pozostawać w bieżącym kontakcie z odbiorcami. Regularnie dodajemy InstaStories z wykorzystaniem interaktywnych elementów platformy, takich jak quizy, ankiety czy suwaki.

Gry słowne

Regularnie wykorzystujemy je na profilu! Z jednej strony zwracają uwagę odbiorców pod kątem lingwistycznym, a z drugiej pozwalają na lepsze zwrócenie uwagi na poruszane treści.


Serie tematyczne

Koncept serii świetnie sprawdził się na Facebooku, więc przenieśliśmy ten format na kolejne medium. Przygotowujemy m.in. serie z cyklu “Co nie służy Twoim nerkom”, zielarskie oraz, jak widzisz, infografiki na temat warzyw.

Zasięg

500,497

Wyświetlenia

1,609,737

Nowi obserwujący

4,066

Najlepsze kreacje z tego okresu:

Kliknięcia linku

1,321

Zasięg

53,935

Wyświetlenia

80,803

Skuteczne kampanie reklamowe

Jeśli chcemy, by posty docierały do zainteresowanych osób, nie ma innej drogi niż ich wsparcie kampaniami płatnymi.

Jeśli chcemy, by posty dłowem, które przyświeca naszemu działowi Performance przy tworzeniu kampanii reklamowych, jest OPTYMALIZACJA. W miarę prowadzenia kampanii widzimy, jak z miesiąca na miesiąc uzyskujemy coraz lepsze wyniki. Ilość kliknięć wzrasta, a CPC maleje. Widoczne jest też duże zaangażowanie pod postami – odbiorcy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych na profilach. Wybraliśmy sprecyzowaną grupę docelową, w określonym wieku i dbamy o regularną, czujną moderację, bo… ruch pod postami jest spory! O tym, że takie treści są ważne i potrzebne, świadczą wiadomości, które otrzymujemy od obserwatorów.cierały do zainteresowanych osób, nie ma innej drogi niż ich wsparcie kampaniami płatnymi.

Zajrzyj na profile marki Bayer na Instagramie i Facebooku!

Zachęcamy też do sprawdzenia case’a, w którym omówiliśmy profil na Facebooku Zdrowie w Twoich nerkach, opisaliśmy początek współpracy z marką Bayer oraz proces przygotowania koncepcji kreatywnej oraz strategii.

Nie chce Ci się czytać? Obejrzyj!