Skip to content

Jak kreatywnie łączyć edukację z medycyną na Instagramie?

KLIENT

Marka Bayer i profil Zdrowie w Twoich nerkach

CEL

Założenie profilu na Instagramie, regularnie odwiedzanego dzięki efektywnym kampaniom na zasięg i like page.

 

Naszym celem nadrzędnym jest edukowanie społeczności o tym, jak ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia są zdrowe nerki. Dzięki temu wpływamy również na pozytywne postrzeganie marki Bayer w internecie. 

 

W perspektywie długoterminowej chcemy wyróżnić się na tle innych, edukacyjnych profili dostępnych w sieci.

NARZĘDZIA

Instagram
Instagram Ads

ZAKRES
  • Budowanie określonej świadomości marki i szerzenie edukacyjnych treści
  • Koncepcja kreatywna profilu
  • Regularne publikacje postów i Reelsów na profilu na Instagramie
  • Kampanie reklamowe
  • Zwiększanie zasięgu promowanych postów

Treści, które przygotowujemy na Instagramie, nie powielają się z kreacjami z profilu na Facebooku. Dzięki temu użytkownicy mają motywację, by śledzić obydwa profile – z każdego otrzymują świeżą dawkę różnorodnej wiedzy. Zadbaliśmy o to, by kreacje graficzne na Instagramie różniły się od tych na Facebooku. Zaprojektowaliśmy zupełnie nowy Key Visual, oczywiście w roli głównej występują nerki, ale sposób ich przedstawienia różni się od pierwotnego, facebook’owego profilu.

Poznaj nasz kolejny projekt!

Projekty edukacyjne z jednej strony pozwalają nam wypłynąć na szerokie wody kreatywności, a z drugiej spełniają misję społeczną. Od września 2022 roku nasza misja szerzenia wiedzy o:

  • profilaktyce i dbaniu o nerki
  • chodzeniu na badania
  • trosce o narządy wewnętrzne
  • zdrowiu i nefrologii

…została rozszerzona o kolejne medium. Założyliśmy profil na Instagramie.

Wygląd profilu na Instagramie

Zakładając nowy profil na Instagramie, zadbaliśmy o jego wszystkie istotne aspekty i spójny design system.

  • Napisaliśmy jasne i przejrzyste BIO, dzięki któremu użytkownik wie, jakich wartościowych materiałów może się spodziewać.
  • Dzięki opisowi i wyborowi zdjęcia profilowego, odbiorcy od początku do końca mają styczność z brandem Bayer.
  • Wykorzystując narzędzie linktr.ee dbamy o dostarczanie świeżych informacji np. o publikowanych filmach w serwisie YouTube czy podcastów na Spotify naszym odbiorcom.
  • Wszystko tkwi w szczegółach, więc okładki wyróżnionych relacji zaprojektowaliśmy zgodnie z brandbookiem marki.
Jak działamy?

Reelsy i animacje

Nie zatrzymujemy i nieustannie śledzimy trendy. Wiemy, jak ważne są treści video, dlatego publikujemy Reelsy i animacje, które zatrzymują uwagę użytkownika na dłużej. Jesteśmy dumni z serii o dzielnych “Nerkach bohaterkach” oraz zdradliwej i niebezpiecznej bakterii, “Escherichii coli”.

Karuzele

Charakter naszego profilu jest edukacyjny. Zdarza się, że mamy do przekazania tak dużo, że nie mieścimy się na jednej grafice… dlatego tworzymy karuzele. Użytkownicy doceniają przekazywaną wiedzę i w przypadku tych treści często korzystają z funkcji “Zapisz”.

Storiesy

Dbamy o to, by pozostawać w bieżącym kontakcie z odbiorcami. Regularnie dodajemy InstaStories z wykorzystaniem interaktywnych elementów platformy, takich jak quizy, ankiety czy suwaki.

Posty

Każdy z naszych postów jest pieczołowicie i indywidualnie przygotowywany przez grafika, co doceniają odbiorcy treści. Treści są różnorodne: od przeglądu ziół, przez historię medycyny, po zdrowe odżywianie.

Gry słowne

Regularnie wykorzystujemy je na profilu! Z jednej strony zwracają uwagę odbiorców pod kątem lingwistycznym, a z drugiej pozwalają na lepsze zwrócenie uwagi na poruszane treści.

Serie tematyczne

Koncept serii świetnie sprawdził się na Facebooku, więc przenieśliśmy ten format na kolejne medium. Przygotowujemy m.in. serie z cyklu “Co nie służy Twoim nerkom”, zielarskie oraz, jak widzisz, infografiki na temat warzyw.

Gry słowne

Regularnie wykorzystujemy je na profilu! z jednej strony zwracają uwagę odbiorców pod kątem lingwistycznym, a z drugiej pozwalają na lepsze zwrócenie uwagi na poruszane treści.

Serie tematyczne

Koncept serii świetnie sprawdził się na Facebooku, więc przenieśliśmy ten format na kolejne medium. Przygotowujemy m.in. serie z cyklu “Co nie służy Twoim nerkom”, zielarskie oraz, jak widzisz, infografiki na temat warzyw.

0

Zasięg

[wrzesień ‘22 – luty 23’]
0

Wyświetlenia

[wrzesień ‘22 – luty 23’]
0

Nowi obserwujący

[wrzesień ‘22 – luty 23’]

Najlepsze kreacje z tego okresu:

0

Kliknięcia linku

0

Zasięg

0

Wyświetlenia

Skuteczne kampanie reklamowe

Jeśli chcemy, by posty docierały do zainteresowanych osób, nie ma innej drogi niż ich wsparcie kampaniami płatnymi. Słowem, które przyświeca naszemu działowi Performance przy tworzeniu kampanii reklamowych, jest OPTYMALIZACJA

W miarę prowadzenia kampanii widzimy, jak z miesiąca na miesiąc uzyskujemy coraz lepsze wyniki. Ilość kliknięć wzrasta, a CPC maleje. Widoczne jest też duże zaangażowanie pod postami – odbiorcy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych na profilach.

Wybraliśmy sprecyzowaną grupę docelową, w określonym wieku i dbamy o regularną, czujną moderację, bo… ruch pod postami jest spory! O tym, że takie treści są ważne i potrzebne, świadczą wiadomości, które otrzymujemy od obserwatorów.

Zajrzyj na profile marki Bayer na Instagramie i Facebooku!

Zachęcamy też do sprawdzenia case’a, w którym omówiliśmy profil na Facebooku “Zdrowie w Twoich nerkach”, opisaliśmy początek współpracy z marką Bayer oraz proces przygotowania koncepcji kreatywnej oraz strategii.

*Osoby odpowiedzialne za projekt zostały uprzednio przeszkolone z zakresu Pharmacoviligance, by odpowiednio monitorować treści dotyczące tematów związanych ze zdrowiem i lekami.

O naszej współpracy

bayer_logo_1
Dział medyczny firmy Bayer z przyjemnością może zarekomendować firmę Beeffective jako odpowiedzialnego i wiarygodnego partnera w projekcie związanym z aktywnościami edukacyjnymi w obszarze mediów społecznościowych.

Od samego początku współpracy spotkaliśmy się z wielkim zaangażowaniem zespołu Beeffective oraz prawdziwie partnerskim podejściem do klienta z otwartością na nasze potrzeby, zrozumieniem wagi naszego projektu, ale także z poczuciem głębokiej i dojrzałej odpowiedzialności za produkt końcowy, jakim jest komunikacja społeczna o ważnych aspektach zdrowia i chorób.

Agencja Beeffective pomagała nam zrozumieć tajniki mediów społecznościowych, proponowała nowe rozwiązania i była dla nas prawdziwym przewodnikiem w tym nowym obszarze. Otwarci, wrażliwi ludzie ze świetnymi pomysłami, którzy wkładają serca w to co robią – wielka przyjemność z nimi współpracować.
Beata Kozłowska-Boszko
Medical Director Poland and Cluster CEE
Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.