beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Sportpoland

Sportpoland to multibrandowy sklep z wysokiej jakości akcesoriami i sprzętem sportowym. Firma posiada wieloletnie doświadczenie w modelu sprzedaży B2B. Jest dystrybutorem na polskim rynku wielu renomowanych marek m.in. Kettler oraz Hudora. Dostarcza również wyposażenie do obiektów sportowych, szkół i siłowni.

case study cover image

Wyzwanie

Jednym z elementów strategii komunikacji, którą przygotowaliśmy dla klienta, było opracowanie design systemu, który będzie korespondował z dotychczasową identyfikacją wizualną oraz pomoże w osiągnięciu nowego celu biznesowego firmy, czyli rozwinięciu sprzedaży B2C. Na podstawie nowej reprezentacji graficznej marki przygotowywane miały być wszelkie kreacje do komunikacji oraz kampanii w wybranych kanałach internetowych.

Platformy

  • Facebook
  • Instagram
  • Google Ads
  • Meta Ads

Zakres

  • Strategia komunikacji
  • Design System
  • Kampanie w obrębie Meta oraz Google Ads
  • Prowadzenie komunikacji na Facebooku i Instagramie marki

Grupa uderzeniowa

Podejście

Proces opracowania design systemu prowadzony był dwutorowo.

Punktem wyjścia w aspekcie wizualnym było logo, które wyróżnia się wyraźnymi zaokrągleniami. Występowały one również w sposobie prezentacji ofert w sklepie internetowym. Interpretacja emocjonalna marki również wskazywała na użycie łagodnych form w celu zbudowania inkluzywności, czyli jednego z elementów esencji marki. W ten sposób powstało charakterystyczne obramowanie, które nadaje odpowiedni charakter komunikatu przedstawionego na grafice.

Sportowy charakter osiągnięto przez wykorzystanie kontrastu kolorystycznego oraz czcionki nawiązującej do napisów ze strojów sportowych amerykańskich college’y. Mocny kolor marki tworzy wyraźny kontrast z bielą oraz czernią, które zdecydowaliśmy się ze sobą zestawić. Dodatkowo “Biało-czerwone, to barwy niezwyciężone”!

Efekty

Design system dla Sportpoland został wdrożony w stałą komunikację marki na kanałach społecznościowych oraz w kampaniach reklamowych, które dla klienta prowadzimy.

Dzięki ścisłej współpracy naszych działów jesteśmy w stanie zapewnić spójność wizualną na każdym z touchpoint’ów, na którym klient styka się z marką, za które jesteśmy odpowiedzialni. Pozwala to na efektywne budowanie rozpoznawalności marki oraz bardziej skuteczny remarketing. Więcej o spójności wizualnej w komunikacji przeczytasz w artykule naszego Art Director’a Macieja Gosia. Komunikację dla Sportpoland oparliśmy o cztery główne linie komunikacyjne, pod które dopasowaliśmy sposób przedstawienia głównego komunikatu, zachowując przy tym opisane wcześniej elementy design systemu.