beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Trefl

Trefl to jeden z największych producentów puzzli w Europie i wiodący producent gier planszowych w Polsce. Nasza współpraca rozpoczęła się w 2022 r. Firma, podobnie jak Beeffective, ma siedzibę w Gdyni. Marka jest obecna na rynku od 1985 roku. Rocznie produkuje około 20 mln różnych produktów i sprzedaje je w ponad 50 krajach na całym świecie.

case study cover image

Wyzwanie

  • Zwiększenie świadomości i znajomości marki Trefl wśród grupy docelowej.
  • Zwiększenie współczynnika zaangażowania na profilach marki.
  • Zbudowanie silnej marki w kanale social media.
  • Zbudowanie świadomości marki, jako nie tylko sprzedającej puzzle.

Platformy

  • Facebook
  • Instagram
  • Meta Ads
  • Content efemeryczny (Relacje
  • InstaStories)

Zakres

  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie action plan dla  marki w social media.
  • Stała komunikacja w social media.
  • Produkcja contentu (video, sesje fot).
  • Płatne działania na Facebooku i Instagramie.

Grupa uderzeniowa

Pionki w ruch!

Zobacz, jak przemierzamy planszę działań marketingowych razem z marką Trefl.

Najpierw zebraliśmy drużynę… Czyli zorganizowaliśmy spotkanie naszych ekspertów i zajęliśmy się stworzeniem koncepcji kreatywnej. Sprawdziliśmy dotychczasowe działania marki w social mediach, zorganizowaliśmy kilka kreatywnych meetingów z burzami mózgów i przedstawiliśmy nasze propozycje przedstawicielom marki.

Zaczynamy grę, czyli: gdzie jest ten jeden puzzel?

Koncepcja, którą stworzyliśmy, jest oparta na założeniu kreatywnym “It’s so me!”. Co to właściwie znaczy? Postanowiliśmy nawiązać nić porozumienia z graczami i puzzlomaniakami, a tym samym znaleźć wspólne aspekty, które ich łączą.

Przykładami są: szukanie tego jednego brakującego puzzla potrzebnego do ułożenia kompletnego obrazka, zapominanie o przewróceniu klepsydry podczas gry, czy rozpoznawanie typów graczy wśród swoich znajomych. Wykorzystując takie zachowania, czyli insight’y, pokazujemy przynależność marki do grupy docelowej i jej pełne zrozumienie.

Kolejne questy w grze realizujemy po kolei

Po obraniu kierunku, wyruszyliśmy w drogę i przemieszczamy się po kolejnych etapach planszy.

Zaprojektowaliśmy nowy key visual, spójny design system, który oddaje ducha marki. Komunikacja marki prowadzona jest w stylu nieformalnym, żartobliwym i luźnym – jak rozmowy przyjaciół nad łamigłówką w nowej planszówce. W wybrzmieniu określonego tone of voice pomagają nam sami gracze i puzzlomaniacy, którzy regularnie oznaczają Trefl w swoich mediach społecznościowych i chętnie wchodzą w rozmowy o grach w komentarzach. Codziennie korzystamy z tego wartościowego User-Generated Content.

By uspójnić udostępniane relacje od zaangażowanej społeczności, przygotowaliśmy naklejki, które pomagają w ujednoliceniu publikowanego przez nas contentu na Instagramie. Zaangażowaniu sprzyjają również quizy, które publikujemy na instagramowych relacjach.

Zwiedzanie fabryki i zebranie doświadczenia

By dokładnie zrozumieć wszystkie procesy, które są niezbędne do stworzenia puzzli i gier, które później klienci otwierają z uśmiechem w swoich mieszkaniach, pojechaliśmy zobaczyć taśmę produkcyjną i doświadczyć ich osobiście w fabryce w Gdyni.

Gramy kreatywnie!

Odwiedziliśmy również dział kreatywny Trefla i porozmawialiśmy z projektantami gier odpowiedzialnymi za wymyślanie koncepcji nowych planszówek. Zobaczyliśmy premierowe gry w akcji – ujrzą światło dzienne już wkrótce! Podczas wizyty w Treflu skupiliśmy się nie tylko na kręceniu reelsów i realizacji sesji zdjęciowej, ale też… rozmowie.

Dzięki poznaniu pracowników i tego, na czym polega tworzenie gier od środka, jeszcze lepiej możemy tworzyć treści i zdradzać graczom ciekawostki! Znamy ich motywacje, wiemy co sprawia im największą radość i jaką przyjemnością jest dla nich tworzenie kolejnych tytułów, które radują graczy.

Dwukanałowość

Wyciągamy narzędzia do zwycięstwa!

Przygotowujemy angażujące grafiki, publikujemy zdjęcia z sesji zdjęciowych, ale… naszym głównym narzędziem komunikacji są rolki Instagrama, czyli reels. Obserwujemy pozytywny odbiór materiałów video w komentarzach i musimy przyznać, że tworzenie tych treści sprawia nam niezłą frajdę. Regularnie promujemy kolejne wydawane tytuły i puzzle, które są bardzo różnorodne i dają duże pole do popisu naszej kreatywności.

Uwaga! Konkurs!

Poza reelsami, świetny odbiór miał również konkurs, który pomogliśmy zorganizować. Gracze planszówkowi to zaangażowana społeczność, która lubi współzawodnictwo, co wykorzystujemy w mediach społecznościowych – właśnie w konkursach i w odpowiednio sformułowanych CTA.

Układamy coraz większe puzzle!

Sprawdźmy, jak wyglądają efekty naszych działań w liczbach. Nie zatrzymujemy się i działamy dalej!

Zasięg Facebook:

7,284,800

[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

+143.4 %

Zasięg Instagram:

3,244,030

[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

+202 %

Widzisz gdzieś metę?

Nie! A to dlatego, że nasze działania będą trwały dalej.

Jedno jest pewne – pomysły nam się nie kończą. Marketing gier planszowych i puzzli to nieustanny proces kreatywny. Regularnie powstają kolejne planszówki i nowe puzzle, więc działania marketingowe w tej branży są ciągle potrzebne. Tworzenie kampanii, promowanie puzzli i planszówek oraz współpraca z marką Trefl, to przyjemność dla naszego zespołu. Co teraz? Rzucamy kośćmi, przewracamy klepsydrę i ruszamy – pokonywać kolejne etapy treflowej łamigłówki. Zostało jeszcze sporo puzzli do dopasowania, więc koniecznie śledźcie social media marki Trefl!

Nie chce Ci się czytać? Obejrzyj!