beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Ubongo

Egmont Polska to wydawnictwo istniejące na rynku polskim od 1990 roku. W początkach swojej działalności zasłynęło z wydawania komiksów z Kaczorem Donaldem. Obecnie jest jednym z wiodących liderów na rynku wydawniczym. Specjalizuje się w komiksach, czasopismach i grach planszowych dla dzieci i młodzieży.

case study cover image

Wyzwanie

Promocja jednej z gier planszowych marki Egmont – Ubongo za pomocą kampanii Meta & TikTok Ads.

Platformy

  • Meta Ads
  • TikTok Ads

Zakres

  • Stworzenie koncepcji kreatywnej i design systemu do promocji.
  • Promocja gry w środowiskach Meta i TikTok.
  • Przygotowanie materiałów graficznych oraz animacji.
  • Produkcja spotu telewizyjnego.

Grupa uderzeniowa

O grze Ubongo

Oryginalna szata graficzna gry oraz afrykańskie i zwierzęce motywy wywołały u nas skojarzenia związane z dziką naturą i pierwotnymi instynktami afrykańskiej fauny. Opowiadając o naszej koncepcji kreatywnej, postanowiliśmy opisać ją następująco:

Kampania i komunikacja

Nasze działania opierały się na dwóch głównych filarach – prowadzeniu kampanii promocyjnej dla gry planszowej Ubongo i stworzenie do niej koncepcji kreatywnej.

Kampania prowadzona jest w większości na Facebooku i Instagramie, a także w mniejszym, ale również znaczącym stopniu na TikToku. W kampanii Meta postanowiliśmy docierać do odbiorców będących na pierwszym etapie lejka zakupowego. Naszym głównym celem stało się więc budowanie świadomości marki. Dlatego również aż 60% kampanii jest prowadzonych w celu pozyskania jak największej liczby wyświetleń pod video, a także zwiększenia zasięgów i dotarcia do nowych odbiorców.

Wszystko to jest również wspierane kampanią kierującą ruch na stronę internetową, gdzie potencjalni klienci mogą zapoznać się z grą i dokonać zakupu. Jednak zapamiętanie marki i samej gry nie mogłoby odbyć się bez przemyślanej i wielowymiarowej koncepcji kreatywnej, która pobudza, przykuwa wzrok i zapada w pamięć. Efekty kampanii reklamowej, które osiągnęliśmy przerosły nasze estymacje i oczekiwania. Dotarliśmy do szerokiego grona odbiorów przy niskim koszcie CPC i CPM. Utwierdziliśmy się również w przekonaniu, że kampanie na TikToku świetnie uzupełniają działania, pozwalając dotrzeć do nowych odbiorców.

Kreacje graficzne i animacje prosto z serca safari

Naszą design system oparliśmy na symbolach, zdjęciach, a nawet fontach, które nawiązują do tematyki safari.

Głównym elementem, na którym opieramy komunikację wizualną, jest rozbudowana paleta kolorów, inspirowana flagami krajów afrykańskich.

Chcieliśmy skupić się na przedstawieniu konkretnych emocji, które występują najczęściej podczas grania w gry planszowe. Następnym krokiem było powiązanie tych emocji z już konkretnymi zwierzętami afrykańskimi oraz hasłami, popularnymi cytatami czy polskimi przysłowiami.

Dzięki takiemu połączeniu przygotowane przez nas kreacje sprzedażowe przykuwają wzrok użytkowników, zachęcają ich do interakcji z marką i docelowo – skłaniają do kupna gry.

Jak widać wyżej, kompozycje kreacji oparte są o geometryczne kształty, których odzwierciedlenie możemy znaleźć na flagach afrykańskich państw.

Zobacz też spot reklamowy naszego autorstwa: