
O tym, że tworzenie analityki internetowej nie jest najłatwiejszą rzeczą w codziennej pracy digital marketerów, nie trzeba nikogo przekonywać. Poszukiwanie odpowiednich miejsc konwersji i konfigurowanie ich dostępnymi sposobami jest dosyć skomplikowane. Na szczęście z pomocą przychodzi Facebook ze swoim narzędziem konfiguracji zdarzeń.
🍯 Jak działa narzędzie konfiguracji zdarzeń?
To narzędzie funkcjonuje w oparciu o zaimplementowany w danej witrynie piksel Facebooka, pozwalając na przyporządkowanie określonym działaniom w witrynie danych zdarzeń. Brzmi enigmatycznie? Tylko w teorii. W praktyce narzędzie jest intuicyjne i proste w obsłudze i poradzić z nim sobie powinny nawet osoby, które nie pracują na co dzień przy tworzeniu analityki internetowej.
🍯 W jaki sposób mogę wykorzystać narzędzie konfiguracji zdarzeń?
Narzędzie konfiguracji zdarzeń Facebooka dobrze sprawdzi się przy mniej rozbudowanych stronach, chociaż powinno dać sobie również radę z bardziej wymagającymi witrynami. Aby skorzystać z narzędzia wykonaj następujące kroki:
🐝 Wejdź do Menedżera Firmy i wybierz piksel powiązany ze stroną, w której chcesz zaimplementować odpowiednie zdarzenia.
🐝 W menu „Źródła danych” kliknij w nazwę piksela i przejdź do podsumowania.
🐝 W prawym górnym rogu znajdź i przejdź do opcji „Skonfiguruj” i „Skonfiguruj nowe zdarzenia”.
🐝 Po wyświetleniu pop-up’a wybierz „Użyj narzędzia konfiguracji zdarzeń Facebooka”.
🐝 Wprowadź adres podstrony, na której chcesz podłączyć nowe zdarzenia i kliknij „Przejdź do witryny”. W nowym oknie otworzy się strona wraz z narzędziem Facebooka w lewym górnym rogu.
🐝 Skorzystaj z opcji „Monitoruj nowy przycisk”, aby namierzyć interaktywne elementy strony. Narzędzie podświetli wszystkie przyciski na danej zakładce, z których możesz wybrać odpowiedni dla swoich preferencji. Po wybraniu przycisku, wybierz rodzaj zdarzenia odpowiadający kliknięciu z listy wyświetlonej po lewej stronie. Pamiętaj o tym, by zakończyć ustawianie poprzez kliknięcie przycisku „Finish Setup”.
🐝 Możesz również skorzystać z opcji „Monitoruj adres URL”, gdzie określisz wejście na konkretną zakładkę jako zdarzenie.
🍯 O czym warto pamiętać tworząc zdarzenia?
💡 Przetestuj zdarzenia po ich utworzeniu wykorzystując opcję testowania zdarzeń (do wyboru po lewej stronie w menu „Źródła danych„).
💡 Na podstawie zdarzenia możesz utworzyć grupę odbiorców, wybierając w menu tworzenia grup opcję – „Utwórz niestandardową grupę odbiorców” i jako źródło – „Ruch w witrynie internetowej”.
Przetestuj możliwości narzędzia do konfiguracji zdarzeń na swojej stronie i w prosty sposób zapanuj nad tworzeniem Facebook analityki w tym kanale.
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team
Jestem absolwentem filologii polskiej i zarządzania. Z marketingiem pierwszy raz zetknąłem się w trakcie działalności w organizacji studenckiej. Obszar ten wydał mi się na tyle interesujący, że postanowiłem się na nim skupić. Pierwsze doświadczenia zdobywałem przy obsłudze niedużych e-commerce.
Następnym etapem była agencja Beeffective, w której wypłynąłem na szerokie digitalowe wody. Realizuję działania z zakresu performance marketingu dla branży deweloperskiej, motoryzacyjnej, jak również wspieram projekty z obszaru e-commerce. Swój czas w pracy dzielę między planowanie kolejnych kampanii reklamowych, optymalizowanie tych uruchomionych i skrupulatne analizowanie osiąganych wyników. W swoich działaniach skupiam się na efektywnym wykorzystaniu dostępnych możliwości reklamowych w Facebook Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads, a swoją wiedzą z tego zakresu dzielę się w eksperckim cyklu #samnektar. Moim największym powodem do dumy jest zrealizowanie kampanii, dzięki której w ciągu miesiąca udało mi się przekazać Klientowi ponad 1000 leadów kontaktowych.
Poza byciem specjalistą od digitalu chętnie zanurzam się w lekturze reportaży lub książek fabularnych, a piątkowe rozgrywki FIFA to dla mnie idealne zwieńczenie tygodnia w Beeffective. Gdy mam trochę wolnego czasu, pakuję plecak i ruszam w podróż.