beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Poznaj nowe trendy w Wydarzeniach na Facebooku

10 listopada odbyło się wielkie otwarcie pierwszego Centrum Handlowego w Pruszkowie. Miesiąc przed tym wielkim dniem dla NOWA STACJA utworzyliśmy wydarzenie, które zainteresowało ponad 8 000 użytkowników i dotarło do ponad 300 000 osób. Udało nam się stworzyć jedno z popularniejszych wydarzeń w tym regionie i zainteresować nim sporą grupę osób. Efektem był duży sukces i tysiące zadowolonych gości, którzy tego dnia odwiedzili Nową Stację. Dzisiaj podpowiem Ci, jak tworzyć i zarządzać wydarzeniami na Facebooku oraz zachęcić do jak najczęstszego korzystania z tego narzędzia.

Utwórz wydarzenie

Wydarzenie można utworzyć zarówno z profilu osobistego, jak i z poziomu zarządzanej przez Ciebie strony.

Tworząc wydarzenie na zarządzanej przez Ciebie stronie, masz możliwość zaproszenia użytkowników do uczestnictwa w najważniejszych wydarzeniach z życia marki lub poinformowania ich o konkretnych promocjach, ofertach specjalnych, czy wprowadzanych zmianach. Tworząc interesujące wydarzenie, możesz dotrzeć do nowych klientów, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznania się z działaniami Twojej marki. Warto to zmienić, tworząc angażujące i ciekawe wydarzenie.

Nazwa, lokalizacja i częstotliwość

Pamiętaj, by nazwa wydarzenia była krótka, czytelna i nawiązywała do zarządzanej przez Ciebie strony. Nie zapomnij o dodaniu lokalizacji oraz terminu, w jakim odbywa się wydarzenie. Możesz stworzyć jednorazowe wydarzenie, codziennie, cotygodniowe lub skorzystać z niestandardowych ustawień, dzięki czemu zaplanujesz je zgodnie z wcześniej przygotowanym harmonogramem działań i atrakcji.

Jeśli Twoje wydarzenie trwa dłużej niż 2 tygodnie, lepiej skorzystać z ustawień niestandardowych. Pamiętaj też, że im szybciej stworzysz dane wydarzenia, tym będziesz miał więcej czasu na wypromowanie go wśród potencjalnie zainteresowanych gości. Współorganizujesz z kimś daną akcję? Dodaj dodatkowych organizatorów do wydarzenia i dotrzyj do jeszcze większej ilości osób.

Kategoria, opis i słowa kluczowe

Masz do wyboru ponad 20 różnych kategorii, dzięki którym łatwiej dotrzesz do tych najbardziej zainteresowanych Twoim wydarzeniem gości. Warto zastanowić się również, jakie słowa kluczowe najbardziej oddają charakter Twojego wydarzenia. Pamiętaj, by opis zawierał wszystkie niezbędne informacje. Zainteresuj innych, przygotuj niespodziankę, opisz jakich atrakcji mogą spodziewać się Twoi goście. Możesz dodatkowo dać użytkownikom możliwość zadawania dodatkowych pytań, dotyczących wydarzenia dzięki połączeniu go Messengerem zarządzanej przez Ciebie strony. Poświęć trochę czasu na przygotowanie interesującej grafiki lub filmu promującego. W ten sposób szybciej zainteresujesz wielu nowych gości.

Gdy już utworzysz wydarzenie, zaproś wszystkich swoich znajomych do udziału w nim. Im więcej osób bierze udział, tym większe zainteresowanie wzbudza wśród potencjalnych, nowych gości. Społeczny dowód słuszności pokazuje, że skoro tyle osób interesuje się konkretnym wydarzeniem, to znak, że jest ono wartościowe, atrakcyjne i warto wziąć w nim udział.

Promocja wydarzenia

Utworzone wydarzenie zostanie zamieszczone od razu na zarządzanej przez Ciebie stronie. Zaproś wszystkich obserwujących Cię użytkowników i zachęć do zapraszania na wydarzenie innych osób. W zależności od liczby obserwujących, możesz w szybki sposób zyskać całkiem sporą grupę, która zadeklaruje uczestnictwo w wydarzeniu. Facebook umożliwia stworzenie reklamy Twojego wydarzenia, dzięki czemu możesz dotrzeć do odpowiedniej grupy osób, które potencjalnie mogą być najbardziej zainteresowane. Dodatkowo, przy działaniach reklamowych, możesz dodać odpowiednie CTA, które możesz dostosować tak, by najlepiej spełniało założony wcześniej przez Ciebie cel np. kupienie biletu. Skorzystaj z geolokalizacji, dzięki której dotrzesz do tych osób, które z większym prawdopodobieństwem wezmą udział w Twoim wydarzeniu, odbywającym się w konkretnej lokalizacji.

Treści

Masz możliwość zaplanowania całej komunikacji w obrębie wydarzenia, planując posty. Publikuj zdjęcia, filmy, twórz ankiety i pozwól dołączyć do dyskusji wszystkim zainteresowanym osobom. Nie zabieraj tej możliwości swoim gościom. Bądź aktywny, odpowiadaj na posty gości i przypominaj, dlaczego warto wziąć udział w organizowanym wydarzeniu. Warto nagrodzić wszystkie osoby, które biorą udział w wydarzeniu, informując je w pierwszej kolejności o najciekawszych aktualnościach dotyczących wydarzenia. Przy każdym opublikowanym poście w dyskusji, osoby, które zadeklarowały udział w wydarzeniu, dostają powiadomienie przesyłane bezpośrednio przez Facebooka. Dzięki powiadomieniom, treści w obrębie wydarzenia mają bardzo duży zasięg organiczny w przeciwieństwie do postów na stronie. Dodatkowo otrzymują powiadomienie, że wydarzenie, które ich interesowało, wkrótce się odbędzie. Sam Facebook nie pozwoli zapomnieć zainteresowanym osobom o Twoim wydarzeniu. Koniecznie to mądrze wykorzystaj!

Powiadomienia w wydarzeniu mają swoje plusy, ale musicie pamiętać, by nie być natarczywym w swojej komunikacji. Zbyt częste powiadomienia mogą zniechęcić wiele osób i spowodować rezygnację z udziału.

Live z wydarzenia

Wiele osób może zadeklarować udział w wydarzeniu, ale czy faktycznie się na nim pojawi? Pokaż im już w trakcie wydarzenia, że cały czas warto się na nim pojawić poprzez transmisję LIVE, którą możesz udostępnić w dyskusji. W zależności od atrakcji, jakie przygotowałeś i fajnego zaprezentowania ich podczas transmisji na żywo, możesz zachęcić niezdecydowane jeszcze osoby.

Utwórz kod QR dla wydarzenia – Facebook automatycznie tworzy kod QR wydarzenia, który wystarczy pobrać. Pobrany kod możesz zamieścić na dodatkowych materiałach promocyjnych, zachęcających do udziału, tj. ulotkach, plakatach, banerach, ogłoszeniach. Użytkownicy, skanując go za pomocą urządzenia mobilnego, wyświetlą Twoje wydarzenie na Facebooku i zadeklarują w nim udział.

Tworzenie konkretnych wydarzeń na stronie daje bardzo duże możliwości, dzięki którym możesz dotrzeć do najbardziej zaangażowanych fanów i usprawnić z nimi komunikację. Wydarzenia, podobnie jak grupy na Facebooku, to idealne miejsce na tworzenie mniejszych społeczności, w których masz szansę na lepsze poznanie swoich użytkowników. Z naszych obserwacji i działań wynika, że użytkownicy są bardziej otwarci w mniejszych społecznościach stworzonych w obrębie konkretnego wydarzenia czy grupy. Chętnie angażują się w tworzony content i z większą śmiałością wyrażają swoje opinie. Dzięki ciekawie i mądrze prowadzonemu wydarzeniu, masz ogromną szansę na lepsze poznanie swoich fanów, możesz zyskać ich lojalność i wzbudzić większe zainteresowanie swoją marką u aktualnych, jak i potencjalnych użytkowników.

Czytaj więcej o możliwościach, jakie daje to narzędzie: http://bit.ly/tworzenie_wydarzen
Sprawdź stworzone przez nas wydarzenia na wielkie otwarcie Nowej Stacji – http://bit.ly/wielkieotwarcie_wydarzenie_facebook

#samnektar by Magdalena Firfa/ Beeffective