Pozyskuj leady sprzedażowe na Messengerze

Lead Ads na Messengerze Sam Nektar Anita Piasecka BeeffectiveZastanawiasz się, w jaki sposób generować leady sprzedażowe? Kampania Lead Ads wydaje Ci się za droga, a użytkownicy niechętnie pozostawiają dane kontaktowe w formularzach na Twojej stronie? W takim razie ten wpis jest dla Ciebie!

Opowiem o tym, jak wykorzystać Messengera do generowania wartościowych leadów.

Na wstępie zaznaczę, że nie będę mówiła o umiejscowieniu reklamy w Messengerze czy o generowaniu bota na tej platformie. Mówię o reklamie, gdzie Messenger jest jej miejscem docelowym, miejscem, do którego trafia użytkownik po kliknięciu w button CTA.

Od 2017 roku do Messengera możesz pokierować odbiorcę, wybierając cel „Ruch” lub „Konwersja”, jednak niedawno Facebook poszedł o krok dalej – utworzył nowy cel reklamy „Wiadomości”. Warto w tym momencie wspomnieć, że Facebook doskonale zna swoich użytkowników i dane cele reklamowe są do nich dopasowane – przy wyborze celu „Ruch” pokieruje reklamę do osób, które najchętniej przejdą na stronę poza obrębem serwisu, natomiast przy wyborze celu „Wiadomości” dotrze do osób, które z największym prawdopodobieństwem napiszą wiadomość wewnętrzną itd.

Warto zatem już na etapie wyboru celu zastanowić się, czego dokładnie oczekujesz od swoich odbiorców.

Jak utworzyć reklamę kierującą do Messengera?

W panelu tworzenia reklamy wybierz cel „Wiadomości” i upewnij się, że zaznaczasz typ reklamy „Kliknięcie do Messengera” – nie „Sponsorowana wiadomość”. To bardzo ważne!

Pamiętaj, by odpowiednio wybrać cel Twojej reklamy w Menedżerze Firmy.

Kolejne etapy tworzenia reklamy przebiegają podobnie jak w reklamie standardowej: należy ustawić umiejscowienie, stawkę, grupę odbiorców itp.

Przy wyborze kreacji dodaj grafikę (kwadratową), karuzelę lub materiał video. Rekomenduję utworzenie jednego obrazu lub materiału video, które jasno informują użytkownika, czego od nich oczekujesz. Jeśli nie masz swoich zdjeć, ważne jest by dostępne w internecie zdjęcia stockowe używać z głową!

Skonfiguruj szablon wiadomości w aplikacji Messenger. Możesz dodać tutaj personalizowaną wiadomość powitalną, która powinna zostać dopasowana do tożsamości Twojej marki. Kolejną opcją jest wybór akcji klienta, czyli dodanie szybkich odpowiedzi, które ułatwią ścieżkę użytkownika. Możesz dodać pytania, które potencjalnie może zadać Twój klient. Kreator umożliwia dodanie 11 takich pytań, rekomenduję jednak zachowanie prostoty i ograniczenie się do trzech-czterech podpowiedzi, np. „Poszukuję mieszkania na wynajem, czy możecie mi w tym pomóc?”.

Do kogo pokierować reklamę?

Pamiętaj, żeby nie targetować tego typu reklamy do szerokiej grupy odbiorców. Musisz być już na pewnym etapie lejka sprzedażowego, by zdecydować się na tego typu działanie. Jeżeli w Twojej skrzynce już wcześniej pojawiało się dużo zapytań ofertowych, to utwórz lookalike do osób, które je zadawały. Pokieruj reklamę do osób, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie zdecydowały się wypełnić formularza czy do osób, które porzuciły wypełnianie formularza leadowego na Facebooku. Opcji jest wiele, należy jedynie ograniczyć ogólne targetowanie i pokierować reklamę do „pogrzanej” grupy odbiorców.

Koszt takiej reklamy może być znacznie niższy niż kampania Lead Ads, jednak jest on uzależniony przede wszystkim od wielkości i dopasowania grupy odbiorców. Aby uniknąć przypadkowych kliknięć, materiał reklamowy powinien jasno informować, czego można się spodziewać po kliknięciu w CTA „Wyślij wiadomość”.

Nie lekceważ Messengera!

Jeżeli Twoja firma wykorzystuje reklamy na Facebooku, by generować potencjalną sprzedaż, warto przemyśleć opcję leadów sprzedażowych na Messengerze. Na pewno pomoże ona przekonwertować użytkowników na potencjalnych klientów.
Warto kierować reklamy do osób, które znajdują się w środku jak i na dole lejka sprzedażowego – mogą być to osoby, które widziały Twój materiał video, ale również odwiedzający Twoją stronę. Tego typu reklama na pewno pomoże zbudować zaufanie do marki oraz zwiększyć grono naszych potencjalnych klientów.

#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Ukończyłam filologię polską ze specjalizacją dziennikarsko-publicystyczną na Uniwersytecie Gdańskim, marząc o zostaniu sławną reporterką. Chcąc zebrać pierwsze doświadczenia dziennikarskie, zaczęłam pisać teksty do jednego z portali internetowych dla obcokrajowców. Jednak życie miało w stosunku do mnie inne plany. Otrzymałam propozycję pracy przy kampaniach reklamowych na Facebooku, które wtedy jeszcze były mało popularne. I tak już mija kolejny rok mojej pracy w obszarze mediów społecznościowych. W międzyczasie praktyczną wiedzę uzupełniłam tytułem magistra i studiami podyplomowymi z zarządzania i komunikacji społecznej.

W Beeffective jestem odpowiedzialna za strategię obecności marek w Internecie i jej realizację na drodze efektywnych kampanii reklamowych. Najbardziej lubię projekty z branży modowej i jestem dumna z tego, że z roku na rok moje działania przynoszą imponujące wzrosty konwersji. Lubię wyzwania, dlatego cieszę się, kiedy powierza mi się projekty z ambitnymi celami sprzedażowymi, które wymagają ode mnie nieustannego podnoszenia kwalifikacji i obserwowania korelacji pomiędzy poszczególnymi narzędziami, m.in. Facebook Ads, Google Ads czy sieciami afiliacyjnymi. Swoje kompetencje wykorzystuję również w innych branżach, takich jak technologie, czy FMCG.

Pasjonują mnie podróże, dlatego kiedyś odbędę podróż dookoła świata!

Polecane Wpisy