Od sierpnia 2018 roku realizujemy działania dla Aviko HoReCa – profilu B2B skierowanego do branży gastronomicznej.

Aviko  posiada  22% udziału na rynku w Europie oraz 8% udziału na rynku światowym. Obecna pozycja to efekt  wieloletniego doświadczenia, szerokiej wiedzy o produktach oraz usprawniania procesów logistycznych.

Realizacja tak szeroko zakrojonego projektu jest dla nas dużym wyzwaniem, gdyż musieliśmy zbudować profil biznesowy od podstaw.

Profil Aviko HoReCa został oparty na współpracy z klientem B2B: od wysłuchania jego potrzeb po wyjście im naprzeciw. Wszelkie działania z zakresu marketingu internetowego mają na celu wprowadzenie internauty w sieć informacji dystrybuowanych przez AVIKO i budowanie świadomości marki jako partnera, który wspiera swoich klientów w realizacji celów biznesowych.

Obraną strategię budujemy poprzez szereg  świadomych działań. Od profesjonalnego przygotowania profilu przy wykorzystaniu natywnych narzędzi, które oferują Facebook i YouTube, poprzez dopracowany graficznie przekaz i co najważniejsze, konkretne linie komunikacyjne, których składowa będzie budowała obraz AVIKO jako partnera w biznesie. Zakładamy stworzenie spójnej sieci opisów, crosslinking oraz efektywne wykorzystywanie contentu video i photo.

AVIKO jako marka stawia na trzy filary: wzajemne inspirowanie się pomysłami, budowanie silnych i partnerskich więzi w biznesie oraz zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów.

Przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i wyznaczyliśmy obszary, w których marka się wyróżnia. Następnie postanowiliśmy podjać działania, mające na celu zbudowanie wizerunku AVIKO jako platformy pierwszego wyboru  dla właścicieli biznesów gastronomicznych w Polsce.

Kreujemy markę jako partnera godnego zaufania ze względu na kompetencje i doświadczenie. Komunikacja opiera się na regularnej publikacji postów zbudowanych wokół konkretnych linii komunikacyjnych. Skupiamy się nie tylko na flagowych produktach, uwzględniamy także tzw. produkty „added value”.

W obranej strategii działań postanowiliśmy zagospodarować następujące obszary:

  • Pozyskanie klientów B2B
  • Pokazanie konkretnych rozwiązań dla restauracji i punktów gastronomicznych
  • Dotarcie do „restauratora nowego pokolenia”
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku marki
  • Budowanie społeczności wokół marki
  • Podkreślanie wysokiej jakości produktów
  • Podkreślenie kompetencji zespołu zbudowanego wokół AVIKO
  • Pokazywanie marki od kuchni
  • Budowa centrum informacji w natywnym komunikatorze Facebooka

Strategia, którą realizujemy na Facebooku jest przenoszona na portal YouTube,  Linkedin, oraz aplikację mobilną czy na stronę www.  Jesteśmy zdania, że spójny przekaz to taki na styku kanału online i offline. Aby mógł być wiarygodny, musi być realizowany w sposób ciągły.

Linie komunikacyjne, zaplanowane na profilu w języku polskim od stycznia 2019 realizujemy także na profilach zagranicznych: czeskim i rumuńskim.

To, co jest kluczowe w budowaniu architektury informacji dla Aviko, to tworzenie przyjaznych ścieżek, prowadzących do kontaktu z osobą, której celem jest nawiązanie relacji osobistej z potencjalnym klientem.

Działania na kanale YouTube i LinkedIn zasilają ruchem pozostałe platformy.

Celem płatnych działań, który przyświeca nam przy realizacji kampanii dla Aviko HoReCa jest przede wszystkim dotarcie do szerokiego grona osób spośród zdefiniowanej grupy docelowej. Wykorzystujemy zaawansowane targetowanie behawioralne, które jest bardzo skuteczne w namierzeniu konkretnej grupy osób, które poprzez odwiedzane treści i aktywności pokazują, że są związane z branżą HoReCa.

Cel

Dotarcie do klientów b2b

Klient

AVIKO

Narzędzia

Animacje, Video, Google Ads Video, Youtube

Obszar

Komunikacja na Facebooku, Facebook Ads, Komunikacja Linkedin,  Linkedin Ads

Angażowanie fanów w branży fashion
Kampania geotargetowana dla dewelopera