Celem kampanii było zachęcenie użytkowników do zakupów w sklepie online home&you w niedzielę, podczas której obowiązywał zakaz handlu w salonach stacjonarnych.
Strategia kampanii
- Przygotowaliśmy hasło kampanii “Sunday@home”, które nawiązuje do niedzieli, podczas której obowiązuje zakaz handlu. Symbol “@” nawiązuje do możliwości zakupów przez Internet. Dodatkowo słowo ”home” odwołuje do nazwy marki home&you. Zachęca więc do odwiedzin sklepu home&you w domu, na ekranie smartfona/komputera.
- W czasie kampanii w sklepie obowiązywała jedna z najbardziej atrakcyjnych promocji – „Drugi produkt za 10 zł”
- Kampania opiera się na kanale internetowym, który bezpośrednio kieruje stargetowaną grupę docelową do sklepu online
Grupa docelowa
Grupa docelowa marki home&you to kobiety 20-40 lat z dużych miast.
Zastosowano różne narzędzia targetowania w zależności od historii użytkownika. Użytkownicy, którzy w ciągu poprzedzających 30 dni odwiedzili stronę home&you retargetowani byli za pomocą narzędzi Facebook, Google i Criteo. Nowi użytkownicy pozyskiwani byli za pomocą działań zasięgowych i kontekstowych.



Realizacja
We wszystkich kanałach online zastosowano spójne kreacje. Oprócz płatnych reklam, w komunikacji ważną role odegrały mikronarracje i bieżący kontakt z fankami na Facebooku oraz Instagramie. Komunikacja opierała się na: haśle Sunday@home, atrakcyjnej promocji oraz wizualizacji produktów (w przypadku kreacji dynamicznych).
Kampania opierała sie na trzech filarach:
- Ekosystem Facebooka – Facebook Ads (Banner Standard, DPA, Messenger, Audience Network), fanpage, Instagram Ads (Standard, Stories), profil Instagram + Stories
- GDN – remarketing
- Afiliacja z Realną Atrybucją (podział prowizji w czasie rzeczywistym pomiędzy wszystkich wydawców zaangażowanych na ścieżce konwersji) – zaangażowanie wydawców inicjujących transakcje, takich jak blogi, media zasięgowe i witryny kontekstowe
Efekty
Kampania w dniu 11 marca – pierwszą niedzielę z zakazem handlu – uzyskała rekordowe wyniki efektywności. Dzięki zintegrowaniu działań i komunikacji w wielu miejscach osiągnięto:
300%
Rekordowa
w całej historii sklepu online