Celem kampanii było zachęcenie użytkowników do zakupów w sklepie online home&you w niedzielę, podczas której obowiązywał zakaz handlu w salonach stacjonarnych.

Strategia kampanii

  1. Przygotowaliśmy hasło kampanii “Sunday@home”, które nawiązuje do niedzieli, podczas której obowiązuje zakaz handlu. Symbol “@” nawiązuje do możliwości zakupów przez Internet. Dodatkowo słowo ”home” odwołuje do nazwy marki home&you. Zachęca więc do odwiedzin sklepu home&you w domu, na ekranie smartfona/komputera.
  2. W czasie kampanii w sklepie obowiązywała jedna z najbardziej atrakcyjnych promocji – „Drugi produkt za 10 zł”
  3. Kampania opiera się na kanale internetowym, który bezpośrednio kieruje stargetowaną grupę docelową do sklepu online

Grupa docelowa

Grupa docelowa marki home&you to kobiety 20-40 lat z dużych miast.

Zastosowano różne narzędzia targetowania w zależności od historii użytkownika. Użytkownicy, którzy w ciągu poprzedzających 30 dni odwiedzili stronę home&you retargetowani byli za pomocą narzędzi Facebook, Google i Criteo. Nowi użytkownicy pozyskiwani byli za pomocą działań zasięgowych i kontekstowych.

 

Realizacja

We wszystkich kanałach online zastosowano spójne kreacje. Oprócz płatnych reklam, w komunikacji ważną role odegrały mikronarracje i bieżący kontakt z fankami na Facebooku oraz Instagramie. Komunikacja opierała się na: haśle Sunday@home, atrakcyjnej promocji oraz wizualizacji produktów (w przypadku kreacji dynamicznych).

 Kampania opierała sie na trzech filarach:

  1. Ekosystem Facebooka –  Facebook Ads (Banner Standard, DPA, Messenger, Audience Network), fanpage, Instagram Ads (Standard, Stories), profil Instagram + Stories
  2. GDN – remarketing
  3. Afiliacja z Realną Atrybucją (podział prowizji w czasie rzeczywistym pomiędzy wszystkich wydawców zaangażowanych na ścieżce konwersji) – zaangażowanie wydawców inicjujących transakcje, takich jak blogi, media zasięgowe i witryny kontekstowe

Efekty

Kampania w dniu 11 marca – pierwszą niedzielę z zakazem handlu – uzyskała rekordowe wyniki efektywności. Dzięki zintegrowaniu działań i komunikacji w wielu miejscach osiągnięto:

300%

wyższy współczynnik konwersji e-commerce w porównaniu do poprzedniego miesiąca

Rekordowa

sprzedaż dzienna

w całej historii sklepu online

15%

większa średnia wartość zamówienia w porównaniu do poprzedniego miesiąca

Komunikacja Sunday@home była zaplanowana tylko na pierwszą niedzielę niehandlową, ale po spektakularnym sukcesie sprzedażowym zdecydowano o kontynuowaniu podobnych akcji w każdą niedzielę z zakazem handlu. 

Jak wykorzystać social media w komunikacji miasta?
Budowanie rozpoznawalności marki illy wśród polskiej blogosfery