Jak zdobyć 100 000 followersów na Instagramie?

Cel

Zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół marki i pozyskanie followersów

Klient

home&you

Narzędzia

Video, Boomerang, Albumy, User-Generated Content, InstaStories

Zakres

Komunikacja na Instagramie


home&you to marka sklepów z artykułami wyposażenia i dekoracji wnętrz, które można kupić w salonach stacjonarnych oraz online na www.home-you.com. Do sklepów sukcesywnie wprowadzane są nowe produkty, a asortyment zostaje powiększany o towary kultowych marek takich jak Gerlach, Contigo, Koziol czy Joseph Joseph. Na tle konkurencji home&you wyróżnia się nie tylko bogatą ofertą asortymentowa, ale także cieszącymi się uznaniem fanów akcjami promocyjnymi i zaangażowaną społecznością, którą zgromadziła w social media.

 

Działania na Instagramie rozpoczęliśmy we wrześniu 2015r.  Naszym celem była prezentacja produktów, które można kupić w sklepie home&you oraz pozyskanie followersów. Na początku nasza taktyka opierała się na publikowaniu postów, które są ze sobą spójne pod względem stylistycznym i kolorystycznym. W takim układzie nie było miejsca na spontaniczne fotografie pozyskiwane od influencerek i materiały video z salonów. Publikowany content stanowiły zdjęcia stylizacyjne i dobrane do niech packshoty oraz grafiki promocyjne. Takie działania nie przekładały się na wzrost komentarzy i polubień pod zdjęciami, a zaangażowanie było na niezbyt satysfakcjonującym poziomie. Posty miały po 100-200 lików, liczba fanów sukcesywnie się zwiększała, ale nam zależało na byciu liderem w branży home&deko w social media.

Po roku działań, obserwując trendy na Instagramie, uświadomiliśmy sobie, że w social media najlepiej sprawdzają się zdjęcia, które prezentują markę od kuchni, uchylają rąbka tajemnicy czy pokazują produkty w kontekście ich użycia. Na początku wybraliśmy się do salonu i przygotowaliśmy kilkanaście zdjęć ze sklepu. Odzew na takie spontaniczne posty był zdecydowanie lepszy (wzrost polubień i komentarzy). Fanki co raz chętniej same na swoich profilach publikowały zdjęcia, które przygotowały podczas zakupów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się witryny sklepowe i zakupione podczas promocji produkty. Postanowiliśmy wykorzystać zwiększającą się popularność marki na Instagramie i rozpoczęliśmy cykliczne współprace z Influencerkami – ambasadorkami.  Dziewczyny w zamian za drobne upominki od marki home&you publikowały zdjęcia z oznaczeniem @homeandyou_official i poprzez dotarcie do swoich odbiorców powiększały grono obserwujących. Kolejnym etapem budowania społeczności wokół marki, który wykorzystujemy do dziś, jest model współpracy oparty o User-Generated Content. Fanki publikują zdjęcia z produktami marki home&you, otrzymują bony zniżkowe na kolejne zakupy, a my otrzymujemy ładne zdjęcia, które wykonane są  w pięknych wnętrzach. Followersi są dumni, że publikujemy ich zdjęcia (często informują swoje fanki, że wybraliśmy ich zdjęcie lub publikują  taką informację w InstaStories), a my zyskujemy atrakcyjny content. Zdjęcia wykorzystujemy nie tylko na tablicy, ale także w InstaStories, w postach z oznaczeniem Produktu czy w organizowanych konkursach.

Warto zaznaczyć, że wzrost liczby followersów wiąże się też ze zwiększoną ilością postów z brandowym hashtagiem, komentarzy pod postami, oznaczeniami, wiadomościami wewnętrznymi, i wspomnieniami w InstaStories. W celu budowania zaangażowanej społeczności i utrzymaniu kontaktu z fankami w swoich działaniach dużą wagę przekładamy do mikronarracji. Jednym z pomysłów jest codzienne udostępnianie InstaStories, w których oznaczona jest marka home&you i stworzenie kategorii Wyróżnione z wybranymi zdjęciami fanek. Codziennie @homeandyou_official wspominane jest ok. 100 – 150 razy w InstaStories (zdjęcia, filmiki, Boomerangi, prezentacja nowych produktów, porady, inspiracje, unboxing).

Korzystając z materiałów, które w sieci publikują fanki marki home&you udało nam się zbudować ponad 100 000 społeczność, która interesuje się dodatkami i akcesoriami do wnętrz i nawzajem inspiruje się. Dziewczyny są ambasadorkami marki na Instagramie i często znają wszystkie promocje a także są na bieżąco z najnowszymi kolekcjami i produktami. Przez 2 ostatnie miesiące pozyskaliśmy ponad 22 000 nowych followersów, a pod postami pojawiło się prawie 100 000 polubień i 1 500 komentarzy! Instagram z profilu ,,wizytówki’’ stał się dla dziewczyn miejscem, w którym mogą zapytać o radę, opinie i wybrać produkty, które upiększą ich domy.

100000

obserwujących

50000

polubień pod zdjęciami miesięcznie

600

InstaStories miesięcznie
Wdrożenie Dynamic Product Ads