ESOTIQ to popularna marka bielizny. W zasadzie trudno sobie wyobrazić osobę, która nie kojarzyłaby logo. Perfekcyjne kroje, ciekawe modele, znane ambasadorki: Joanna Krupa i Sandra Kubicka. Wydawać by się mogło, że działania wizerunkowe dla tego typu brandu to tylko formalność.

W Beeffective myślimy w szerokim horyzoncie. Przed przystąpieniem do działań wykonaliśmy audyt profilu. Zarekomendowaliśmy odpowiednie wymiary grafik: od logo po cover photo/cover video. Zadbaliśmy, by na każdą okoliczność czy akcję rabatową profil miał odpowiednią oprawę. Znakomita większość użytkowników marki to klienci mobile, dlatego tak ważne dla nas było, by profil wyglądał idealnie w aplikacji FB.

Działamy w cyklach miesięcznych. Dbamy , by w każdym kalendarzu postów znajdowała się nie tylko różnorodność tematyczna, ale również mnogość formatów.

W pierwszej połowie roku wprowadziliśmy cotygodniowy cykl zabawnych grafik tekstowych, które organicznie miały zdumiewające zasięgi, zwłaszcza, że właśnie w tym momencie Edge Rank zaczął obcinać zasięgi do 5% i promować w feedzie treści osobiste.

Cel

Angażująca komunikacja wspierająca sprzedaż online

Klient

Esotiq

Narzędzia

Ankiety, Facebook Sklep, Karuzele, Bot

Obszar

Komunikacja Facebook

Jeśli chodzi o działania wizerunkowe, przykład ESOTIQ pokazuje, że warto przemyśleć strategię na angażujące posty w perspektywie długofalowej.

Stale rozwijamy sekcję Sklep, która umożliwia prezentowanie i sprzedawanie produktów klientom bezpośrednio z poziomu Facebooka. Za pomocą zewnętrznego narzędzia WooBox dodaliśmy w menu dodatkową kategorię Katalog, do której załączyliśmy plik z aktualną kolekcją. Klientki marki mogą dzięki temu obejrzeć całościową ofertę.

Dodatkowo, organizujemy content zdjęciowy bezpośrednio w salonach.  Z naszego doświadczenia wynika, że odbiorcy żywo i sympatycznie reagują na prawdziwe twarze, z którymi mogą się identyfikować i które sprawiają, że marka jest bardziej dostępna.

Staramy się podkreślać akcje specjalne, choćby podłączeniem bota. Dla przykładu, jeden z botów organicznie zebrał zasięg 132 233 , 204 reakcje i 780 komentarzy. Jest to przykład interakcji z fanami, który pokazuje, że marka podąża za trendami.

We wszystkich działaniach, które podejmujemy, myślimy strategicznie. Dlatego zadbaliśmy, by wprowadzić jednolitą identyfikację graficzną. W naszym odczuciu, Klient odwiedzający profil od razu wie, gdzie się znalazł.

Komunikacja profilu ESOTIQ nastawiona jest na działania angażujące. Konsekwentnie realizujemy obrane cele, które procentują.

30

postów miesięcznie

164000

obserwujących

30%

średnie dotarcie posta do obserwujących
Jak prowadzić spójną komunikację, w wielu lokalizacjach jednej marki
Jak komunikować się w sektorze HoReCa