Celem kampanii było zachęcenie użytkowników do zakupów w sklepie online home&you w niedzielę, podczas której obowiązywał zakaz handlu w salonach stacjonarnych.

 

Dla firmy Le Patio Polska (www.lepatio.pl), która jest dystrybutorem włoskiej kawy illy zorganizowała wyjazd studyjny dla blogerów z Polski. Wybrano przedstawicieli kilku blogów o różnej tematyce. Poza blogerem kawowym (http://popularcoffee.pl) i blogerami kulinarno-podróżniczymi (www.burczymiwbrzuchu.pl; http://picante-jalapeno.blogspot.com;  http://madameedith.com), w wyjeździe udział wzięli także reprezentanci blogów lifestylowych (www.fashionable.com.pl) oraz bloga o tematyce minimalizmu (http://simplicite.pl).

Głównym celem wyjazdu było przybliżenie polskim odbiorcom świata kawy illy i procesu powstawania kawy, która znana jest na całym świecie.

Wyjazd do Triestu, w którym mieści się siedziba firmy illy oraz fabryka kawy i Università del caffè  (Uniwersytet Kawy) odbył się od 6 do 8 czerwca 2016r. Na miejscu blogerzy mieli zaplanowany szereg atrakcji i mogli przekonać się czym jest la dolce vita. Pierwszego dnia korzystali z  włoskiej gościnności, zwiedzali piękne miasto i smakowali prawdziwe włoskie lody- gelato oraz specjały kuchni włoskiej. Edyta z bloga Madameedith.com o mieście mówiła: ,, Atmosfera w Trieście jest typowo włoska. Czuć, że ludzie się nie spieszą. Mają czas na kawę, aperitivo czy obiad jedzony w jednej z restauracji. Bardzo mi się podoba takie podejście do życia!’’.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Università del Caffè, gdzie odbywają się profesjonalne kursy dla baristów i szkolenia dla osób, które związane są z branżą kawową. Zaproszeni z Polski goście pobyt w Uniwersytecie rozpoczęli od filiżanki espresso i zapoznania się z historią marki.  Marcin z bloga PopularCoffee pisał: ,,Centrum szkoleniowe wygląda imponująco. W jednej sali stoi blisko dziesięć dwugrupowych ekspresów różnego typu, jest potężny regał z książkami poświęconymi zagadnieniom botanicznym, biologicznym, chemicznym i stricte kawowym, w które chętnie bym się zagłębił na długie godziny, w drugiej sali, wykładowej, kilkanaście stanowisk jak w najnowocześniejszej auli, kolejne kilka ekspresów, w tym błyszczący Black Eagle, mnóstwo części wewnętrznych ekspresów leżących na półkach’’.

Następnie zaplanowany był kilkugodzinny wykład, który poprowadził Moreno Faina – szef edukacji illy i dyrektor Uniwersytetu. Podczas prelekcji można było dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat kawy i procesu jej produkcji. Następnie przeprowadzone zostały testy smaku kawy, o których Tosia z bloga Burczymiwbrzuchu.pl pisała: ,,Ćwiczenie bardzo pomogło mi odkrywać balans smaków kawy i rozbudziło we mnie zmysły. Do tej pory kawa była dla mnie po prostu kawą, ewentualnie mogłam stwierdzić czy jest gorzka, czy kwaśna. Teraz jestem w stanie ją docenić dogłębniej tak jak złożone smaki bogatego w składniki dania. Muszę powiedzieć, że od tego czasu przestałam w końcu słodzić espresso i pobudziło to moją kawową ciekawość :)’’

Pod koniec pobytu w UDC odbyły się warsztaty, podczas których blogerzy mogli nauczyć się przygotowywać idealne cappuccino pod okiem profesjonalnej baristki Valentiny. Ania z bloga Fashionable.com.pl tak  oceniła przygotowaną kawę: ,,Absolutnie najlepsze cappuccino jakie piłam! Nie sądziłam, że może być aż tak kremowe i pyszne, że aż tęsknię za tym smakiem <3’’. Pod koniec dnia blogerzy zwiedzili także fabrykę kawy. Wieczorem odbyła się wspólna kolacja w typowej włoskiej restauracji La Tenda Rossa, gdzie można było skosztować najlepszych włoskich specjałów.

Cały pobyt w świecie kawy illy blogerzy relacjonowali w swoich kanałach w mediach społecznościowych. W związku z wyjazdem do Triestu opublikowano blisko 60 zdjęć na Facebooku i 90 na Instagramie, które łącznie zebrały odpowiednio ponad 1 500 lików, 70 komentarzy oraz prawie 13 000 lików i 365 komentarzy. Dodatkowo podróż relacjonowana była na Snapchacie przez Tosię z Burczymiwbrzuchu.pl oraz Marcina z bloga PopularCoffee.pl

Na Fanpage’u illypolska odnotowano przyrost fanów o 43% w stosunku do liczby fanów przed wyjazdem. Posty z Włoch budziły większe zainteresowanie niż dotychczasowe, a oznaczanie uczestników i komentowanie zdjęć blogerów przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania na profilu. Ponadto sprzedaż w sklepie internetowym, dostępnym  pod adresem www.naszakawa.pl wzrosła w tym czasie kilkakrotnie.

Wycieczka z blogerami do Triestu przyniósł właścicielowi marki zamierzone efekty. Poza kreowaniem pozytywnego wizerunku marki i przybliżeniu kawy illy polskim odbiorcom wyjazd wpłynął także bezpośrednio na sprzedaż kawy i innych dostępnych produktów. Ponadto dzięki współpracy z blogerami, powstał ciekawy content, który można wykorzystywać w mediach społecznościowych. Blogerzy także byli zadowoleni z organizacji wyjazdu i atrakcji, jakie zaplanowała firma illy. Katarzyna z bloga Simplicite.pl o wyjeździe na blogu pisała: Włochy zauroczyły mnie po raz kolejny swoim la dolce vita, a Kuba z bloga Fashionable.com.pl podsumował pobyt w Trieście tak: ,, Mam nadzieję, że jeszcze tam wrócimy

Cel

Przybliżenie polskim odbiorcą świata włoskiej kawy illy

Klient

illy Polska

Narzędzia

User-Generated Content, Albumy, Karuzela Zdjęć, Slideshow, InstaStories

Zakres

Komunikacja na Facebooku, Facebook Ads

fot. fashionable
fot. fashionable4
fot. fashionable5
Jak zwiększyć sprzedaż w niedziele z zakazem handlu?
Jak prowadzić spójną komunikację, w wielu lokalizacjach jednej marki