Prowadź efektywne kampanie w InstaStories

W poprzednim wydaniu #samnektar opowiadałam o tym, jak skutecznie działać na Instagramie oraz w jaki sposób wykorzystywać nowości do promocji marki w tym kanale. Dziś skupię się na kampaniach na Instagramie. W związku z tym, że temat jest dość szeroki, zaprezentuję jedną z możliwych form – reklamę w InstaStories. Zaletą takiego formatu jest to, że reklamy są pełnoekranowe i skupiają uwagę użytkowników. Wyświetlane są pomiędzy poszczególnymi Relacjami przez 5 sekund (w przypadku zdjęć), przez 15 sekund (w przypadku video) albo do momentu zamknięcia. Poniżej krótka instrukcja tworzenia takiej reklamy oraz kilka przydatnych tipów.

? Warto wiedzieć, że tworząc reklamy w InstaStories, wykorzystujemy te same funkcjonalności i narzędzia, których używamy przy tworzeniu reklam na Facebooku.
? Reklamę utwórz z Menedżerze reklam (wybierz: Utwórz).
? Wybierz cel, który Cię interesuje (Zasięg, Wyświetlenia filmu, Konwersja, Instalacja aplikacji, Pozyskanie kontaktów albo Ruch).
? Na poziomie Zestawu reklam, w opcji Umiejscowienie, wybierz Edytuj i zaznacz: Instagram – Relacje.
? Na poziomie Reklamy, w opcji Format, wybierz pojedynczy obraz lub pojedynczy film. Rekomendowana proporcja obrazu to 9:16, a zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080*1920 pikseli. W przypadku video – materiał nie może przekroczyć 4 GB i powinien trwać od 1 do 15 sekund.
? Dodaj do swojej Relacji CTA, w zależności od celu reklamowego i monitoruj aktywność użytkowników.
? Resztę czynności wykonaj, tak jak w przypadku reklamy na Facebooku. Aktualne wymagania techniczne i zalecenia dot. projektowania materiałów do kampanii znajdziesz na: https://www.facebook.com/business/ads-guide
? Pamiętaj, że tutaj też obowiązuje zasada, która mówi, że obrazy, które zawierają powyżej 20% tekstu, mogą być gorzej wyświetlane!
? Na początku tego roku Facebook ogłosił, że wkrótce pojawi się opcja dodawania karuzeli zdjęć lub filmów do InstaStories Ads. Nie będzie trzeba ograniczać się już do tylko 1 kreacji, a tworząc mini-historię będzie można wybrać do 3 elementów.
Przykłady naszych realizacji:
?Marka illy Polska: promocja nowej kolekcji filiżanek, z CTA: Więcej informacji lub Kup teraz (przekierowanie na stronę sklepu).
?Miasto Gdynia: promocja aplikacji mobilnej Gdynia.pl, z CTA: Pobierz aplikację (przekierowanie na stronę sklepu w zależności od systemu operacyjnego).
Czytaj więcej: www.techcrunch.com/…/instagrams-carousel-ad-format-is-comi…/
#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy