Przygotowywanie klasycznych reklam w Google Display Network często wiąże się z dość długim łańcuchem czynności związanych z pracami graficznymi czy koniecznością optymalizacji pod kątem dostępnych formatów. Kiedy nie dysponujesz odpowiednimi zasobami graficznymi, finansowymi lub czasowymi, możesz w prosty sposób z pomocą systemu Google Ads przygotować reklamę elastyczną w Google Display Network.
Jak działa taki typ reklamy?
Elastyczne reklamy w Google Ads wykorzystują przygotowane przez Ciebie kreacje tekstowe i graficzne. Algorytmy systemu reklamowego automatycznie dopasowują rozmiary do oferowanych przestrzeni reklamowych, wybierając również najbardziej efektywne kombinacje tekstu i grafiki. Ważną zaletą systemu reklam elastycznych jest to, że wyglądają jak natywne części serwisu, w którym są wyświetlane, przez co są bardziej skuteczne.
Jak krok po kroku przygotować reklamę elastyczną?
- Utwórz kampanię w sieci reklamowej, a w sekcji reklamy wybierz opcję „Elastyczna reklama displayowa”.
- Wprowadź adres URL strony, na którą chcesz kierować ruch.
- Dodaj minimum 2 obrazy – jeden w formacie 1:1 (1200×1200), a drugi w formacie 1,91:1 (optymalnie 1200×628).
- Dodatkowo Google Ads oferuje możliwość przeskanowania Twojej witryny w poszukiwaniu optymalnych zdjęć i przeskalowanie ich do odpowiedniego formatu.
- Jeśli na Twoim kanale YouTube, powiązanym z Google Ads znajduje się film, to również może zostać wykorzystany w reklamie elastycznej.
- Dodaj do pięciu różnych nagłówków i tekstów reklamy.
- Wybierz „więcej opcji” i dostosuj kolory niestandardowe i przyciski CTA.
- O czym musisz pamiętać? Wyklucz miejsca, których nie chcesz kojarzyć z Twoją marką – np. tragedie i konflikty lub treści dla dorosłych.
- Dodaj logo w formacie 4:1 lub 1:1, by zwiększyć rozpoznawalność marki.
- Kampanię elastyczną możesz kierować również do list remarketingowych.
- Stawki CPC reklam elastycznych bywają niższe niż w przypadku tradycyjnych reklam w GDN, dlatego nie miej obaw przed manipulowaniem stawkami. Sprawdzaj, które kombinacje tekstu sprawdzają się najlepiej i dopracuj te o najniższej skuteczności
Jakie zalety ma reklama elastyczna w GDN?
Dla kampanii elastycznych realizowanych dla jednego z deweloperów obserwujemy dwukrotnie wyższe CTR niż w przypadku tradycyjnych kampanii w GDN, przy stawkach CPC niższych nawet o połowę.
Kampanie elastyczne pozwalają nam na bieżące dostosowywanie treści reklam w trakcie trwania kampanii, bez konieczności podejmowania dodatkowych prac graficznych.
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team
Jestem absolwentem filologii polskiej i zarządzania. Z marketingiem pierwszy raz zetknąłem się w trakcie działalności w organizacji studenckiej. Obszar ten wydał mi się na tyle interesujący, że postanowiłem się na nim skupić. Pierwsze doświadczenia zdobywałem przy obsłudze niedużych e-commerce.
Następnym etapem była agencja Beeffective, w której wypłynąłem na szerokie digitalowe wody. Realizuję działania z zakresu performance marketingu dla branży deweloperskiej, motoryzacyjnej, jak również wspieram projekty z obszaru e-commerce. Swój czas w pracy dzielę między planowanie kolejnych kampanii reklamowych, optymalizowanie tych uruchomionych i skrupulatne analizowanie osiąganych wyników. W swoich działaniach skupiam się na efektywnym wykorzystaniu dostępnych możliwości reklamowych w Facebook Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads, a swoją wiedzą z tego zakresu dzielę się w eksperckim cyklu #samnektar. Moim największym powodem do dumy jest zrealizowanie kampanii, dzięki której w ciągu miesiąca udało mi się przekazać Klientowi ponad 1000 leadów kontaktowych.
Poza byciem specjalistą od digitalu chętnie zanurzam się w lekturze reportaży lub książek fabularnych, a piątkowe rozgrywki FIFA to dla mnie idealne zwieńczenie tygodnia w Beeffective. Gdy mam trochę wolnego czasu, pakuję plecak i ruszam w podróż.