Dla wszystkich internetowych analityków porządkowanie źródeł ruchu jest jedną z najważniejszych kwestii, które docelowo mogą pomóc w optymalizacji prowadzonych kampanii. Od pewnego czasu możliwość ich tworzenia jest dostępna w Menedżerze Reklam.
Dzięki parametrom UTM, które są dodawane do adresu URL, jesteś w stanie określić źródło ruchu w czterech kategoriach:
- Źródło kampanii – niezbędne do zidentyfikowania z jakiego portalu pochodzi dany użytkownik (np. Facebook, Instagram);
- Nośnik kampanii – służy do zidentyfikowania, w jaki sposób użytkownik wszedł w interakcję (np. baner, karuzela, canva);
- Nazwa kampanii – pozwala na zidentyfikowanie, z której kampanii pochodzi użytkownik;
- Zawartość kampanii – pomaga w odróżnieniu konkretnej kreacji, która spowodowała interakcję. Jest to przydatna opcja w przypadku testów różnych kreacji reklamowych, kierujących do tego samego miejsca docelowego.
O czym warto pamiętać, tworząc tagi UTM?
- Pamiętaj o zachowaniu spójności nazewnictwa – w zależności od preferencji, stosuj konsekwentnie nazwy członów od małej lub wielkiej litery;
- Nie używaj polskich znaków oraz znaków specjalnych. Poszczególne człony możesz rozdzielać przy użyciu myślnika lub znaku podkreślenia;
- Chcąc opublikować otagowany link w treści posta na Facebooku, skróć go np. przy użyciu bit.ly.
Jak wykorzystać opcję tworzenia parametrów UTM w Menedżerze Reklam?
- Przejdź do Menedżera Reklam;
- Utwórz nową kampanię;
- Po stworzeniu odpowiednich zestawów reklam przejdź do tworzenia pojedynczej reklamy;
- Z lewej strony wybierz link „Zbuduj parametr adresu URL”;
- Po kliknięciu linku pojawi się okno, w którym możesz zbudować odpowiedni parametr UTM.
Dodatkowo Facebook udostępnia w panelu tworzenia reklamy możliwość wykorzystania zmiennych w parametrach UTM. Przykładowo, w obszarze nazwa kampanii, możesz automatycznie pobrać nazwę kampanii lub zestawu reklam z Menedżera Reklam.
Czytaj więcej: http://bit.ly/Facebook_UTM
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team
Jestem absolwentem filologii polskiej i zarządzania. Z marketingiem pierwszy raz zetknąłem się w trakcie działalności w organizacji studenckiej. Obszar ten wydał mi się na tyle interesujący, że postanowiłem się na nim skupić. Pierwsze doświadczenia zdobywałem przy obsłudze niedużych e-commerce.
Następnym etapem była agencja Beeffective, w której wypłynąłem na szerokie digitalowe wody. Realizuję działania z zakresu performance marketingu dla branży deweloperskiej, motoryzacyjnej, jak również wspieram projekty z obszaru e-commerce. Swój czas w pracy dzielę między planowanie kolejnych kampanii reklamowych, optymalizowanie tych uruchomionych i skrupulatne analizowanie osiąganych wyników. W swoich działaniach skupiam się na efektywnym wykorzystaniu dostępnych możliwości reklamowych w Facebook Ads, Google Ads czy LinkedIn Ads, a swoją wiedzą z tego zakresu dzielę się w eksperckim cyklu #samnektar. Moim największym powodem do dumy jest zrealizowanie kampanii, dzięki której w ciągu miesiąca udało mi się przekazać Klientowi ponad 1000 leadów kontaktowych.
Poza byciem specjalistą od digitalu chętnie zanurzam się w lekturze reportaży lub książek fabularnych, a piątkowe rozgrywki FIFA to dla mnie idealne zwieńczenie tygodnia w Beeffective. Gdy mam trochę wolnego czasu, pakuję plecak i ruszam w podróż.