Skip to content

#SAMNEKTAR

To ekspercki cykl artykułów opracowywanych przez zespół specjalistów Beeffective. Poruszane w nim zagadnienia to źródło uporządkowanej wiedzy, pokazujące dobre praktyki w kanale digital oraz efektywne działania w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.   

Kreatywne scenariusze kampanii radiowych i outdoorowych

Nie ukrywajmy — reklamy radiowe nie cieszą się dobrą sławą. Łatwo o uczucie cringe’u, gdy przypominamy sobie niektóre suche żarty, powtarzane w kółko proste komunikaty wręcz krzyczące „kup teraz”, czy irytujące piosenki. Zarówno do radiówek, jak i outdooru można podejść jednak bardziej kreatywnie, co robimy w Beeffective. Od czasu do czasu wracamy do klasycznego
Czytaj więcej

Efektywne projektowanie dla B2B

Projektowanie grafik w branży B2B to proces, który pełni kluczową rolę w budowaniu ścieżki konsumenckiej każdej firmy. Odnosi się do tworzenia spersonalizowanych i dostosowanych rozwiązań graficznych dla konkretnych firm i ich potrzeb biznesowych. Podczas projektowania ważne jest, aby nasze działanie było bezpośrednio dedykowane organizacji lub marce, dla
Czytaj więcej

Dobrze zaplanowana komunikacja

Chcąc zaistnieć w social mediach na wielu platformach jednocześnie, przy zachowaniu regularności publikacji, mamy do wyboru dwie opcję: skorzystać z daru bilokacji… lub też wykorzystać natywne narzędzia obsługiwanych przez nas platform. Komunikacja zaplanowana według określonego z góry harmonogramu publikacji postów to klucz do regularności i systematyczności. Zakładając, że nie potrafisz się
Czytaj więcej
Positioning Statement. Jak pozycjonować markę.

Czym jest i jak tworzyć Positioning Statement.

Ten wpis jest dla wszystkich tych, którzy zajmują się marketingiem, brandingiem, rozwijają swoją markę lub dopiero ją tworzą. Na pewnym etapie swojej pracy przyjdzie Ci wykonać bardzo ważne zadanie — określić positioning statement. Pozycjonowanie marki jest czasochłonne i wymaga wielu analiz. Natomiast wyniki zawarte np. w strategii marketingowej mogą być obszerne i trudne do przyswojenia przez pozostałych pracowników firmy. Przydałby
Czytaj więcej

Koło zamachowe a lejek sprzedażowy — o co oprzeć strategię marketingową w firmie?

Sformułowanie “lejek sprzedażowy” w branży marketingowej zostało już odmienione przez wszystkie przypadki. Mam wrażenie, że to spowodowało, że zaczęto szukać innych teorii do planowania działań marketingowych, często po to, by brzmieć bardziej nowatorsko. Od jakiegoś czasu koło zamachowe marketingu  – „flywheel marketing” – jest takim terminem, który elektryzuje branżę i zdaje
Czytaj więcej

Zmiany w mediach społecznościowych – od Juniora do Head of Social Media

W kwietniu 2023 roku mija 7! lat odkąd dołączyłam do Beeffective! Już niedługo będziemy świętować moją rocznicę w biurze. Zanim jednak odbędzie się część oficjalna, chciałam z tej okazji opisać, jak wyglądała moja droga od Juniora do Head of Social Media oraz jak w tym czasie zmieniły się social
Czytaj więcej

Jak wykorzystać filtry AR dla Twojej marki?

Filtry oparte na rozszerzonej rzeczywistości to połączenie dwóch światów: onlinowego i offlinowego. Rozwiązanie to już od dłuższego czasu jest bardzo chętnie używane przez użytkowników social media na całym świecie. Kojarzysz filtry z tatuażami, gotowymi makijażami, czy różnymi quizami, których używa wielu użytkowników Instagrama i TikToka? To właśnie jedna z najprostszych form wykorzystania technologii
Czytaj więcej

Czy AI zastąpi pracę specjalistów digital?

Pod koniec 2022 roku wydarzyła się prawdziwa rewolucja — światło dzienne ujrzał Chat GPT. Szybko zrobiło się o nim głośno ze względu na jego rozbudowane umiejętności w odpowiadaniu na pytania z szeroko pojętej wiedzy. W 2 miesiące przekroczył liczbę 100 mln użytkowników, tym samym przebijając popularność TikToka! Równie szybko
Czytaj więcej

Jakie dane warto analizować w marketingu?

Dane stanowią niezwykle ważne informacje dla marketerów. Analizując je, możemy lepiej zrozumieć grupę docelową, do której kierujemy komunikaty, a kolejno dostosować swoje kampanie reklamowe do jej potrzeb. Dzięki danym możemy świadomie podejmować decyzje oparte na faktach, a nie domysłach i zwykłemu „widzi mi się”. Marketing oparty na danych W związku z tym
Czytaj więcej