Usprawnij swoje działania na Instagramie

W poprzednim wydaniu cyklu #samnektar skupiłam się na działaniach, które można prowadzić w InstaStories (czytaj na: http://bit.ly/Wykorzystaj_potencjal_InstaStories). Dzisiaj chciałabym przybliżyć temat organizacji pracy i prowadzenia komunikacji na Instagramie. Poniższe działania konsekwentnie realizuję dla marki home&you, której profil na Instagramie obserwuje już ponad 135 tysięcy osób. Wysokie zaangażowanie i nowi obserwujący to efekt realizacji zaplanowanej strategii i konsekwencji w działaniach.

Włącz Google Signals i prowadź remarketing skuteczniej!

Kluczem do prowadzenia skutecznych działań marketingowych jest zrozumienie drogi użytkownika nim zdecyduje się na zakup. Z pomocą przychodzą ścieżki wielokanałowe, które możesz przeglądać przez Google Analytics. Nagle okazuje się, że Twoi klienci, nim podjęli decyzję o zakupie, weszli na stronę kilkanaście razy, a konwertujące kampanie Google Ads w wyszukiwarce były tylko domknięciem sprzedaży działań e-mail marketingu czy Facebook Ads.

Zorganizuj angażujący konkurs

Prowadzisz fanpage swojej marki i zastanawiasz się, jak podbić zaangażowanie na profilu. Myślisz sobie: zorganizuję konkurs, to najprostsza droga do zbudowania dużego zasięgu organicznie oraz zachęcenia społeczności do podjęcia aktywności. Jednak rzeczywistość może szybko sprowadzić Cię na ziemię. Okazuje się, że regulamin Facebooka nakłada na konkursy wiele obostrzeń, nakazów i zakazów. Czy zdawałeś sobie z nich sprawę? Jeśli nie, przeprowadzę Cię punkt po punkcie przez najistotniejsze kwestie.

Realizuj konwertujące kampanie na Facebooku

W każdym aspekcie działań online kwestia efektywności powinna być zawsze sprawą priorytetową. Zdecydowaną większość aktywności możesz precyzyjnie zmierzyć i przeanalizować. Należy jednak przy tej pracy korzystać z dostępnych, skutecznych narzędzi.

Mierz zdarzenia w Google Analytics

Śledzenie zmian w Google Analytics jest możliwe dzięki odczytywaniu ciasteczek. Nie każda aktywność jednak odsyła do osobnej strony www, która uruchomiłaby kod śledzący. Chcesz móc śledzić ilość pobranych plików ze strony? A może zmierzyć ilość kliknięć w konkretny button? Jest to możliwe dzięki zaimplementowaniu zdarzeń.

Nadaj kształt swoim komunikatom

Zwiększanie atrakcyjności materiałów graficznych to podstawowa zasada efektywnej komunikacji w social media. Niezawodnie pomagają w tym zabiegi optyczne, wywołujące wrażenie przestrzenności obrazu. Jeśli chcesz zyskać większe zaangażowanie pod postami, koniecznie zobacz sprawdzone sposoby na upgrade standardowych kadrów.

Wykorzystuj potencjał InstaStories

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło. Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie na Instagramie. Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.

Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn

Jeśli potrzebujesz kampanii reklamowej, skierowanej do określonej grupy odbiorców, tzw. profesjonalistów, LinkedIn jest idealną do tego celu platformą. Umożliwia dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika, szczególnie pod kątem zatrudnienia, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek inne kanały.

Bądź na bieżąco z trendami

Social media wypracowały sobie pozycję silnego kanału komunikacji, nic więc dziwnego, że mówi się o nich jako alternatywie telewizji. Coraz większy nacisk kładziony jest na wideo marketing, który uważa się za wiodący trend, którego nie sposób pominąć.