Sprawdź, jak promuje się konkurencja

Na początku lipca Facebook uruchomił nową opcję, która oficjalnie ma zapobiec nadużyć nieuczciwych reklamodawców – „Informacje i reklamy”. Co to w praktyce oznacza dla marketingowców? Zobaczcie kilka pomysłów ?

Wykorzystaj potencjał Employer Branding

Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść poważnie. Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej profil w social media.

Oznaczaj produkty na Instagramie

W poprzednim wydaniu cyklu #samnektar Justyna Rucińska-Góral pisała, jak efektywnie prowadzić konto firmowe na Instagramie. Dzisiaj pokażę, jak oznaczać produkty na zdjęciach na Instagramie i umożliwić followersom zakup produktów, które są widoczne na Twojej tablicy.

Wykorzystaj format reklamowy KOLEKCJE

Jesteś właścicielem marki i inwestujesz czas i pieniądze w reklamę w Internecie. Tym samym stale oczekujesz nowych form prezentacji swoich treści w kanałach social media. Wychodzimy Ci naprzeciw i podpowiadamy, nad jakimi formatami warto się pochylić, by Twój profil był widoczny dla nowych grup odbiorców.

Sprawdź trendy graficznego contentu

Wraz z rozwojem social media i natłokiem błyskawicznych komunikatów, wykształcił się nowy model komunikacji, oparty o graficzny content. Współczesny przekaz marketingowy ma mniej czasu, żeby dotrzeć do odbiorcy, dlatego powinien być atrakcyjny.

Pozyskuj leady na Facebooku

Pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych osób zainteresowanych naszym produktem/usługą to prawdopodobnie drugi, po bezpośredniej sprzedaży, najistotniejszy efekt, który możemy osiągnąć poprzez działania reklamowe w Internecie. Zasadniczo strategie i metody ich generowania składają się na całą osobną gałąź marketingu znaną jako Lead Generation. Jednym z narzędzi, które mogą ułatwić nam ich zdobywanie są Facebookowe reklamy typu Lead Ads. Lead Adsy składają się z części graficzno-tekstowej, która ma zachęcić do kliknięcia oraz formularza, który umożliwia pozostawienie swoich danych. Ich celem jest maksymalne uproszczenie procesu dla potencjalnego klienta, dlatego wszelkie możliwe dane, takie jak np. imię i nazwisko czy adres e-mail są automatycznie uzupełniane na podstawie danych z Facebooka.

Pilnuj wskaźnika trafności w kampaniach Facebook Ads

Jeśli ustawiasz reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku, na pewno często zastanawiasz się, czy na pewno trafiają do odpowiednich odbiorców albo czy wszystko wykonałeś prawidłowo. Nieustannie szukasz potwierdzenia, czy Twoje reklamy odpowiednio konwertują albo czy możesz coś poprawić w kolejnym określaniu grupy docelowej. Kampania, która początkowo była skuteczna, staje się coraz mniej efektywna i nie wiesz, czy to moment, żeby coś poprawić?