Kto pierwszy, ten lepszy! Zawalcz o obecność w News Feedzie ?Mark Zuckerberg z początkiem roku ogłosił zmiany w Edge Ranku. Algorytm w nowy sposób filtruje, które treści wyświetlane są użytkownikowi w jego News Feedzie. Facebook wraca do starych zwyczajów i z powrotem kładzie nacisk na posty znajomych i rodziny. To one poszybują w górę w aktualnościach. Mówiąc wprost: marki muszą szukać nowych ścieżek, by zawęzić relację z fanami, zaktywizować ich do współpracy i pojawiać się na ich tablicy. Jednym ze sposobów wyjścia naprzeciw algorytmowi jest namówienie odbiorców do zaznaczenia profilu jako wyświetlanego najpierw (See First). Facebook zastrzega, że można wybrać maksymalnie 30 ⚡️osób lub stron w opcji See First. A jako że na pewno nie my jedni wpadniemy na ten pomysł, trzeba być czujnym. Kto pierwszy, ten lepszy!
Jak zachęcić fanów do ustawienia opcji Wyświetlaj najpierw? ?
Stwórz post, w którym dokładnie wytłumaczysz, w jaki sposób zaznaczyć opcję See first, czyli:
? Z poziomu fanpage’a kliknij w opcję Obserwuj, następnie z rozwinięcia wybierz Wyświetlaj najpierw. Gotowe! Proste i efektywne!
Przykłady:
?? Miasto Gdynia: https://www.facebook.com/Gdynia/videos/1867968089888850/
?? Esotiq: https://www.facebook.com/esotiq/videos/10155106958816135/
PS. Dodatkowo opcję Wyświetlaj najpierw można też ustawić z poziomu Preferencji aktualności. Wybierz Określ priorytet wyświetlania, następnie kliknij w osobę lub stronę, którą chcesz widzieć w Aktualnościach jako jedną z pierwszych.???
Więcej o zmianach w News Feedzie: https://newsroom.fb.com/…/news-feed-fyi-bringing-people-cl…/
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska / Beeffective Team
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.