Na początku lipca Facebook uruchomił nową opcję, która oficjalnie ma zapobiec nadużyć nieuczciwych reklamodawców – „Informacje i reklamy”. Co to w praktyce oznacza dla marketingowców?
Możesz zobaczyć, jak reklamuje się Twoja konkurencja oraz konkurencja Twoich klientów. Nowa opcja jest prawdziwą skarbnicą inspiracji, zarówno pod kątem kreacji reklam, jak i technik sprzedażowych. Jakich formatów reklamowych używa dana marka do budowania świadomości, a jakich do generowania konwersji? Jaki stosuje język w swojej komunikacji? To wszystko nie jest już dla tajemnicą.
? Publikacja lub nie dark postów na fanpage’u jest elementem obranej strategii marki. Dzięki dogłębnej analizie prowadzonej komunikacji jesteś w stanie zaobserwować, które treści widoczne są na wallu. Dlaczego to takie ważne? Niektóre marki komunikację na fanpage’u opierają na publikacji zabawnych treści, a posty, mające przynieść realne zyski kierują wyłącznie do ściśle stargetowanej grupy odbiorców. Inne z kolei prowadzą jawne, agresywne działania sprzedażowe przez cały rok. Która strategia jest lepsza? Teraz można to sprawdzić i wyciągnąć konstruktywne wnioski dla siebie.
?Do tej pory, przeprowadzając mały audyt przed spotkaniem z nowym klientem, mogłeś bazować wyłącznie na informacjach dostępnych dla wszystkich na fanpage’u. Dzisiaj możesz przygotować się znacznie lepiej, analizując jego działania reklamowe i przygotowując własne pomysły na ulepszenie tych działań.
Co nowa opcja oznacza dla przeciętnego użytkownika?
Ma przede wszystkim podnieść transparentność reklamodawców, aby zapobiec ich nadużyciom. Użytkownik może każdą reklamę zgłosić jako podejrzaną, nawet jeśli nie znajduje się w obszarze jej targetowania. Ale co najważniejsze, może dowiedzieć się, jakie zniżki czekają na niego w momencie, gdy znajdzie się już w grupie remarketingowej danego reklamodawcy.
Jakie Wy widzicie korzyści z nowej zakładki, którą dał nam Facebook? W jaki sposób z niej korzystaliście?
Czytaj więcej: http://bit.ly/2NGWPKR
Ukończyłam filologię polską ze specjalizacją dziennikarsko-publicystyczną na Uniwersytecie Gdańskim, marząc o zostaniu sławną reporterką. Chcąc zebrać pierwsze doświadczenia dziennikarskie, zaczęłam pisać teksty do jednego z portali internetowych dla obcokrajowców. Jednak życie miało w stosunku do mnie inne plany. Otrzymałam propozycję pracy przy kampaniach reklamowych na Facebooku, które wtedy jeszcze były mało popularne. I tak już mija kolejny rok mojej pracy w obszarze mediów społecznościowych. W międzyczasie praktyczną wiedzę uzupełniłam tytułem magistra i studiami podyplomowymi z zarządzania i komunikacji społecznej.
W Beeffective jestem odpowiedzialna za strategię obecności marek w Internecie i jej realizację na drodze efektywnych kampanii reklamowych. Najbardziej lubię projekty z branży modowej i jestem dumna z tego, że z roku na rok moje działania przynoszą imponujące wzrosty konwersji. Lubię wyzwania, dlatego cieszę się, kiedy powierza mi się projekty z ambitnymi celami sprzedażowymi, które wymagają ode mnie nieustannego podnoszenia kwalifikacji i obserwowania korelacji pomiędzy poszczególnymi narzędziami, m.in. Facebook Ads, Google Ads czy sieciami afiliacyjnymi. Swoje kompetencje wykorzystuję również w innych branżach, takich jak technologie, czy FMCG.
Pasjonują mnie podróże, dlatego kiedyś odbędę podróż dookoła świata!