beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Stwórz skuteczną grupę docelową

Zanim skierujesz reklamę do grupy odbiorców, warto, żebyś najpierw przemyślał poprawne jej sformatowanie. W działaniach online targetowanie reklam wygląda niemal identycznie jak w tradycyjnej reklamie: ulotki nowej restauracji rozdawane w mieście oddalonym o 200 km prawdopodobnie nie spowodują przyrostu gości. Dlatego tak ważne jest, by precyzyjnie budować swoją grupę docelową.

Analogiczna sytuacja występuje z narzędziami reklamowymi Facebooka. Dlatego warto zastanowić się, jak zmaksymalizować liczbę odwiedzających dzięki odpowiednio przygotowanym grupom odbiorców.

Jakie narzędzia Facebooka możesz wykorzystać do tego celu?

?Pierwszym krokiem do efektywnego poznania Twoich odbiorców będzie poprawna implementacja pixela Facebooka. O tym, jak zrobić to dobrze przeczytasz tutaj:
?http://bit.ly/zainstaluj_piksel_i_zwieksz_konwersje

Spośród narzędzi Facebooka warto pochylić się nad Audience Insights. Znajdziesz tam szczegółowe informacje dotyczące danych demograficznych, zainteresowań, statusu związku, zajmowanych stanowisk czy nawet najpopularniejszych polubień innych stron. Jest to idealne narzędzie także do odpowiedniego zawężenia Twojej grupy.

Jak uruchomić Audience Insights?

  • Wejdź do Menedżera firmy i rozwiń menu.
  • Wybierz opcję „Statystyki grupy odbiorców”.
  • Bardzo efektywną opcją udostępnianą przez Facebooka jest możliwość stworzenia grupy podobnych odbiorców.

Jak skutecznie to wykorzystać?

  • Wybierz źródło danych, z którego chcesz skorzystać – może to być pixel Twojej strony, baza danych klientów lub inna strona, którą administrujesz.
  • Określ lokalizację grupy podobnych odbiorców.
  • Określ rozmiar grupy odbiorców od 1% do 10%, przy czym najniższa wartość oznacza najbardziej dopasowanych odbiorców.

Kolejnym, bardzo skutecznym narzędziem dotarcia do Twoich odbiorców jest remarketing. Jak dobrze stworzyć grupę remarketingową?

  • Wybierz opcję „Utwórz niestandardową grupę odbiorców”, a następnie „Ruch w witrynie internetowej”.
  • Dzięki zaimplementowanemu pixelowi Facebooka możesz dotrzeć do osób odwiedzających Twoją witrynę, konkretne podstrony lub spędzających określoną ilość czasu.
  • Remarketing można kierować do osób odwiedzających stronę maksymalnie do 180 dni.
  • Możesz dodatkowo zawęzić grupę remarketingową o czas spędzony na stronie lub częstotliwość odwiedzanych podstron, przykładowo kierując reklamę do osób, które w danym czasie trzykrotnie dokonały zakupów na Twojej stronie.

Poprawnie sformatowane skuteczne grupy odbiorców pozwalają ograniczyć koszty kampanii, a przede wszystkim pozyskać nowe konwersje. Dlatego warto poświęcić swój czas na ich poprawne stworzenie oraz testowanie nowych rozwiązań.

Więcej o narzędziach reklamowych poczytasz tu:
?https://www.facebook.com/business/help/717368264947302
?https://www.facebook.com/business/help/381385302004628
?https://www.facebook.com/business/a/lookalike-audiences