beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Targetowanie B2B w Google Ads

Segment Performance Marketingu to bardzo dynamiczny sektor, w którym zmiany dzieją się każdego dnia. Jako osoby, które projektują i wdrażają reklamy w przestrzeni digitalowej, musimy być przygotowani na to, że nowe możliwości targetowania otrzymamy z dnia na dzień. Nie inaczej jest z Google Ads, które na początku roku umożliwiło targetowanie do nowych odbiorców. Czy to jest początek, a nawet przełom w targetowaniu B2B w Google Ads?

Targetowanie B2B w Google Ads

W styczniu 2021 roku w Google Ads podczas tworzenia kampanii płatnych w kampaniach wideo, pojawiła się możliwość wyboru nowych grup odbiorców. W sekcji „przeglądaj” można teraz wybrać zatrudnienie.

obrazek przedstawia sekcję odbiorcy w Google Ads

Sekcja „Odbiorcy” w Google Ads

Zaglądając głębiej, pojawiają się szczegółowe informacje, które związane są z branżą oraz wielkością firmy. Każda z tych grup odkrywa kolejne podgrupy:

Targetowanie w podgrupie „Branża” w Google Ads

Branża została podzielona na:

  • budowlaną
  • finansową
  • medyczną
  • nieruchomości
  • technologiczną
  • turystyczną
  • oświatę
  • przemysł wytwórczy

Wielkość firmy z kolei dzieli się na trzy mniejsze warianty:

Targetowanie „Wielkości firmy” w Google Ads

  • Małe przedsiębiorstwo (1–249 pracowników)
  • Duże przedsiębiorstwo (od 250 do 10 tys. pracowników)
  • Bardzo duże przedsiębiorstwo (powyżej 10 tys. pracowników)

Możliwość targetowania reklamy po wielkości firmy jest dyskusyjne. W Polsce jest mało firm, które zatrudniają powyżej 10 tys. pracowników. Z drugiej strony, jeśli chcemy trafiać do małych firm, które zatrudniają od 10 do 49 pracowników nasze reklamy będą się pokazywać zarówno osobom, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, jak i firmom, które zatrudniają powyżej 100 pracowników. Rozstrzał jest duży. Widać, że osoby odpowiedzialne za wprowadzanie zmian w nowych grupach odbiorców są ze Stanów Zjednoczonych. Na tamtym rynku na pewno znajdziemy więcej odbiorców w poszczególnych wielkościach firmy niż w Polsce.

Jak reklamować w sektorze B2B w Google Ads?

Wybranie nowej grupy odbiorców odbywa się dokładnie w tym samym miejscu, jak dotychczas, w ustawieniach kampanii w sekcji „Ludzie”.

Ustawienie nowej grupy odbiorców w sekcji „Ludzie”

Z racji tego, że jest to nowość proponowałbym stworzyć nową kampanię i uważnie obserwować wyniki. Czy to będzie game changer w reklamach do biznesu w Google Ads? Nie byłbym tego taki pewien i sam podchodzę do tego z dystansem. Na pewno przede wszystkim trzeba to przetestować. Aktualnie mam możliwość wyboru nowej grupy odbiorców w reklamach wideo i wykorzystuję ją podczas tworzenia reklam sekwencyjnych w YouTube. Podczas przygotowania nowej reklamy wybieram Rozważenie zakupu produktu danej marki, następnie wideo i w polu niżej „sekwencja reklamy”.

Ustawienie typu kampanii reklamowej w Google Ads

Wybranie podtypu kampanii sekwencyjnej

Jakie ciekawe grupy rzuciły mi się w oczy?

Połączenie wielkości firmy z zainteresowaniami.
Przykładowo, przedsiębiorstwo, które szuka firm chętnych do amortyzowania kosztów stałych poprzez zamontowanie instalacji energii odnawialnej, może testować taki wariant:

grafika przedstawia przykładową grupa B2B dla osób zainteresowanych energią odnawialną w firmach.

Przykładowa grupa B2B dla osób zainteresowanych energią odnawialną w firmach

Może działasz w branży gastronomicznej i sprzedajesz produkty dla szefów kuchni?
Połączenie branży gastronomicznej oraz mężczyzn powinno być dla Ciebie najlepszym wyborem. W tym targetowanie pomocne będzie określenie odpowiednich warunków w sekcji Ludzie -> Dane demograficzne.

obrazek przedstawia Targetowanie do branży gastronomicznej w sektorze b2b Google Ads

Targetowanie do branży gastronomicznej w sektorze B2B Google Ads

Dzięki nowym grupom odbiorców możliwości z pewnością są większe. W każdym targetowanie B2B na pewno trzeba skrupulatnie rozpoznać, komu chcemy przedstawić nasze produkty czy usługi. Na skuteczną reklamę składa się więcej czynników niż sama grupa odbiorców, trzeba również zadbać o odpowiednie wykluczenia. W tym typie reklamy należy też przygotować odpowiednie wideo do internetu.

Czy wszyscy mogą włączyć targetowanie B2B w Google Ads?

Jest to stosunkowo nowa opcja, także na razie może być dostępna tylko dla ograniczonej liczby kont. Jeśli u Ciebie nie pojawiła się taka możliwość, nie przejmuj się. Musisz uzbroić się w cierpliwość! Tak jak wspomniałem na wstępie – zmiany dzieją się z dnia na dzień. Możliwe, że jutro otrzymasz możliwość włączenia do kampanii nowych grup odbiorców by moc targetować B2B w kampaniach wideo Google Ads. Po cichu liczę, że nowe opcje zostaną dodane w innych typach kampanii, np. w sieci reklamowej.

Każda nowość zasługuje na to, by ją przetestować. Dopiero po stworzeniu kampanii reklamowej i poddaniu ją optymalizacji, będziemy mogli stwierdzić, czy nowe grupy odbiorców w Google Ads są skuteczne.

#samnektar by Paweł Ciosk/Beeffective Team