Segment Performance Marketingu to bardzo dynamiczny sektor, w którym zmiany dzieją się każdego dnia. Jako osoby, które projektują i wdrażają reklamy w przestrzeni digitalowej, musimy być przygotowani na to, że nowe możliwości targetowania otrzymamy z dnia na dzień. Nie inaczej jest z Google Ads, które na początku roku umożliwiło targetowanie do nowych odbiorców. Czy to jest początek, a nawet przełom w targetowaniu B2B w Google Ads?
Targetowanie B2B w Google Ads
W styczniu 2021 roku w Google Ads podczas tworzenia kampanii płatnych w kampaniach wideo, pojawiła się możliwość wyboru nowych grup odbiorców. W sekcji „przeglądaj” można teraz wybrać zatrudnienie.

Zaglądając głębiej, pojawiają się szczegółowe informacje, które związane są z branżą oraz wielkością firmy. Każda z tych grup odkrywa kolejne podgrupy:

Branża została podzielona na:
- budowlaną
- finansową
- medyczną
- nieruchomości
- technologiczną
- turystyczną
- oświatę
- przemysł wytwórczy
Wielkość firmy z kolei dzieli się na trzy mniejsze warianty:

- Małe przedsiębiorstwo (1–249 pracowników)
- Duże przedsiębiorstwo (od 250 do 10 tys. pracowników)
- Bardzo duże przedsiębiorstwo (powyżej 10 tys. pracowników)
Możliwość targetowania reklamy po wielkości firmy jest dyskusyjne. W Polsce jest mało firm, które zatrudniają powyżej 10 tys. pracowników. Z drugiej strony, jeśli chcemy trafiać do małych firm, które zatrudniają od 10 do 49 pracowników nasze reklamy będą się pokazywać zarówno osobom, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, jak i firmom, które zatrudniają powyżej 100 pracowników. Rozstrzał jest duży. Widać, że osoby odpowiedzialne za wprowadzanie zmian w nowych grupach odbiorców są ze Stanów Zjednoczonych. Na tamtym rynku na pewno znajdziemy więcej odbiorców w poszczególnych wielkościach firmy niż w Polsce.
Jak reklamować w sektorze B2B w Google Ads?
Wybranie nowej grupy odbiorców odbywa się dokładnie w tym samym miejscu, jak dotychczas, w ustawieniach kampanii w sekcji „Ludzie”.

Z racji tego, że jest to nowość proponowałbym stworzyć nową kampanię i uważnie obserwować wyniki. Czy to będzie game changer w reklamach do biznesu w Google Ads? Nie byłbym tego taki pewien i sam podchodzę do tego z dystansem. Na pewno przede wszystkim trzeba to przetestować. Aktualnie mam możliwość wyboru nowej grupy odbiorców w reklamach wideo i wykorzystuję ją podczas tworzenia reklam sekwencyjnych w YouTube. Podczas przygotowania nowej reklamy wybieram Rozważenie zakupu produktu danej marki, następnie wideo i w polu niżej „sekwencja reklamy”.


Jakie ciekawe grupy rzuciły mi się w oczy?
Połączenie wielkości firmy z zainteresowaniami.
Przykładowo, przedsiębiorstwo, które szuka firm chętnych do amortyzowania kosztów stałych poprzez zamontowanie instalacji energii odnawialnej, może testować taki wariant:

Może działasz w branży gastronomicznej i sprzedajesz produkty dla szefów kuchni?
Połączenie branży gastronomicznej oraz mężczyzn powinno być dla Ciebie najlepszym wyborem. W tym targetowanie pomocne będzie określenie odpowiednich warunków w sekcji Ludzie -> Dane demograficzne.

Dzięki nowym grupom odbiorców możliwości z pewnością są większe. W każdym targetowanie B2B na pewno trzeba skrupulatnie rozpoznać, komu chcemy przedstawić nasze produkty czy usługi. Na skuteczną reklamę składa się więcej czynników niż sama grupa odbiorców, trzeba również zadbać o odpowiednie wykluczenia. W tym typie reklamy należy też przygotować odpowiednie wideo do internetu.
Czy wszyscy mogą włączyć targetowanie B2B w Google Ads?
Jest to stosunkowo nowa opcja, także na razie może być dostępna tylko dla ograniczonej liczby kont. Jeśli u Ciebie nie pojawiła się taka możliwość, nie przejmuj się. Musisz uzbroić się w cierpliwość! Tak jak wspomniałem na wstępie – zmiany dzieją się z dnia na dzień. Możliwe, że jutro otrzymasz możliwość włączenia do kampanii nowych grup odbiorców by moc targetować B2B w kampaniach wideo Google Ads. Po cichu liczę, że nowe opcje zostaną dodane w innych typach kampanii, np. w sieci reklamowej.
Każda nowość zasługuje na to, by ją przetestować. Dopiero po stworzeniu kampanii reklamowej i poddaniu ją optymalizacji, będziemy mogli stwierdzić, czy nowe grupy odbiorców w Google Ads są skuteczne.
#samnektar by Paweł Ciosk/Beeffective Team
Skończyłem studia inżynierskie na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Akademii Morskiej w Gdyni. Chociaż udało mi się zdobyć ciepły i wygodny etat, bez wahania rzuciłem go, by wyruszyć w świat e-marketingu. W międzyczasie ukończyłem jeszcze studia magisterskie na kierunku Zarządzanie oraz Studia Podyplomowe - Marketing w Nowych Mediach. Przez wiele lat byłem i nadal jestem organizatorem Delfinaliów – popularnego w Trójmieście, studenckiego wydarzenia kulturalno-rozrywkowego.
W Beeffective jestem odpowiedzialny za planowanie, wdrażanie oraz optymalizację kampanii reklamowych w przestrzeni cyfrowej. Konfiguruję narzędzia analityczne, które pokazują mi, czy podejmowane działania przynoszą założone efekty. Najbardziej cieszy mnie, gdy znacznie je przewyższają. Moim ulubionym formatem jest video i właśnie takie najczęściej rekomenduję Klientom do promocji ich marek.
Mam przyjemność być jednym z autorów eksperckiego cyklu #samnektar, gdzie w głównej mierze dzielę się swoją wiedzą na temat kanału YouTube. Uwielbiam sport, zwłaszcza piłkę nożną. Gdybym mógł, zwiedziłbym wszystkie stadiony świata. Jeżeli akurat nie oglądam jakiegoś meczu na żywo, to robię to z pilotem w ręku. W ramach rozgrywek Beeffective w FIFA zdobywałem już laury Mistrza Miesiąca i mam nadzieję, że ten tytuł zostanie ze mną na stałe.