Trendy Social Media w 2022

Trendy Social Media w 2022

W 2021 r. przekonaliśmy się, że obecność marek w kanale internetowym jest niezbędna do budowania świadomości i realizowania celów biznesowych. We wciąż obecnym pandemicznym okresie obserwujemy, że chętnie spędzamy czas w mediach społecznościowych. Przede wszystkim jednak konsumujemy treści uważniej i szukamy interesującego contentu. Jest to duże wyzwanie dla marek i social media managerów, ponieważ muszą oni docierać z komunikatami do odbiorców, wykorzystując kreatywne formaty, edukując fanów czy dostarczając im rozrywki.

Podsumowanie w social media i #samnektar z najciekawszych akcji w 2021 wyciągnęła Karolina z naszego teamu i uwadze polecam jej artykuł: Co wydarzyło się w social media w 2021 roku?

Nadchodzi 2022 r. i już teraz warto poznać trendy social media, które będziemy mogli obserwować w przestrzeni internetowej. Sprawdź, co nas czeka w najbliższym roku i czego możemy się spodziewać w mediach społecznościowych!

Instagram kontra TikTok – kręcimy Reelsy!

Reels (Rolki) i ich pojawienie się w Polsce mocno namiesza w temacie produkcji krótkich, kreatywnych filmików i ich wykorzystania przez marki w mediach społecznościowych. Jeszcze większy nacisk będziemy kłaść na wykorzystanie treści video w strategii marketingowej. Materiały muszą być ciekawe, wciągające, edukujące, zabawne czy opowiadające historie, aby zainteresować użytkowników social media! Mówiąc więc o tym, jakie będą trendy social media w 2022 r., po raz kolejny na liście znalazły się materiały video, tutaj jednak w nieco krótszej, szybszej do skonsumowania formie.

Przykładowe realizacje Reelsów_Trendy social media
Przykładowe realizacje Reelsów (Rolek)

Social commerce i jego stały wzrost w sprzedaży online!

Platformy społecznościowe dokładają do swoich funkcjonalności narzędzia ułatwiające sprzedaż, które warto wdrożyć i wykorzystywać w ramach lejka sprzedażowego. Ciekawy trend to łączenie transmisji live z zakupami i pojawienie się PinterestTV. Rozwój s-commerce możliwy będzie dzięki nowym funkcjonalnościom, stricte nastawionym na wzrost sprzedaży. Należą do nich: nowe formaty z prezentacją produktów, ulepszone metody ich wyszukiwania, ułatwienie procesu płatności czy finalizacja zakupów wewnątrz platformy społecznościowej. Trendy social media oparte na rozwoju tego obszaru zapewne odegrają ważną rolę w 2022 r.

Zapowiedź PINTEREST TV_Trendy social media 2022
Zapowiedź PINTEREST TV. Źródło: https://newsroom.pinterest.com/en/post/introducing-pinterest-tv

Działaj na PINTEREST!

Pandemia spowodowała większe zainteresowanie użytkowników PINTERESTEM, na którym poszukują inspiracji, odkrywają nowe produkty, śledzą trendy oraz ulubione marki. Jest to też doskonałe miejsce do dzielenia się wiedzą, np. z wykorzystaniem tutoriali video czy publikacji z cyklu DIY. Jeżeli działamy w branży, której grupa docelowa jest aktywna w tym kanale, to powinniśmy rozważyć naszą obecność na PINTEREŚCIE w 2022r. Platforma pracuje nad kolejnymi zmianami, np. w kontekście wyświetlania video czy optymalizacji pod kątem sprzedażowym i integracji z platformami e-commerce.

Nowa rzeczywistość nadchodzi!

Po zmianie nazwy firmy Facebooka na META nie ma już wątpliwości, w którym kierunku chce podążać platforma! Metaversum czyli ,,nowa generacja internetu’’ nadchodzi. Facebook chce zostać liderem w zakresie AR/VR, docierając do młodszych użytkowników. Warto obserwować zmiany w zakresie wymiany doświadczeń w sieci, które będą miały wpływ na realne życie.

Marc Zuckerberg i wizja Metaverse

Bądź autentyczny w działaniach!

Poszukiwanie przez internautów autentyczności to bardzo ważny aspekt w kontekście działań w 2022 r. Rozpatruję to pod kątem 2 aspektów – spójności z poglądami/wartościami i wiarygodności contentu, który prezentuje marka w swoich kanałach w mediach społecznościowych. Komunikaty dostarczane do odbiorców muszą być szczere, jasne i bezpośrednie. Pokazujmy prawdziwe sytuacje, swoje niepowodzenia i brak perfekcji, a odbiorcy to docenią. Passé jest kształtowanie nieprawdziwego, nierealnego obrazu marki/osoby. Widać to np. w podejściu influencerów, którzy rezygnują z wykorzystywania filtrów na Instagramie i rzetelnie oznaczają współprace. Może właśnie te trendy social media pomogą walczyć z nieprawdziwym, czy mocno wyidealizowanym wizerunkiem w Internecie.

Czy to czas na cyfrowy detoks?

Trwająca pandemia spowodowała, że więcej czasu spędzamy online, przeglądając platformy społecznościowe. Wiele osób potrzebuje ,,cyfrowego detoksu’’ i powrotu do realnego życia. FOMO dopada coraz więcej osób i istnieje potrzeba chwilowego odłączenia się od onlinowego życia. Powstają dedykowane aplikacje, które mają ułatwić cyfrowy detoks i pomagają w odnalezieniu równowagi pomiędzy życiem w realu a online.  Wytyczenie granic i zachowanie balansu w tym zakresie jest kluczowe dla naszego zdrowia i samopoczucia! Świat digitalu jest dla wielu osób na co dzień zajmujących się marketingiem środowiskiem naturalnym. Jednak ciężko się nie zgodzić, że trendy idące w kierunku odpoczynku od cyfrowego świata, wyjdą nam raczej na zdrowie.

Zmieniająca się sytuacja na świecie wymaga od marek zweryfikowania swojej strategii i planów komunikacyjnych. Nowy rok jest doskonałym czasem na zrewidowanie pomysłów i przygotowanie contentu na 2022 r., który będzie wiarygodny i angażujący. Obecność w digitalu to ciągła zmiana i trzymanie ręki na pulsie. Pomyśl, które trendy social media pasują do strategii marki i opracuj plan na ich wdrożenie w swojej organizacji.

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective

Szukasz wsparcia w efektywnych działaniach w digitalu, które pozwolą rozwinąć Twój biznes?

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy