Umieszczaj brandowe GIFy w InstaStories

SamNektar BeeffectiveCzy wiesz, że możesz zaprojektować swoje brandowe gify w InstaStories?

Własne naklejki z pewnością urozmaicą i ujednolicą Twoje relacje, stanowiąc charakterystyczny element komunikacji wizualnej. Świetnie odpisała to Klaudia, ale link do tej ciekawostki znajdziesz na końcu wpisu 🙂

Dziś zajmę się omówieniem cech dobrych GIFów i przedstawię ich specyfikację techniczną pod kątem Stories.

Własny GIF na Instagram

Krok 1 – Załóż konto na GIPHY

Publikowanie własnych GIFów jest ściśle powiązane z kontem marki na portalu giphy.com.
Konto musi zostać zweryfikowane jako firmowe, a zgłoszenia dokonasz, wybierając: Support – GIPHY For Brands And Artists – Apply for a Brand Channel.
Powinieneś zadbać o swój profil na GIPHY. Jeśli upublicznisz konto, stanie się ono wizytówką, mogącą kierować do innych profili społecznościowych marki.

Krok 2 – Tagi i hasła brandowe

Aby GIF pojawił się w InstaStories musi być przesłany za pomocą opcji „Naklejka”, a nie jako zwykła animacja. Przesyłając naklejki na GIPHY, pamiętaj o ich tagowaniu. Hasła muszą bezpośrednio odnosić się do brandu, powinny też czytelnie odzwierciedlać tematykę animowanego obrazu. To ułatwi Tobie, fanom marki i przypadkowym użytkownikom odnalezienie ich.
Jak rekomenduje portal GIPHY, skuteczna animacja GIF powinna być: prosta, przyciągająca wzrok i zabawna. Poza logotypem wykorzystuj posiadane elementy identyfikacji wizualnej. GIF można stworzyć przy użyciu nawet jednej grafiki, ważne aby nadać jej wyrazisty ruch.

Krok 3 – narzędzia

Animację zaprojektujesz np. przy użyciu programu Photoshop (Panel: Okno – Animacja). Animowana naklejka, stworzona z myślą o InstaStories, musi spełniać kilka warunków technicznych:

Minimalne wymiary obszaru roboczego to 500×500 px. Najważniejsze, by GIF miał proporcje kwadratu.
Obowiązuje profil kolorystyczny RGB.
Musisz zachować przynajmniej 20% przezroczystego tła w stosunku do materiałów animowanych.
GIF stwórz z uwzględnieniem tzw. przezroczystości.
Eksportując animację, ukryj warstwę z tłem i wybierz kanał Alfa. Dzięki temu animacja nie będzie posiadała tła, co zwiększy możliwości (zgrabnego optycznie) łączenia jej z bazowym materiałem w InstaStories.
Wskaż opcję Odtwarzanie w pętli, by GIF nie zatrzymał się po wyświetleniu jednej sekwencji.

Naklejki GIF pomogą nadać relacjom indywidualny charakter. Przy okazji sygnalizują profesjonalizm komunikacji na Instagramie, ponieważ opublikowanie ich wymaga szeregu specjalistycznych zabiegów.

Krok 4 – Zostaw po sobie ślad!

Jeśli szukasz inspiracji, pokazujących praktyczne wykorzystanie naklejek w InstaStories, zacznij obserwować nasz profil na Instagramie: @beeffectivepl , albo zajrzyj do Nektaru o InstaStories Klaudii, która błyskotliwie opisała to w swoim tekście.

#samnektar by Wiesław Teofilak/ Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Akademia Sztuk Pięknych, którą ukończyłem w Gdańsku, pozwoliła mi nie tylko na wielokierunkowy rozwój umiejętności związanych z projektowaniem graficznym, tworzeniem ilustracji, liternictwem, animacją, czy fotografią, ale również na kontakt z uzdolnionymi osobami, którymi miałem przyjemność się inspirować.

Moim zadaniem w Beeffective jest tworzenie wizualnego przekazu w mediach społecznościowych, które realizuję dla klientów z różnych branż: od deweloperskiej, przez technologiczną aż po FMCG. Moja praca w agencji nie ogranicza się tylko do tworzenia materiałów graficznych. Pasjonują mnie również zabawy słowne, dekonstruowanie utartych zwrotów i składanie ich na nowo w nieoczywisty i humorystyczny sposób. Język traktuję plastycznie, by wykorzystywać go w kreatywnym copywritingu. Szczególnie jestem dumny z serii ilustracji, sentymentalnych odwołań i oryginalnych memów, które stały się viralami i osiągały wyniki rzędu 10 tysięcy reakcji.

Gdynia, w której mieszkam, pozwala mi na częsty kontakt z przyrodą i oddawanie się pasji, jaką jest tworzenie video timelaps. Swoje zainteresowanie historią łączę z artystycznym warsztatem, przenosząc jej elementy na papier i płótno.

Polecane Wpisy