beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx
post cover image

Usprawnij swoje działania na Instagramie

W poprzednim wydaniu cyklu #samnektar skupiłam się na działaniach, które można prowadzić w InstaStories (czytaj na: http://bit.ly/Wykorzystaj_potencjal_InstaStories). Dzisiaj chciałabym przybliżyć temat organizacji pracy i prowadzenia komunikacji na Instagramie. Poniższe działania konsekwentnie realizuję dla marki home&you, której profil na Instagramie obserwuje już ponad 135 tysięcy osób. Wysokie zaangażowanie i nowi obserwujący to efekt realizacji zaplanowanej strategii i konsekwencji w działaniach.

?Poniżej opisałam założenia i rozwiązania, które usprawniają codzienną pracę i pozwalają pozyskiwać nowych obserwujących, którzy są częścią zaangażowanej społeczności.

? Strategia – najważniejszy czynnik w działaniach w social media, w tym również na Instagramie. Kilka lat temu wystarczyło publikować spontaniczne zdjęcia z telefonu, aby pozyskać followersów. Aktualnie posty publikowane są wg obranej strategii i planu publikacji. Jedyne, co pozostało niezmienne, to aspekt wizualny.

? Dużym usprawnieniem pracy jest przygotowywanie tygodniowych/miesięcznych planów publikacji postów, które poza copy zawierają konkretne zdjęcie lub materiał video. Dodatkowo, posty na Instagramie można zaplanować np. poprzez aplikację Buffer.

? Content – rozpoczynając prowadzenie komunikacji na Instagramie, warto szczegółowo określić, skąd będą pozyskiwane zdjęcia i materiały video. W przypadku marki home&you, codziennie zyskujemy kilkadziesiąt nowych oznaczeń produktów. Ponadto, fanki marki używają brandowych hashtagów, które ułatwiają wyszukiwanie zdjęć z produktami. Znacznie trudniej jest na początku przygody z Instagramem, kiedy proces budowania marki dopiero się zaczyna. Warto rozważyć opracowanie planu współpracy z blogerami i influencerami. W ramach User-Generated Content można pozyskać unikatowe zdjęcia, które będziesz mógł wykorzystać w social media (współpracę można zlecić zewnętrznym platformom). Blogerki potrafią przygotować zdjęcia, które pokażą kontekst użycia danego produktu, znają najnowsze trendy i mają odpowiedni sprzęt. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to bardziej efektywne od przygotowywania zdjęć samemu.

? Największym grzechem na Instagramie jest publikowanie zdjęć stockowych. Jeżeli nie masz pomysłu na działania na Instagramie – ogranicz się do jednego medium. Na Facebooku jest o wiele więcej możliwości i pomysłów na kreatywne publikowanie postów bez dostępu do własnych zdjęć.

? Mikronarracje – fanki chcą mieć stały kontakt na Instagramie, dlatego warto komentować zdjęcia, na których oznaczona jest marka, lajkować komentarze, które odnoszą się do produktów czy odpowiadać na tagowanie w InstaStories.

? Nie można zapominać o opcji ,,Dodaj do swojej relacji’’ w InstaStories. Udostępnianie Relacji fanek na profilu marki to dla niej duże wyróżnienie i docenienie jej pracy, którą włożyła w przygotowanie zdjęcia i ciekawe zaprezentowanie produktu.

? Szybkie odpowiedzi – opcja, która pojawia się na kontach na Instagramie (szukaj w sekcji Ustawienia). Ułatwia kontakt z followersami i osobami, które chcą nawiązać współpracę. Wystarczy zidentyfikować najczęstsze pytania, które pojawiają się w wiadomościach wewnętrznych i korzystać z szablonów odpowiedzi.

? Taki model zarządzania skrzynką odbiorczą doskonale sprawdzi się w przypadku konta na Instagramie sklepu online. Można w szybki sposób odpowiedzieć na pytania, które dotyczą warunków sprzedaży, zwrotów, wymian, metod płatności, aktualnych promocji itp.

? Katalog produktów – posiadając katalog produktów, który jest połączony z kontem na Instagramie, możesz szybko oznaczać produkty na zdjęciach i w InstaStories (Sklep na Instagramie). Nie posiadając takiego katalogu, musisz najpierw dodać produkt do sekcji Sklep na Facebooku, a dopiero potem na Instagramie.

? Żeby szczegółowo analizować dane sprzedażowe z Instagrama, należy posiadać dedykowany katalog produktów, który wykorzystywany jest tylko na tej platformie.

? Analiza działań – optymalizacja i weryfikacja prowadzonych działań to bardzo ważny element obecności marki na Instagramie. Poza statystykami na profilu, dot. aktywności followersów czy cech demograficznych, możesz sprawdzić posty, które uzyskały najwięcej polubień czy komentarzy w wybranym okresie. Prowadząc profile lifestylowe czy modowe, możesz zbadać, które zdjęcia zostały ,,Zapisane’’tj. ile osób dodało wybraną fotkę do swojej kolekcji, żeby później do niej wrócić.

? Rekomenduję, aby usprawnić proces analizy i raportowania działań poprzez narzędzie Sotrender. Wygenerowane materiały są czytelne i przejrzyste, a klienci dostają kompleksowy Raport z działań za dany okres.

Profile marek, za których komunikację na Instagramie jestem odpowiedzialna:
? www.instagram.com/homeandyou_official

? www.instagram.com/lactimapl

Czytaj więcej o statystykach na Instagramie, które stanowią doskonałe źródło informacji o followersach i podejmowanych działaniach: https://help.instagram.com/788388387972460…

#samnektar by Klaudia Chmielewska / Beeffective Team