Używaj Menedżera Firmy

Często zdarza się, że gdy firmy zwracają się do nas o wsparcie i przekazują dostępy do social media, napotykamy na bardzo wiele nieprzewidzianych sytuacji – fanpage funkcjonuje niezależnie od Instagrama, który stanowi osobny podmiot obsługiwany przez innego członka zespołu, a konto reklamowe założone jest jako prywatne.
Jeżeli działania w social media dla Twojej firmy prowadzi więcej niż jedna osoba lub współpracujesz z agencjami, warto abyś założył Menedżera Firmy na Facebooku.

Jakie korzyści daje nam Menedżer Firmy?

  • Umożliwia zarządzanie uprawnieniami z jednego panelu.

W jednym poglądzie widzisz użytkowników, strony którymi zarządzasz, konta na Instagramie i konta reklamowe należące do Twojej marki. Wiele osób chwali też sobie rozdzielenie „prywatnego życia na Facebooku” od obowiązków służbowych. Menedżer Firmy pozwala współdzielić dostęp do kont bez konieczności bycia znajomymi na Facebooku.

  • Istnieje ograniczona liczba Menedżerów Firm, które może założyć jedno konto na Facebooku. Można jednak być adminem większej ilości Menedżerów jeżeli będą założone przez inne konto.
  • Pozwala hierarchizować poziom dostępu.

W dużej organizacji osoby o rozmaitych kompetencjach pełnią inne role w ekosystemie Facebooka. Menedżer Firmy daje możliwość rozróżnienia reklamodawcy, redaktora, moderatora i analityka. Pozwala to na różnicowanie poziomu dostępu do zasobów organizacji.

  • Ułatwia zarządzanie katalogami produktów.

O Dynamic Product Ads, które do odpalenia potrzebują katalogu produktów Tomek Piotrowski pisał już wcześniej:
https://www.facebook.com/…/a.3341468134595…/733844543489807/

W ostatnim czasie jednak, Facebook dał nam więcej możliwości reklamowych, udostępniając materiały błyskawiczne. Katalog produktów w połączeniu z pixelem Facebooka daje nam cały wachlarz możliwości.

  • Pozwala nadać dostęp agencji, nie dając możliwości administracji pozostałym zasobom.

Do Menedżera Firmy możesz dodać agencję, która Ciebie obsługuje, jako partnera. W tym celu musi ona przekazać Ci identyfikator (znajduje się on w „Informacje o firmie” w „Ustawieniach firmy”). Możesz przyznać jej dowolny poziom dostępu do posiadanych zasobów. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc ustanawiać dostępów dla poszczególnych pracowników firmy, z którą współpracujesz.

  • Dodatkowo zabezpiecza Twoje zasoby.

Bezpieczeństwo Twojej firmy na Facebooku

Posiadając Menedżera Firmy na Facebooku, możesz włączyć dodatkowe uwierzytelnienie dwuskładnikowe. Przy każdej próbie uzyskania dostępu do konta w Menedżerze firmy z nowego komputera lub telefonu konieczne będzie wprowadzenie specjalnego kodu zabezpieczającego.

Z naszego doświadczenia wynika również, że jeżeli posiadasz fanpage, który z Menedżera Firmy nie korzysta, agencja odpowiadająca za komunikację i reklamę może zostać przypisana jako właściciel strony. Jeżeli Twój fanpage nie posiada jeszcze Menedżera Firmy, tutaj znajdziesz instrukcje jak to zrobić: https://www.facebook.com/business/help/1710077379203657

Proces integracji zasobów do Menedżera trwa jedynie kilka minut, a w przyszłości pozwoli Ci zaoszczędzić czas w miarę współpracy z nowymi członkami zespołu i podwykonawcami.
#samnektar by Anna Skora

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką ekonomii i zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych z grafiki komputerowej i multimediów. Pracowałam w wydawnictwie związanym z tematyką ekonomiczną, następnie przez wiele lat kierowałam zespołem w agencji reklamowej, realizując kampanie marketingowe ATL i BTL głównie dla branży finansowej. Chociaż wszystko wskazywało na to, że moje życie zawodowe będzie kręciło się wokół marketingu instytucji bankowych, zdecydowałam się wykorzystać swoją wiedzę i pasję do nowych mediów również w innych branżach, co aktualnie mam przyjemność realizować w Beeffective jako Head of Performance.

W agencji dbam o wyniki sprzedażowe Klientów i doradzam, z jakich narzędzi najlepiej korzystać, żeby uzyskać zamierzone efekty. Zarządzam zespołem specjalistów, którzy z powodzeniem potrafią przekuć znajomość systemów reklamowych na sprzedaż. Największą satysfakcję dają mi te projekty, w których możemy odpowiadać za komplet działań digitalowych – rozpoczynając od strategii marki, poprzez planowanie komunikacji, aż po realizację kampanii. Zdaję sobie sprawę, że marketing to nie jest droga na skróty, a sukces zależy od wielu czynników i efektywnego połączenie wielu obszarów.

Grywam w siatkówkę i wierzę, że tak jak wspólny cel na boisku łączy zawodników, tak fani sportów drużynowych najlepiej odnajdują się w pracy zespołowej na gruncie zawodowym. Dobre wyniki klientów Beeffective to nasz cel, a rezultaty to zasługa całego teamu Performance, z którym mam przyjemność pracować.

Polecane Wpisy