Skip to content

Jak przygotować jedyne w swoim rodzaju reklamy zabawek?

Postanowiliśmy spojrzeć na marketing marki VTech…
oczami dziecka
Jak wyglądało rozpoczęcie współpracy z marką zabawek dziecięcych VTech?
Gdy zaczęliśmy rozważać, w jaki sposób podejść do social mediów marki VTech, wiedzieliśmy, że naszym zadaniem jest wyróżnienie się na tle innych firm oferujących zabawki dla dzieci. Zorganizowaliśmy w zespole kreatywnym spotkania, burze mózgów, zastanawialiśmy się jak ugryźć ten temat i uznaliśmy, że powinniśmy wczuć się w rodziców, którzy kupują zabawki… i pokazać im je oczami dziecka, które będzie ich używało!


Kolejnym krokiem było stworzenie persony, która stanie się głosem marki. Małego chłopca, który poznaje świat, jest w wieku dostosowanym do produktów z oferty, czasem nie słucha rodziców, ale przy tym jest przebojowy i wyjątkowo uroczy.
Z nazwy marki VTech naturalnie wyklarowało się imię: Witek.
Witek mówi cześć!

„Bardzo lubię bawić się zabawkami, uczę się chodzić, mówić, śpiewać i odkrywam świat! Wiele rzeczy mnie zaskakuje, wielu nie rozumiem, ale mama, tata i mój kochany Miś Tuptuś towarzyszą mi każdego dnia!”

Dzięki Witkowi, bezpośrednio pokazujemy rodzicom perspektywę dziecka, jego potrzeby, a przy tym korzyści które płyną z korzystania z zabawek edukacyjnych dla jego rozwoju. Profile dzięki temu nie są nudne i nie opierają się tylko na schemacie pokazywania produktów i sprzedaży.

Zobacz, jak wygląda ten projekt:
KLIENT

Dystrybutor marki Vtech, globalnego producenta zabawek elektronicznych dla dzieci, największego w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych dostawcy zabawek elektronicznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i niemowląt.

CEL
  • Zwiększanie świadomości marki VTech wśród dzieci i rodziców.
  • Stworzenie profilu budującego empatię i więź emocjonalną z marką dzięki powierzeniu dziecku roli narratora.
NARZĘDZIA

Facebook / Instagram / Reels / Facebook Ads / Content efemeryczny (Relacje, InstaStories)

ZAKRES
  • Opracowanie koncepcji kreatywnej.
  • Przygotowanie strategii obecności marki w social media.
  • Stała komunikacja w social media.
  • Produkcja contentu (video, sesje foto). 
  • Płatne działania na Facebooku i Instagramie.
Kim są odbiorcy reklam zabawek?
Klientami są rodzice, którzy podchodzą do rodzicielstwa świadomie i zależy im na prawidłowym rozwoju swoich pociech, a konsumentami dzieci, które będą bawić się zabawkami elektronicznymi.

Oznacza to, że nasze działania marketingowe i informacja o marce muszą dotrzeć do klientów, a produkt zadowolić konsumentów.

Postać Witka, który spędza czas ze swoimi rodzicami, starszą siostrą i odkrywa świat, zgodnie z porami roku, różnymi świętami, okazjami uruchamia wyobraźnię rodziców i widzą dziecko, które jest zadowolone dzięki zabawie. Poza tym, wprowadziliśmy do życia Witka postać starszej siostry, by móc przedstawiać zabawki bardziej skierowane do dziewczynek (np. Magiczny Pamiętnik). Zostało to pozytywnie odebrane przez społeczność.

Komunikacja dla dorosłych

Poza postami mówionymi głosem dziecka, przygotowujemy też posty edukacyjne i wychowawcze, skierowane przede wszystkim do matek, które chcą poszerzyć zakres informacji o wychowywaniu najmłodszych i kolejnych zmianach w ich życiu. Dzięki postom edukacyjnym, profil łączy zabawne wątpliwości małego dziecka z merytoryczną wiedzą, tak cenną dla rodziców.

Content tworzony oczami dziecka.
Treści zabawne, a przy tym edukacyjne.

W komunikacji marki VTech patrzymy na świat oczami Witka. Udało nam się uzyskać ten efekt dzięki wielu zabiegom, np. doborowi odpowiedniej typografii – zabawnej, kojarzącej się z dziećmi. W postach stosujemy „cytaty” i realne przemyślenia Witka na poszczególne sytuacje. Zdjęcia podczas sesji zdjęciowych wykonujemy z żabiej perspektywy, by pokazać odbiorcy, że naprawdę patrzymy na świat oczami dziecka. Używamy realnego, prostego języka, którym naprawdę posługują się dzieci.

Content marketing w branży dziecięcej: reelsy i stories

Aby realnie pokazywać produkty VTech postanowiliśmy zrealizować kilka sesji zdjęciowych z dziećmi w różnym wieku. Zobaczenie przez klientów zabawek w ich naturalnym środowisku, podczas prawdziwej, radosnej zabawy, pozwala na łatwiejsze wyobrażenie sobie produktów w swoim mieszkaniu. Content trafia nie tylko do rodziców, ale też ich przyjaciół i bliskich, którzy świadomie wybierają prezenty, kupując rozwijające zabawki, które pozytywnie wpływają na najmłodszych członków rodziny.

Dostosowując się do trendów i reguł algorytmów, tworzymy reelsy pokazujące zabawki, wybieramy odpowiednią muzykę i kładziemy coraz większy nacisk na angażujące relacje. Regularnie udostępniamy stories, w których marka VTech jest oznacza przez matki zachwycone uśmiechami swoich pociech podczas zabawy.

Efekty, czyli co udało nam się osiągnąć?

Nasza współpraca rozpoczęła się w 2022 r. W projekcie jesteśmy odpowiedzialni przede wszystkim za obsługę fanpage’a marki na Facebooku i konta na Instagramie. Jakie wyniki osiągnęliśmy?

Wzrost wizyt na Instagramie:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

Wzrost wizyt na Facebooku:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

Nowe polubienia / Facebook / wzrost o:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]

Zasięg strony / Facebook / wzrost o:

0 %
[kwiecień ‘22 – lipiec ‘22]
Do zobaczenia!

Zależy nam na tworzeniu wartościowych treści i zbudowaniu aktywnej społeczności wokół marki. To działania, które będziemy kontynuować w kolejnych miesiącach współpracy. Witek nadal będzie w centrum wydarzeń, a do jego życia wprowadzimy kolejne osoby. Naszym celem jest dalsze przedstawianie Witka coraz szerszemu gronu odbiorców, zwiększanie zasięgów, promocja zabawek i pokazywanie ich możliwości w jak najbardziej przystępny sposób. W końcu chodzi o dobrą zabawę, prawda?

Chcesz efektywnie działać w obszarze digital?

Lepiej nie mogła/eś trafić! Naszym wyróżnikiem są działania zorientowane na rezultaty i rozliczane za osiągnięte efekty.