Włącz Google Signals i prowadź remarketing skuteczniej!

Kluczem do prowadzenia skutecznych działań marketingowych jest zrozumienie drogi użytkownika nim zdecyduje się na zakup. Z pomocą przychodzą ścieżki wielokanałowe, które możesz przeglądać przez Google Analytics. Nagle okazuje się, że Twoi klienci, nim podjęli decyzję o zakupie, weszli na stronę kilkanaście razy, a konwertujące kampanie Google Ads w wyszukiwarce były tylko domknięciem sprzedaży działań e-mail marketingu czy Facebook Ads.
(Więcej na ten temat pisał Tomek Piotrowski: http://bit.ly/2QDhuRD)

Dwa podstawowe urządzenia do przeglądania internetu to komputer i smartfon. Wiesz zapewne, że często szukasz informacji na telefonie, ale gdy podejmujesz decyzję o zakupie, przesiadasz się na laptop. Na obu urządzeniach często jesteś zalogowany przy pomocy konta Google.
Jak to widzi Google Analytics? Jako dwie różne ścieżki! Jak to zmienić? Z pomocą przychodzi nowy dodatek od Google – Google Signals.

W Google Analytics istniała już wcześniej możliwość śledzenia przepływu użytkowników ze względu na urządzenia dzięki tzw. USER ID. Google Signals znacząco to upraszcza. Jego celem jest dokładne prześledzenie ścieżki zakupowej konsumenta i zrozumienie jego zachowań.
Włączenie Google Signals pozwala na powiązanie w Google Analytics informacji o wizytach w Twojej witrynie lub aplikacjach z informacjami Google z kont zalogowanych użytkowników, którzy wyrazili zgodę na takie powiązanie na potrzeby personalizacji reklam. Informacje te obejmują lokalizację użytkownika końcowego, jego historię wyszukiwania, historię w YouTube i dane z witryn partnerów Google. Są wykorzystywane do tworzenia zbiorczych, anonimowych statystyk dotyczących zachowań użytkowników na różnych urządzeniach. Oznacza to, że po aktywacji będziesz posiadać zbiorcze i anonimowe dane o użytkownikach zalogowanych. A co za tym idzie, będziesz mógł prześledzić ich zachowanie, np. zakupowe.

Google Signals daje możliwość prześledzenia ścieżki użytkownika korzystającego z wielu urządzeń. Jak włączyć to rozszerzenie?
?Wejdź w administrację Google Analytics i przejdź do usługi, w której chcesz aktywować Google Signals.
?Przejdź do – „Informacje o śledzeniu”, a następnie do „Gromadzenie danych” .
?Postępuj zgodnie z instrukcją podaną na niebieskiej apli.

Włączenie tej funkcji daje Ci:
?Dostęp do nowych danych na koncie Google Analytics w raporcie Odbiorcy > Różne urządzenia.
?4 nowe raporty: Pokrywanie się urządzeń, Ścieżki urządzeń, Kanały i Urządzenie pozyskania.
?Remarketing użytkowników Google, którzy odwiedzili Twoją witrynę, niezależnie od tego, jakiego urządzenia używają, oczywiście jeżeli mają włączoną Personalizację reklam.

?Google Signals nie działa wstecz. Dane do raportów zaczną być generowane dopiero po włączeniu tego rozszerzenia. Potrzebujesz 30 dni na ich zebranie, więc uruchom Google Signals na swoim koncie czym prędzej. Pamiętaj jednak, że włączając tą funkcję, wyrażasz zgodę na przestrzeganie zasad korzystania z Funkcji reklamowych Google.

Czytaj więcej: http://bit.ly/2Ny62ES

#samnektar by Anna Skora/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Jestem absolwentką ekonomii i zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych z grafiki komputerowej i multimediów. Pracowałam w wydawnictwie związanym z tematyką ekonomiczną, następnie przez wiele lat kierowałam zespołem w agencji reklamowej, realizując kampanie marketingowe ATL i BTL głównie dla branży finansowej. Chociaż wszystko wskazywało na to, że moje życie zawodowe będzie kręciło się wokół marketingu instytucji bankowych, zdecydowałam się wykorzystać swoją wiedzę i pasję do nowych mediów również w innych branżach, co aktualnie mam przyjemność realizować w Beeffective jako Head of Performance.

W agencji dbam o wyniki sprzedażowe Klientów i doradzam, z jakich narzędzi najlepiej korzystać, żeby uzyskać zamierzone efekty. Zarządzam zespołem specjalistów, którzy z powodzeniem potrafią przekuć znajomość systemów reklamowych na sprzedaż. Największą satysfakcję dają mi te projekty, w których możemy odpowiadać za komplet działań digitalowych – rozpoczynając od strategii marki, poprzez planowanie komunikacji, aż po realizację kampanii. Zdaję sobie sprawę, że marketing to nie jest droga na skróty, a sukces zależy od wielu czynników i efektywnego połączenie wielu obszarów.

Grywam w siatkówkę i wierzę, że tak jak wspólny cel na boisku łączy zawodników, tak fani sportów drużynowych najlepiej odnajdują się w pracy zespołowej na gruncie zawodowym. Dobre wyniki klientów Beeffective to nasz cel, a rezultaty to zasługa całego teamu Performance, z którym mam przyjemność pracować.

Polecane Wpisy