Własne naklejki w Instagram Stories

 

Instagram Stories to świetny format, który daje szerokie spektrum możliwości, docenianych już nie tylko przez prywatnych użytkowników, ale również przez marki i reklamodawców. Znikające po 24h video i zdjęcia zyskują coraz więcej zwolenników i każdego dnia są oglądane przez miliony użytkowników Instagrama! Może więc warto wykorzystywać w nich własne naklejki?

Co więcej, popularność i potencjał efemerycznych treści wykorzystują sukcesywnie inne platformy społecznościowe. Stories działają na Facebooku, a LinkedIn i Twitter zapowiedziały ich uruchomienie w niedalekim czasie. Jeżeli chodzi o możliwość dodawania i personalizowania relacji, Instagram mimo konkurencji, cały czas pozostaje przodownikiem. Stories są cyklicznie rozbudowywane, a platforma dostarcza coraz więcej narzędzi pozwalających na tworzenie wyróżniających się relacji, które umożliwią jeszcze większą interakcję z odbiorcami i stanowią element komunikacji wizualnej. Pisaliśmy już w naszym cyklu #samnektar o tym, jak wykorzystać dostępne funkcje, aby stworzyć kreatywne Instagram Stories, które zaangażują followersów oraz w jaki sposób zaprojektować brandowe gify. Dziś opowiem o popularnym ostatnio trendzie, którym są własne naklejki w relacjach Instagrama.

O co właściwie chodzi z tymi naklejkami?

W ostatnim czasie triumfy święcą spersonalizowane naklejki na Instagram Stories. Pojawiły się jakiś czas temu i otworzyły nowy rozdział w tworzeniu unikalnych Stories i budowaniu świadomości marek. Choć ilość gotowych naklejek w Instagram Stories wydaje się być imponującą, coraz więcej marek decyduje się, aby stworzyć własne. I jest to pomysł bardzo trafiony! Naklejki potrafią idealnie zgrać się z tematem relacji i ją dopełnić. Jeśli myślicie o zwiększeniu świadomości swojego brandu, dużą wagę przywiązujecie do spójności komunikatów i identyfikacji wizualnej, albo zwyczajnie marzy Wam własna galeria naklejek – koniecznie czytajcie dalej!

Jak stworzyć własną naklejkę?

Sprawa naprawdę jest prosta! Ale od początku. Naklejkę stworzyć można w dowolnym programie i nie trzeba posiadać do tego szczególnych umiejętności. Nie musisz być grafikiem ani obsługiwać specjalistycznych programów. W zasadzie wystarczy do tego Canva lub inna aplikacja umożliwiająca tworzenie prostych grafik. Tworząc swoje własne naklejki, użyj brandowych kolorów, logotypu własnej marki, stwórz oryginalne elementy zgodne z identyfikacją wizualną lub wpleć teksty czy hasła w języku polskim (wciąż jest ich mało w naklejkowej sekcji na Instagramie). Mówiąc krótko – wykorzystaj wszystko to, co przykuje uwagę odbiorców i będzie kojarzyło się z Twoim brandem!

Pakiet naklejek Beeffective, nawiązujących do pracy zdalnej, wykonanych przez naszą zdolną graficzkę Anetę

Naklejka gotowa? Należy ją zapisać i w zasadzie jesteśmy gotowi, aby wrzucić ją do instagramowej relacji.

Naklejki w relacjach – jak to zrobić?

Wklejanie własnych grafik do relacji jest zadziwiająco proste. Sposób może nieco różnić się w zależności od tego, czy robimy to na telefonie z systemem iOS, czy Android, ale zasada pozostaje ta sama: kopiujemy element graficzny i wklejamy w Stories. Metoda kopiowania jest najszybsza i najłatwiejsza. Pozwala na wklejenie do Instagram Stories materiału zapisanego w dowolnym miejscu w telefonie i nie potrzeba do tego żadnych dodatkowych aplikacji! Do dzieła!

Poniżej przedstawiam instrukcje krok po kroku, jak wkleić gotowy sticker do relacji. Przygotowałam dwie osobne instrukcje: jedną na iOS (to ta pierwsza), drugą na Androida (pomińcie iOS i przewińcie niżej). Podążajcie za wskazówkami i do dzieła!

Instrukcja iOS

  1. Tworzenie relacji.

Tworzysz relację, lecz jeszcze jej nie publikujesz. Może to być zdjęcie, selfie, video, Boomerang – co tylko chcesz! Minimalizujesz aplikację Instagram, ale jej nie wyłączasz.

Bardzo ważne! Zanim wkleisz swoją naklejkę do Stories, musisz mieć już przygotowaną relację, ale jeszcze nieopublikowaną.

2. Lokalizacja wybranej naklejki.

Wchodzisz do galerii zdjęć, na dysk, do plików, konta Dropbox lub innej aplikacji, gdzie znajduje się dana naklejka, którą chcesz wkleić do Instagram Stories. Dla zachowania porządku warto trzymać je w jednym miejscu, np. w plikach telefonu lub na dysku.

3. Kopiowanie wybranej naklejki.

Wybierasz naklejkę, którą chcesz wykorzystać i wybierasz opcję „kopiuj”. Różne systemy aplikacji mają inne rozwiązania, lecz zdecydowana większość posiada opcję kopiowania. Ja korzystam z systemu iOS i najpierw wybieram interesującą mnie naklejkę, następnie klikam ikonkę kwadracika ze strzałką (na samym dole ekranu, po lewej stronie) i tam wybieram opcję “Kopiuj”.

4. Dodawanie naklejki.

Gdy masz już skopiowany element, wracasz do aplikacji Instagram. W tym momencie po lewej stronie ekranu, na przygotowanej przez Ciebie relacji, pokaże się skopiowany wcześniej materiał w formie małego kwadracika z napisem “Dodaj naklejkę”.

Mała wskazówka: działaj szybko! Masz zaledwie 4 sekundy, aby kliknąć pole w lewym rogu. Po 4 sekundach kwadracik z naklejką znika i trzeba naklejkę kopiować ponownie.

5. Końcowe formatowanie naklejki.

To tyle! Skopiowany element możesz powiększać, zmniejszać, obracać i dowolnie przesuwać. Naklejek można dodać kilka – tutaj granicą jest już tylko własna wyobraźnia!

Instrukcja Android

Zanim zaczniemy korzystać z naklejek, podobnie jak w przypadku telefonu z systemem iOS, musimy je stworzyć i zapisać w dowolnym miejscu na naszym urządzeniu. Gdy już to zrobimy, płynnie możemy przejść do kolejnego etapu.

Klawiatura Gbox

Na telefonach z systemem Android nie możemy skopiować naklejki i wkleić do relacji, tak jak robiłam to na iPhone. Konieczna będzie pomoc dodatkowej, ale darmowej aplikacji. Klawiatura Gbox, bo o niej tu mowa, pozwoli nam wkleić grafiki z galerii do Instagram Stories. Szukamy więc apki Toolkit for Instagram – Gbox w sklepie Play, instalujemy ją na telefonie, a następnie konfigurujemy. W tym celu należy wejść w aplikację, pominąć ekran logowania i powiadomienia, na ekranie głównym znaleźć pozycję GBOX KEYBOARD i kliknąć nią. Następnie musimy zezwolić aplikacji na dostęp do zdjęć i multimediów. Postępujemy według wskazówek i odblokowujemy klawiaturę w ustawieniach. Nie ustawiamy jej jako domyślną (klawiatura Gbox Keyboard nie posiada polskich znaków), tylko korzystamy z niej w celu dodawania relacji z naklejkami. Gdy to zrobimy, możemy opuścić aplikację.

Otwieramy Instagram i zabieramy się do tworzenia relacji:

1. Wybieramy zdjęcie i naciskamy ikonę pisania.

2. Wybieramy ikonę klawiatury na Gbox.

3. Następnie wracamy do ikony pisania tekstu i naciskamy ikonę folderu ze zdjęciami.

4. Wybieramy folder z naklejkami (w moim przypadku stickers).

5. Wybieramy naklejkę.

Naklejkę można dowolnie przesuwać, zmieniać jej rozmiar i położenie.

6. Relacja gotowa!

Zobacz, jak w praktyce wyglądają inne relacje z własnymi naklejkami:

Wykorzystując własne naklejki podczas tworzenia Instagram Stories, sprawiasz, że relacje będą estetyczne oraz jednolite wizualnie. Co więcej, plansze ozdobione w ten sposób nie tracą na jakości, co często zdarza się przy doklejaniu gotowych elementów i jest prawdziwą bolączką wszystkich, którzy cenią sobie estetykę efemerycznych treści. Co jest jednak najważniejsze – posiadanie własnych naklejek daje sporo satysfakcji. A spójne, ciekawe relacje z pewnością zostaną docenione przez Twoich followersów!

#samnektar by Kaja Chmielewska/Beeffective Team

 

+ ostatnie wpisy

Skończyłam socjologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim, jak również studia podyplomowe z obszaru Public Relations na Politechnice Gdańskiej. Pracowałam w mediach, agencji SEO i w dziale marketingu sporego e-commerce’u. Zajmowałam się copywritingiem i digital marketingiem, w tym komunikacją na Facebooku i Instagramie. Dbałam o mikronarracje i współpracę z influencerami.

Obecnie w Beeffective opiekuję się markami w mediach społecznościowych, budując ich atrakcyjny wizerunek i dbając o cele biznesowe Klientów. Pod swoimi skrzydłami mam firmy z różnych branży: od medycznej, przez FMCG, aż po usługi biznesowe i B2B. Jestem autorką eksperckich treści, które piszę zarówno na potrzeby Klientów, jak i naszej agencji.

Moim ulubionym projektem jest ten realizowany dla polskiego producenta serów, gdzie zajmuję się kompleksowymi działaniami komunikacyjnymi marki na Facebooku i Instagramie. W kanałach social media Klienta mam nie tylko okazję pokazywać pyszne produkty i kulinarne inspiracje, ale również wykorzystywać mnóstwo kreatywnych formatów, które przygotowujemy w zespole. Jestem również odpowiedzialna za rozwój zagranicznego fanpage’a producenta. Cieszy mnie, że moje działania przekładają się wprost na rosnącą liczbę fanów na świecie.

Uwielbiam podróże i w sumie do domu mogłabym wracać tylko po to, żeby przepakować plecak. Najmilej wspominam wyjazdy na Mauritius, do Tajlandii i Singapuru, chociaż jako wielbicielka przemieszczania się doceniam również kameralne wypady za miasto.

Polecane Wpisy