Już kilka razy pisaliśmy o możliwościach reklamowych LinkedIna. Platforma bardzo dynamicznie się zmienia. Ostatnio pojawiła się prawdziwa rewolucja – panel Menedżera Kampanii zaczął łudząco przypominać Menedżera Reklam z Facebooka – ale to chyba dobrze ?
Jak się teraz tworzy reklamy na LinkedInie?
Krok 1. to konfiguracja kampanii, czyli:
- Wybór celu – do wyboru masz: Świadomość (marki), Zainteresowania (Wizyty w witrynie, Reakcje, Wyświetlenia video), Konwersje (Generowanie potencjalnych klientów);
- Odbiorcy – jest kilka ciekawych możliwości, oprócz standardów jak lokalizacja i język, można wyświetlać reklamy pracownikom wybranych firm lub skupić się na konkretnych stanowiskach, tylko zawsze trzeba zwrócić uwagę, czy wielkość grupy docelowej jest odpowiednio duża, bo inaczej kampania „nie ruszy”;
- Format reklamy – w zależności od celu masz do wyboru reklamę: tekstową, z pojedynczym zdjęciem, karuzelę, video, dla pozyskania obserwujących, spotlight, oferty pracy czy reklamę w wiadomościach;
- Miejsce docelowe – można dodatkowo dotrzeć do 25% więcej odbiorców, zamieszczając reklamy w aplikacjach i witrynach partnerów LinkedIna, oczywiście funkcja jest opcjonalna;
- Budżet i harmonogram – budżet, harmonogram, stawki, wszystko wygląda bardzo znajomo;
- Śledzenie konwersji
Krok 2. to konfiguracja reklamy, czyli:
- Stworzenie nowego postu lub wybór istniejącej treści ze strony firmowej.
Na sam koniec zatwierdź kampanię, klikając w przycisk SPONSORUJ.
Jeżeli wolisz starszą wersję panelu, możesz jeszcze do niej wrócić, ale tylko do końca lutego. Po tym terminie będzie obowiązywał już tylko nowy Menedżer Kampanii.
Zachęcam do testowania nowych możliwości! Jeżeli masz ciekawe wnioski, podziel się nimi w komentarzach!
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/ Beeffective Team
Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.
Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.
Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.