beeffective
x-blurred-gfx
bee-blurred-gfx

Wykorzystuj potencjał InstaStories

InstaStories w ciągu ostatnich kilku miesięcy bardzo się rozwinęło. Pojawiło się wiele nowych funkcjonalności, dzięki którym możesz prezentować swoją markę, budować społeczność i zwiększać zaangażowanie na Instagramie. Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories.

W zeszłotygodniowym wydaniu #samnektar Anna Skora pisała o kreatywnym używaniu hashtagów na Instagramie. Dzisiaj kontynuuję temat Instagrama, tym razem w kontekście wykorzystania InstaStories.

Obserwując profile, zauważalny jest podział na treści publikowane w InstaStories oraz na te w głównym feedzie. Wiele marek przyjmuje strategię zamieszczania w InstaStories materiałów, które pokazują życie firmy od kuchni, proces powstawania produktów czy materiały pozyskane w ramach User-Generated Content.Główna tablica natomiast służy do budowania wizerunku i prezentowania dopracowanych zdjęć, które tworzą przemyślaną historię. Poniżej zebrałam przydatne funkcjonalności, które pomogą przygotować angażujące materiały w InstaStories.

Funkcjonalności tworzące angażujące materiały w Instastories

– Pytania – nowa opcja, którą pokochali blogerzy i influencerzy. Dzięki niej możesz być bliżej swoich obserwatorów. Zorganizuj kilka serii pytań Q&A, które dotyczą marki i produktów. Followersi chętnie zadają pytania, a Ty możesz uchylić rąbka tajemnicy, opowiedzieć o nowościach i rozwiać wszelkie wątpliwości. Nie musisz odpowiadać na wszystkie pytania, wybierz 10 najczęściej pojawiających się albo ustal konkretny dzień tygodnia na kontakt z fanami poprzez odpowiadanie na pytania.
– Wykorzystanie GIF-ów – poszukaj w dostępnej bibliotece gifów takich, które pasują do marki i wykorzystuj je w swoich InstaStories. Na naszym profilu firmowym Beeffective (instagram.com/beeffectivepl) często można zobaczyć latające pszczoły czy plastry miodu.
– Aktywne linki – posiadając profil powyżej 10 000 followersów, możliwe jest linkowanie do stron zewnętrznych. Dobrze sprawdza się to w przypadku sprzedaży produktów, promocji eventu czy specjalnych promocji. W InstaStories publikujesz zajawkę i zachęcasz do przejścia na www z CTA ,,Zobacz więcej’’.

Warto wszystkie linki w InstaStories oznaczać tagami UTM, aby analizować ruch z tego źródła.

– Dodawanie Relacji, w których jesteś oznaczony – opcja ta pozwala na szybkie udostępnianie na swoim profilu InstaStories innych użytkowników, którzy Cię oznaczyli. Dzięki temu możesz budować zaangażowaną społeczność, która będzie chętnie tagowała Twój profil, co przyczyni się do pozyskania nowych followersów. Fanki marki home&you codziennie kilkadziesiąt razy oznaczają profil w swoich InstaStories, co przekłada się na wzrost zapytań o konkretne produkty i przyrost społeczności. Warto zastanowić się także nad stworzeniem kategorii ,,Wyróżnione’’ (dostępne pod BIO na Instagramie).
– InstaStories ,,Wyróżnione’’ nie znikają po 24 godzinach tak jak standardowe Relacje! Zdjęcie okładki danej kategorii możesz zaprojektować, żeby tworzyło spójną całość z wyglądem tablicy.

Aplikacje przydatne do tworzenia InstaStories

? Do tworzenia InstaStories polecam poniższe aplikacje:
? HypeType – możliwość dodania muzyki do Relacji z dostępnej biblioteki utworów.
? Unfold – pozwala na projektowanie InstaStories i tworzenie historii, do wyboru są plansze, które możesz dowolnie uzupełniać tekstem i zdjęciami.
? InShot – dzięki aplikacji szybko możesz opublikować na InstaStories zdjęcie w dowolnym formacie poprzez dodanie odpowiedniego tła. Aplikacja dobrze się sprawdza, gdy nie masz możliwości skorzystania z Canvy.
? Rekomendowane wymiary zdjęcia w InstaStories to 1080px na 1920px. ? Dodatkowo InstaStories to też miejsce wyświetlania reklam. Więcej pisałam o tym w jednym z nektarów: http://bit.ly/2MMilSw

Korzystając z telefonu z systemem ANDROID masz już możliwość publikowania kilku zdjęć jednocześnie, korzystając z opcji ,,Wybierz wiele’’. Aktualnie Instagram testuje opcję oznaczania produktów w InstaStories i z niecierpliwością czekamy na tę opcję na naszych kontach! Przykładowe profile, na których realizuję opisywane pomysły:
? www.instagram.com/homeandyou_official
? www.instagram.com/lactimapl
Czytaj więcej o opcji oznaczania produktów w Relacji: https://www.socialmediatoday.com/…/instagram-adds-n…/525563/
#samnektar by Klaudia Chmielewska/ Beeffective Team