Wykorzystuj Sales Navigator do strategii sprzedażowej na LinkedIn

Sales Navigator_efektywna sprzedaż na LinkedIn

Platforma LinkedIn z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę w kontekście przybywającej liczby użytkowników oraz nowych mechanizmów sprzedażowych. Microsoft, który kupił serwis za 26 mld dolarów, zastanawia się, jak intensywnie zmonetyzować projekt, dodając nowe narzędzia i funkcjonalności.

Oczywistą drogą jest rozbudowa Menedżera Kampanii, dzięki któremu możemy dotrzeć z naszym komunikatem do konkretnej grupy odbiorców. Kolejnym płatnym elementem na platformie LinkedIn jest Sales Navigator – narzędzie do social sellingu, do którego dostęp otrzymuje się po wykupieniu konta Premium. Właśnie o nim opowiem w dzisiejszym artykule z serii #samnektar.

Dlaczego warto korzystać z Sales Navigator?

Droga do sprzedaży poprzez LinkedIna jest dosyć długa. Zanim przejdziemy do wskaźnika pokazującego stopień wykorzystywania LinkedIna w szeroko rozumianym procesie sprzedaży (Social Selling Index), należy zbudować wizerunek eksperta w branży. Musimy więc skupić się na:

Gdy uda nam się osiągnąć Social Selling Index na satysfakcjonującym poziomie, można przejść do inwestycji w płatne narzędzie.

 

Widok Social Selling Index

Jakie możliwości daje Sales Navigator?

  • Korzystanie z rozbudowanej wyszukiwarki:
Sales Navigator_Wyszukiwarka
Przykładowe wyszukiwanie

W ramach zaawansowanych wyszukiwań, możemy z łatwością odnaleźć naszych potencjalnych klientów. Jesteśmy na przykład w stanie przeszukać całą grupę specjalistów marketingu w Polsce pod kątem osób decyzyjnych i z dużym doświadczeniem.

  • Zarządzanie siecią kontaktów – budowanie listy leadów:
Lista leadów_Sales Navigator
Wygląd listy leadów

Wszystkie osoby, które znajdziemy w zaawansowanych wyszukiwaniach Sales Navigatora, możemy przyporządkować do konkretnej listy leadów. Warto stworzyć bazę kontaktów na kształt CRM-a do zarządzania procesem sprzedażowym.

  • Zarządzanie listą interesujących nas firm:
Sales Navigator_lista firm
Zarządzanie listą firm

Taki sam zabieg stosujemy dla stron firmowych. Możemy obserwować komunikację naszych potencjalnych klientów, być na bieżąco z ich aktualizacjami i szybko reagować. Jest to doskonały sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i pokazać, że jesteśmy zaangażowani w dany temat.

  • Korzystanie z rekomendacji.

Sales Navigator analizuje bazę pod kątem naszych preferencji sprzedażowych, które zapisaliśmy na starcie oraz na podobieństwo już zapisanych leadów, podpowiadając  kolejne kontakty, którymi możemy być zainteresowani. Algorytm działa dosyć sprawnie i często podrzuca ciekawe propozycje osób czy firm.

  • Usprawnienie procesu sprzedażowego za pomocą notatek:
Notatki_Sales Navigator
Strefa notatek

 

Każdego leada możemy oznaczyć za pośrednictwem notatki, aby sprawniej monitorować proces sprzedażowy. Możemy oznaczać poszczególne osoby, na przykład te decyzyjne lub takie, z którymi mieliśmy już kontakt w innych kanałach sprzedażowych. Takie działania pozwolą nam zapamiętać szczegółowe informacje odnośnie danego leada.

Sales Navigator jest także skutecznym narzędziem do filtrowanie bazy potencjalnych kandydatów do pracy. Pozwala sprawdzić możliwości lokalnego rynku, np. pod kątem wykwalifikowanych pracowników z konkretnej branży, a nawet firmy zatrudniającej określoną ilość osób. Gdy szukamy np. nowego dyrektora ds. e-commerce do firmy zlokalizowanej w Gdańsku, jesteśmy w stanie sprawdzić, ilu ekspertów sprzedaży online, kierowniczego szczebla, z doświadczeniem 5 lat + jest w województwie pomorskim zatrudnionych w firmach o wielkości 50-100 pracowników.

Ustal plan działania

Do pełni sukcesu w korzystaniu z każdego narzędzia potrzebny jest nam jeszcze skuteczny plan działania oraz wyznaczenie konkretnych KPI. Warto zaprzyjaźnić się z Sales Navigatorem i codziennie realizować szereg aktywności, aby móc zweryfikować jego efektywność. Dajcie znać, czy korzystacie z Sales Navigatora i czy udało się Wam zdobyć dzięki niemu nowych klientów lub pracowników?

Jeżeli zainteresował Was temat, to zapraszam do bezpośredniego kontaktu!

#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team

 

 

+ ostatnie wpisy

Od kilkunastu lat pasjonuję się digital marketingiem. W branży interaktywnej swoje działania skupiam przede wszystkim na mediach społecznościowych. Kierowałam zespołem odpowiedzialnym za e-marketing oraz kreowałam działania digitalowe dla branży finansowej, wdrażając strategię obecności w nowych mediach jednego z banków.

Od ponad 5 lat zarządzam Beeffective – Performance Marketing & Social Media Agency, gdzie wraz z kilkunastoosobową grupą specjalistów, wspieram rozwój marek w zakresie efektywnego wykorzystania marketingu internetowego. Jestem dumna z tego, że w agencji udało nam się zgromadzić najlepszych ekspertów z zakresu performance marketingu, social media oraz tworzenia treści do digitalu. W portfolio naszej agencji znajdują się znane firmy z branży homedecor, deweloperskiej, motoryzacyjnej, modowej, rozrywkowej, kosmetycznej, usługowej, technologicznej, czy FMCG. Lubimy wyzwania i stawiamy sobie ambitne cele! Zdobyte doświadczenie wykorzystuję do tego, by realizowane projekty miały realny wpływ na biznes naszych Klientów.

Dodatkowo swoją wiedzą z przyjemnością dzielę się na wielu wydarzeniach branżowych takich jak: Social Media Week Warsaw, Social Media Show, Social Media Czwartek, Geek Girls Carrots, Crash Mondays, 3camp, czy Konferencja Fasttony.es.

Polecane Wpisy