Beeffective

Wystartuj z Facebook Live już dziś

Wystartuj z Facebook Live już dziś! Krótka instrukcja od Beeffective, jak zacząć przygodę z transmisjami na żywo?Zgodnie z zapowiedziami zawartymi w raporcie Cisco Visual Networking Index, ruch związany z video będzie stanowił 70% całkowitego ruchu w Internecie już w 2020 roku. Jest więc nad czym się pochylić. Myśląc o swojej marce w sieci, nie możesz uciekać przed transmisjami Live, szczególnie, że ze względu na ostatnie modyfikacje Edge Ranka, coraz trudniej o zasięgi postów bez kampanii Facebook Ads. Formaty video mają się lepiej rozprzestrzeniać od pozostałych.?Dam Ci kilka wskazówek, na co zwrócić uwagę, jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z transmisjami Live na Facebooku. Spijaj sam nektar! ?

❓Czego potrzebujemy żeby zacząć?

? Najpierw w lokalizacji, gdzie będziesz nadawał, sprawdź, czy lepszy sygnał masz przez wifi czy LTE (z pomocą przychodzi np. aplikacja Speedtest).
? Nawet, jeśli decydujesz się na transmisję z telefonu, zainwestuj w mikrofon, który zapewni dobrą słyszalność Twojego głosu (cena godnego polecenia mikrofonu krawatowego, zaczyna się już od 50 zł).
? Jeżeli przed kamerą będą występowały dwie osoby, pamiętaj o przejściówce na dwa mikrofony (❗Nie każda przejściówka działa na komputerze i na telefonie).
? W przypadku Live’a z komputera, zainstaluj oprogramowanie dostosowane do Twojego systemu operacyjnego (XSplit – na Windowsa, OBS na Maca).

A gdy już zaczniesz…

? Jeżeli robisz Live’a z telefonu i zaczynasz od ustawienia pionowego – transmisja do końca będzie pionowa (przemyśl dobrze docelowy kadr).
? Od pierwszych sekund staraj się wchodzić w interakcję z internautami, nawet jeżeli będą to pytania o to, czy nas słychać lub skąd są Twoi widzowie (jeśli Facebook zauważy interakcję użytkowników, będzie dodatkowo promował Twoją transmisję).
? Internauci cenią skondensowane treści, pamiętaj że tak naprawdę maksymalnie przez 20 minut będą w stanie się skupić na poruszanym przez Ciebie temacie (bądź rzeczowy i konkretny, co 20 minut możesz robić przerwy na CTA).
?Prowadząc Live’a, patrz w kamerę. Nieważne, że możesz czuć się nienaturalnie i mało komfortowo: to tam są Twoi widzowie i chcą, byś nawiązywał z nimi kontakt wzrokowy.Pamiętaj, że życie Live’a nie kończy się z końcem transmisji. Jest to dodatkowy content video, który będzie oglądany przez Twoich fanów także później.P.S. Nie zapominaj o promocji!
? Zapowiedz swoją transmisję, publikując post na fanpage’u lub tworząc wydarzenie. Możesz też wstawić ogłoszenie na grupach tematycznych, gdzie poruszane są tematy z Twojej dziedziny.
?Przykład Live’a, który powstał przy naszym udziale:

??? Więcej o formacie Live na Facebooku: https://live.fb.com/tips/

#samnektar by Anna Skora/ Beeffective Team

Prowadź efektywne działania na Instagramie!
See First. Zawalcz o obecność w News Feedzie

Related Articles