Zaangażuj pracowników do działań na LinkedIn

Jak zaangażować pracowników na LinkedIn? Klaudia Chmielewska SamNektar Beeffective
Jak zaangażować pracowników na LinkedIn?

W Beeffective obserwujemy dynamiczny rozwój platformy LinkedIn i testujemy nowe funkcjonalności, które pojawiają się systematycznie. Wykorzystujemy nowości zarówno w działaniach kampanijnych, jak i w działaniach organicznych. W zeszłym tygodniu pojawiła się nowa opcja zapraszania znajomych z prywatnej sieci kontaktów do obserwowania strony firmowej. Dlatego narzędzie to może okazać się bardzo przydatne do zwiększania liczby obserwujących profile firmowe, pamiętaj jednak o tym, że nie każdy Twój znajomy będzie zainteresowany polubieniem wszystkich stron, których jesteś administratorem. Wykorzystuj tę opcję z rozwagą i buduj społeczność na LinkedIn, która będzie zainteresowana Twoim produktem.

Dlaczego zaangażowanie pracowników jest tak istotne?

Profile osobiste pracowników to wizytówka firmy. Nie ma lepszych ambasadorów niż Twoi zaangażowani pracownicy, którzy tworzą pozytywny wizerunek miejsca pracy. Profile osobiste mają kilkukrotnie większe zasięgi niż LinkedIn Page. Ciekawe informacje, które chcemy przekazać, docierają do większej liczby odbiorców. Podstawowe elementy dobrze prowadzonego profilu:

🐝Zdjęcie profilowe – profesjonalne zdjęcie osoby, które zachęci do nawiązania kontaktu i pomoże zbudować markę osobistą pracownika, który reprezentuje firmę.

💡Rekomendowane wymiary: 400px x 400px.

🐝Zdjęcie w tle – powinno nawiązywać do firmy, doświadczenia lub obszaru zainteresowań.

💡 Rekomendowane wymiary: 1584px x 396px. Warto dostarczyć pracownikom paczkę z materiałami graficznymi, spójnymi z brandingiem firmowym, które będą mogli wykorzystać na LinkedIn.

🐝Nagłówek zawodowy – tekst, który znajduje się pod imieniem i nazwiskiem na karcie przedstawienia w profilu. Słowa kluczowe są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, więc warto wpisać tutaj nazwę zajmowanego stanowiska czy kluczowe kompetencje. 

Zdjęcie profilowe, brandowe zdjęcie w tle oraz job title. Zadbaj o te elementy.

💡 Job title opisać można na 120 znaków.

🐝Doświadczenie – sekcja, w której opisujemy swoją ścieżkę zawodową (nazwy firm, zajmowane stanowiska, główne obowiązki).

💡 W tej części można dodawać załączniki, które pokażą doświadczenie i zaprezentują projekty, które realizowaliśmy (np. plik PDF, zdjęcia, linki). 

Sekcja Doświadczeń na LinkedIn. Nie zapomnij wypełnić!


Powyższe elementy to tylko podstawowe informacje, które należy uzupełnić. O profesjonalnych profilach na LinkedIn i nowościach na tej platformie możecie poczytać u Dagmara Pakulska.

Kilka tipów, które pomogą zaplanować działania na LinkedIn i zaangażują pracowników:

🐝 Publikacja postów i artykułów branżowych – warto, aby pracownicy cyklicznie publikowali treści, które zainteresują grupę odbiorców, potencjalnych klientów lub pracowników. Najlepiej skłonić czytelników do pozostawienia reakcji i skomentowania materiału. Co więcej dobrą praktyką jest przygotowanie harmonogramu postów, które potem promowane są też poprzez profil firmowy.

🐝 Komentowanie i udostępnianie postów przez pracowników – wpływają na budowanie wizerunku eksperta w danej branży. Na początku działań dobrze jest ustalić plan działania i określić ilość aktywności podejmowanych na LinkedIn. Dobrze sprawdzają się udostępnienia treści z innych profili, opatrzone komentarzem pracownika, który wnosi coś ciekawego do publikowanego materiału i nawiązuje do doświadczenia zdobytego w firmie lub projektów, które realizuje.

🐝Polecanie – reagowanie na opublikowane materiały – to najprostsza forma aktywności na LinkedIn. W celu promocji swojej firmy dobrze jest podesłać pracownikom link do opublikowanego materiału z zachęceniem do polecenia/skomentowania.

Komentarze i reakcje to bardzo istotny element każdej aktywności pracowników w firmie.

🐝 Budowanie sieci kontaktów – LinkedIn to doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Pracownicy mogą stworzyć swoją siatkę kontaktów, która zbuduje relacje ze współpracownikami i partnerami oraz uwiarygodni ich w relacjach biznesowych. Dzięki temu pracownicy otrzymują również wartościowe referencje na profilu, które mogą wykorzystać w pracy i podczas pozyskiwania nowych Klientów.

🐝 Kudosy – możesz zmotywować pracowników do aktywnych działań na platformie poprzez udzielanie pochwał w formie graficznej.

Przykładowe profile na LinkedIn #BeeffectiveTeam:
🐝 Klaudiahttps://www.linkedin.com/in/klaudia-chmielewska/ 
🐝 Anitahttps://www.linkedin.com/in/anita-piasecka/

Wklej w komentarzu linki do swojego profilu na LinkedIn, jeżeli chcesz nawiązać kontakt, interesują Cię newsy z naszej Pasieki, czy po prostu pasjonuje Cię świat performance marketingu i social media.

Sprawdźcie więcej informacji o możliwościach, jakie dale LinkedIn na dedykowanej platformie e-Learningowej: https://www.linkedin.com/learning/me…

Dodatkowo dla spragnionych nowej wiedzy, jedno z majowych wydań naszego eksperckiego cyklu #samnektar dotyczyło nowych możliwości efektywnego targetowania na LinkedIn. Warto zrobić sobię herbatę z miodem i przeczytać. 

#samnektar by Klaudia Chmielewska/Beeffective Team

+ ostatnie wpisy

Od zawsze kochałam podróże, dlatego swoją pierwszą pracę, jeszcze w trakcie studiów na Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa, rozpoczęłam w biurze podróży. Pasja do wyjazdów została, natomiast swoje kroki zawodowe skierowałam w stronę branży IT, gdzie przez 5 lat pracowałam w dziale marketingu, promując nowe produkty i realizując działania sprzedażowe. Edukację uzupełniłam o studia podyplomowe na kierunku zamówienia publiczne.

Doświadczenie w branży IT oraz zamiłowanie do mediów społecznościowych przywiodło mnie do Beeffective, gdzie aktualnie, jako Head of Social Media, koordynuję pracę kilkuosobowego zespołu dbającego o komunikację marek z wielu branż, które jako agencja mamy przyjemność obsługiwać. Cały czas rozwijam swoje kompetencje, uczestnicząc w profesjonalnych szkoleniach z digitalu oraz w konferencjach branżowych. Zdobytą wiedzą dzielę się z innymi podczas warsztatów budowania marki, które prowadzę dla klientów Beeffective, jak również na zajęciach z mediów elektronicznych w marketingu na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.

Oprócz dbania o najwyższą jakość pracy działu i efektywną realizację celów jestem dumna z przygotowania kilkudziesięciu strategii obecności marek w obszarze mediów społecznościowych, bo wierzę, że zanim zacznie się działać, trzeba mieć na to dobry plan. Moje zamiłowanie do podróży łączę z eksplorowaniem świata gastro – tego mniejszego – trójmiejskiego i tego większego, kiedy wyjeżdżam gdzieś dalej.

Polecane Wpisy